Tehnika

Mladi na tekmovanju pokazali svoje znanje in osvojili odlične nagrade

Trendi zadnjih nekaj let kažejo kako zelo težko se gospodarstvo sooča z novimi kadri. Izziv je velik primanjkljaj v delovni sili, nenehen razvoj pa nov kader sili po neprestanem izobraževanju in izpopolnjevanju znanj ter kompetenc. Zato je izziv še večji, saj nova delovna mesta zahtevajo nova znanja, nove spretnosti in nove veščine. V Unior Ročnem orodju so zato ustvarili zanimiv projekt, s katerim so nagradili znanje in izobraževanje dijakov slovenskih srednjih tehniških šol ter jih na tekmovanju nagradili z atraktivnimi nagradami, novimi znanji, ter novimi prijateljstvi in poznanstvi.

200 srednjih šol

V Sloveniji je skoraj 200 srednjih šol, približno 25 od teh pa je tehniških. V njej se kalijo novi bodoči mojstri, ki bodo opravljali različne tehniške poklice. Med njimi najdemo strojnike, elektroinštalaterje, avtomehanike, orodjarje, mehatronike in mnoge druge. Čeprav se vsi ti poklici med seboj izredno razlikujejo, pa je vsem skupno to, da za uspešno opravljanje svojega poklica potrebujejo poleg teoretičnega znanja tudi močne praktične veščine in kompetence. Zato je seveda ključ do njihove uspešne kariere praktično izobraževanje in izpopolnjevanje.

Srednje tehniške šole dajejo praktičnemu izobraževanju izjemno velik pomen, zato so se v Unior Ročnem orodju odločili, da nagradijo in spodbudijo znanje, ki ga dijaki pridobivajo v srednjih tehniških šolah. Idejo so malce razvili in začinili, nastal pa je projekt, ki so ga poimenovali »Tekmovanje za znanje«. V njem je bilo vključenih 12 različnih slovenskih tehniških šol, skupaj pa je tekmovalo več kot 500 dijakov iz vse Slovenije. V tekmovanju so tako dijaki izkazovali svoje znanje, vsak njihov uspeh pa jih je nagradil z napredovanjem do atraktivnih nagrad. Najprej so se vsi dijaki pomerili v teoretičnem testu, ki je potekal na šolah, nato pa so se finalisti zbrali v Woop areni, kjer so se najprej pomerili v praktičnem izzivu, nato pa še v zabavnem.

Teorija in praksa

V teoretičnem testu so tako dijaki pokazali svoje teoretično znanje. Odgovarjali so na vprašanja, katera so izhajala iz njihovega izobraževalnega procesa, vsak pravilen odgovor pa se je točkoval s točkami. Na vsaki šoli so zmagali štirje, ki so prejeli največ točk, ti dijaki pa so napredovali v nadaljnje tekmovanje.

To je potekalo v ljubljanski Woop Areni, 17.11. 2022. Tam so se na zaključnem dogodku zbrali vsi sodelujoči skupaj z mentorji iz posameznih šol. Dogodek se je začel s kratko predstavitvijo namena projekta in pravil tekmovanja, nato pa so se dijaki podali v praktičen izziv. V praktičnem izzivu so menjavali kolesa na električnem Gokartu, katerega so v Uniorju pripravili skupaj z velikim hrvaškim vplivnežem Doctor DS-jem posebej za ta namen. Najprej so tako uporabljali osnovno orodje, nato pa so pokazali še znanje uporabe moment ključa.

Zmagovalec je iz Mariborske šole

V izzivu so merili čas, zmagal pa je samo najboljši iz posamezne šole. Tako je v projektu nastalo 12 finalistov, za razglasitev treh najboljših v celotnem projektu pa so morali finalisti opraviti še zabavni izziv – tekmovanje v vožnji z GoKartom. Zopet so merili čas, zmagali pa so trije najhitrejši, ki so osvojili celotno »Tekmovanje za znanje« in si prislužili atraktivne nagrade. Prvi je bil Zsolt Šooš iz Tehniškega šolskega centra Maribor, ki je prejel voziček z orodjem, drugi je bil Matija Močnik iz Gimnazije Jurija Vege Idrija, ki je prejel 3-delni predalnik z orodjem, tretji pa Žiga Turk iz šolskega centra Novo Mesto, ki je prejel garnituro orodja za domače mojstre.

Z razglasitvijo zmagovalcem je Unior Ročno orodje zaključilo prvo izvedenko projekta »Tekmovanje za znanje«. Projekt je z izjemnim zanimanjem tako s strani šol, kot tudi s strani tekmovalcev požel izjemne uspehe, zato v Uniorju lahko že zdaj nedvomno načrtujejo projekt za prihodnje leto. Njihov namen je namreč izjemen, saj z zabavo spodbujajo mlade k izobraževanju in razvijanju njihovih kompetenc. Želijo pa seveda si, da bi tudi drugi subjekti iz gospodarstva prepoznali uspeh tega projekta, ter da bi se na podoben način vključili v izobraževanje mladih.