Gospodarska vozila

Pričetek testiranja eActros 600 pri strankah

Baterijsko električno vozilo Mercedes-Benz eActros 600 pričenja preizkuse pri kupcih. Prvi dve testni vozili električnega tovornjaka za prevoz na dolge razdalje, ki je bil predstavljen lani, bosta v naslednjih nekaj tednih začeli uporabljati podjetje za logistiko zabojnikov Contargo in podjetje Remondis, specializirano za recikliranje. Obe podjetji sta del globalno dejavne skupine Rethmann Group. Podjetje Contargo bo več mesecev uporabljalo svoj e-tovornjak za prevoz zabojnikov med pristaniščem v Wörthu ob Renu ter različnimi točkami nakladanja in razkladanja. Vozilo bo dnevno prevozilo več kot 800 kilometrov. Najprej se bo vozilo polnilo na postaji za hitro polnjenje na terminalu Contargo v Karlsruheju. Contargo namerava v bližnji prihodnosti vzpostaviti lastno polnilno infrastrukturo v svojem skladišču. Contargo navaja, da trenutno gradi največje zasebno polnilno omrežje za težke e-tovornjake v Nemčiji z 90 polnilnimi mesti na 18 lokacijah.

Remondis bo testno vozilo namestil v bližini Kölna v okviru projekta “Visoko zmogljivo polnjenje tovornjakov za prevoz na dolge razdalje” (HoLa). Cilj projekta HoLa je vzpostaviti, upravljati in znanstveno spremljati visoko zmogljivo polnilno infrastrukturo za baterijsko električni prevoz na dolge razdalje. Poleg družbe Daimler Truck v projektu sodelujejo še drugi konzorcijski partnerji iz industrije in raziskovalne sfere. Testno vozilo za Remondis se uporablja predvsem za prevoz recikliranih surovin in je opremljeno s polpriklopnikom Kögel, izdelanim posebej za preizkus.

Mercedes-Benz Trucks načrtuje, da bo strankam postopoma predal nadaljnja testna vozila z različnimi primeri uporabe.

Stina Fagerman, vodja trženja, prodaje in storitev pri Mercedes-Benz Trucks: “Testiranje e-tovornjakov s strankami pred začetkom proizvodnje se je izkazalo za zelo uspešno. Trenutno se osredotočamo na praktične preizkuse modela eActros 600. Veseli nas, da bosta Contargo in Remondis prvi stranki, ki bosta preizkusili eActros 600 v realnem življenju.”

Michael Starke, direktor podjetja Rhenus Trucking GmbH & Co. KG: “E kot PRVI – to je bil, je in ostaja naš DNK v podjetju Contargo. Resnično smo polni energije in dosledno izvajamo svojo strategijo za razogljičenje. Skupaj s podjetjem Mercedes-Benz Trucks smo vedno preizkušali različne inovacije. Zato nam je bilo v veselje in logično, da smo že od samega začetka sodelovali pri tem vozilu. Vozilo eActros 600 postavlja nova merila! Dobivamo vozilo številka 1. Lani smo oddali tudi zavezujoče naročilo za 20 teh vozil. To pomeni, da bomo tudi mi med prvimi, ki jih bomo vozili po cestah po vsej državi – kar nam bo olajšalo naše e-izlete na področju logistike kontejnerskega prevoza na dolge razdalje.”

Andreas Roer, direktor podjetja Contargo Wörth-Karlsruhe GmbH: “820 kilometrov na dan – zato zdaj uporabljamo eActros 600 v dvoizmenskem prevozu. Zaradi naše zmogljive polnilne infrastrukture je to idealna aplikacija za uporabo tega vozila.”

Sascha Hähnke, direktor podjetja Remondis Sustainable Services GmbH: “Kot eno vodilnih svetovnih podjetij za recikliranje, upravljanje z vodo ter komunalne in industrijske storitve je trajnost del našega vsakdana. V zadnjih nekaj letih smo z e-tovornjaki pridobili že veliko dragocenih izkušenj. Zato za nas ni bilo dvoma, da bomo prvo podjetje, ki bo sodelovalo pri preizkusu vozila eActros 600 pri strankah. Zlasti v krožnem gospodarstvu, v katerem Remondis deluje po vsem svetu, se vse začne z logistiko. Veseli nas, da lahko z e-tovornjakom naredimo še en korak k podnebni nevtralnosti.”

Remondis se pri eActrosu 600 zanaša na prikolice podjetja Kögel

Kögel Cargo je paradni konj Köglove serije prikolic in tudi najbolje prodajana prikolica proizvajalca iz Burtenbacha. Zaradi visoke stopnje prilagodljivosti, izjemne zanesljivosti in velike nosilnosti je Kögel Cargo prva izbira za transportno industrijo. Vendar pa v središču tega sodelovanja niso le prednosti izdelka. Remondis in Kögel povezuje predvsem razumevanje trajnostnih rešitev na področju prevoza. “Navdušilo nas je Remondisovo dosledno sledenje trajnostni strategiji,” pravi Christian Renners, direktor podjetja Kögel Trailer GmbH. “Kot vodilni proizvajalec prikolic tudi mi vidimo svojo dolžnost, da delujemo trajnostno. Vendar pa koncept trajnosti v podjetju Kögel poleg okolja vključuje tudi stranke, zaposlene in partnerstva. To razumemo enako kot Remondis.”

 

Mercedes-Benz eActros 600 v serijski proizvodnji

Velika zmogljivost baterije, ki presega 600 kilovatnih ur – od tod tudi oznaka tipa 600 – in nova, posebej učinkovita električna pogonska os, razvita v podjetju, omogočata električnemu tovornjaku, da brez vmesnega polnjenja prevozi do 500 kilometrov[1]. To pomeni, da bo eActros 600 lahko prevozil več kot 1 000 kilometrov na dan. Vmesno polnjenje med zakonsko predpisanimi odmori voznikov – tudi brez megavatnega polnjenja – to omogoča.

Poleg polnjenja CCS z močjo do 400 kW bo eActros 600 pozneje omogočal tudi polnjenje z megavati (MCS). Stranke lahko za to naročijo predhodno opremo. Na ustrezni polnilni postaji s približno enim megavatom moči je mogoče baterije v približno 30 minutah napolniti od 20 do 80 odstotkov2.

Električni tovornjak je vizualno zaznamovan s povsem novo, puristično obliko z jasnimi linijami in aerodinamično obliko. Električni tovornjak bo postavil nove standarde glede donosnosti za upravljavce voznih parkov, kar mu bo dolgoročno omogočilo zamenjavo večine dizelskih tovornjakov v pomembnem segmentu prevoza na dolge razdalje. Bistvo koncepta Mercedes-Benz Trucks za baterijski električni prevoz na dolge razdalje je strankam ponuditi celovito prometno rešitev, ki vključuje tehnologijo vozila, svetovanje, polnilno infrastrukturo in storitve.

Serijska proizvodnja se bo predvidoma začela konec leta 2024. Model eActros 600 se bo že od samega začetka proizvajal kot vlečno vozilo in kot različica šasije s platformo, kar bo strankam ponujalo številne druge možnosti uporabe popolnoma električnega prevoza. Trenutno se izdeluje flota približno petdesetih prototipov, od katerih bodo nekateri v naslednjem koraku poslani prvim strankam na praktične preizkuse.