Gospodarska vozila

1000 kilometrov na vodik – Mercedes GenH2

Prototip Mercedes-Benz GenH2, tovorno vozilo na gorivne celice je prepeljal 1,047 km s samo enim polnjenjem rezervoarja za vodik.

Daimler Truck je uspešno dokazal, da lahko tehnologija gorivnih celic postane prava rešitev za dekarbonizacijo zelo zahtevnega cestnega transporta na dolge relacije. Prototip tovornjaka Mercedes-Benz GenH2, je zaključil Daimlerjev test “Hidrogen Record Run”, ki je omogočil, da je tovornjak s samo enim polnjenjem prevozil 1.047 dolgo razdaljo. Tovornjak je vožnjo opravil pod polno obremenitvijo in s skupno maso 40 ton v realnih razmerah, brez izpustov CO2 med celotno vožnjo. Rekord potrjuje inšpekcijski dokument TUV Rheinland.

Pred vožnjo so tovornjak Mercedes-Benz GenH2 Truck napolnili s tekočim vodikom na postaji Daimler Truck v razvojnem in testnem centru. Vodik, ki ga dobavlja Air Liquide, je obnovljivega izvora, saj je proizveden iz biometana z garancijo izvora.

Med postopkom polnjenja se tekoči vodik pri minus 253 stopinjah Celzija polni v dva 40 kg rezervoarja, nameščena na obeh straneh šasije tovornjaka. Zahvaljujoč posebej dobri izolaciji rezervoarja na vozilu je mogoče vodik dovolj dolgo vzdrževati na temperaturi brez aktivnega hlajenja.

Daimler Truck daje prednost tekočemu vodiku pri razvoju pogonov na osnovi vodika. V tem agregatnem stanju ima nosilec energije bistveno večjo energijsko gostoto glede na prostornino v primerjavi s plinastim vodikom. Posledično je mogoče prepeljati več vodika, kar bistveno poveča doseg in omogoča primerljivo zmogljivost vozila z zmogljivostjo običajnega dizelskega tovornjaka. Daimler Truck sledi strategiji z dvema elektrificiranima stezama – z vozili na vodik in na baterije. Kot eden največjih svetovnih proizvajalcev gospodarskih vozil se je Daimler Truck zavezal Pariškemu podnebnemu sporazumu. Cilj je do leta 2039 na svetovnih trgih (Evropa, ZDA, Japonska) ponuditi nova vozila, ki so pri vožnji CO2 nevtralna.