Gospodarska vozila

Ponovno 10 litrov nižja poraba zaradi Krone električne polprikolice

Še eno znano podjetje se je odločilo za testiranje električne polprikolice. Tokrat so elektrificirano Krone polprikolico preizkusili v koncernu BMW, kjer so jo uporabljali za prevoz sestavnih delov.

BMW Group Logistics in njegov transportni partner Gahr International sta od Trailer Dynamics za sedem dni prejela polpriklopnik Krone Mega Liner z električnim pogonom. To vozilo je imelo lasten sklop pogonskih baterij v predelu namenjenem za shranjevanje palet, njegova srednja os pa je bila povezana z elektromotorjem. Zaradi tega je polpriklopnik občutno razbremenil pogon motorja z notranjim zgorevanjem pri MAN-u TGX.

Prve štiri dni je BMW testiral polprikolico na kratki razdalji. Tovornjak je vozil v radiju 250 kilometrov od tovarne v Dingolfingu na Bavarskem po avtocestah in manjših cestah. Ko so preverili porabo goriva na vlačilcu, se je izkazalo, da je ta  nižja za 46,59 odstotka kot pri enakem delu s klasičnim polpriklopnikom.

Preizkus so podaljšali za naslednje tri dni, takrat pa predvsem po avtocesti. To so bile poti med Leipzigom in Mammingom na vzhodnem Bavarskem, kjer je moral tovornjak  prevoziti približno 450 kilometrov v eno smer. Prepeljanih je bilo 16 ton sestavnih delov za osebna vozila BMW, poraba goriva na vlačilcu pa se je zmanjšala še bolj kot na lokalnih relacijah. To je bilo za 48 odstotkov manj kot pri delu z navadnim polpriklopnikom brez električnega pogona.

Zgornji rezultati se ujemajo s tistimi, ki so že bili zabeleženi med testi pri DSV in DB Schenker. Imamo torej dodatno potrditev, da sistem Trailer Dynamics resnično deluje in lahko zmanjša porabo goriva pri vlačilcih za približno 10 litrov na 100 kilometrov.

Po vsaki vožnji iz Leipziga v Mamming ali nazaj pa je treba napolniti baterijo električnega polpriklopnika. Največja operativna razdalja tukaj je približno 600 kilometrov, nato pa vozilo potrebuje vsaj 3-4 ure na polnilni postaji. V ta namen je BMW uporabil lastne polnilnice, ki se nahajajo v prostorih tovarne.