Na cesti s Ford Focus 1,0 Ecoboost

Že nekaj časa so v modi majhni trivaljni motorji, a smo jih srečevali predvsem v manjših avtomobilih, kjer sama moč ni toliko pomembna. Tokrat pa smo se prepričali, kako se obnaša v številko večjem avtomobilu, Fordovem Focusu.

Kar malo nejeverno smo sedli v avto, ki ga poganja trivaljni bencinski motor, tako velik, da ga lahko postavimo na papir A4 formata, pa čeprav smo vedeli, da je ta motor požel številna mednarodna priznanja za motor leta, avto pa je letos postal tudi slovenski avto leta. Ob tem se človek vpraša, če je konkurenca zaspala ali pa je Fordov motor zares tako dober.

S pritiskom na start/stop tipko se zbudi 999-mililitrski agregat s simpatičnim, za tri valje značilnim rezkim zvokom. V kabino se sicer zaradi dobre izolacije ne prenaša veliko hupa, zaradi izravnalne gredi pa ni niti veliko vibracij. Sicer z naraščanjem vrtljajev postane motor glasnejši, nikoli pa moteč. Saj če ga priganjate v višje vrtljaje, tudi pričakujete, da bo vožnja bolj dinamična in glasnejša. Zavidljiva moč, ki prihaja iz tega agregata, znaša 125 Km in 170 Nm navora, kar je dovolj, da avto, težak 1,3 tone, do 100 km/h pospeši v 11 sekundah in doseže 195 km/h končne hitrosti. Nekdo, ki ne ve, da je pod pokrovom le litrski motor, bi zatrdil, da ta avto poganja motor z vsaj 1,6 litra prostornine.

Jasno je, da od tega motorja ne gre pričakovati čudes, mu pa moči res nikoli ne zmanjka, še več, ob posebnih trenutkih, recimo pri prehitevanju, je kratkotrajno na voljo tudi overboost z dodatnimi 30 Nm navora. Je pa ena stvar res drugačna od denimo 1,6-litrskega motorja. Zahvaljujoč dobrem menedžmentu motorja, majhni masi, start/stop sistemu, pa tudi dobro preračunanim stopnjam ročnega 6-stopenjskega menjalnika, je poraba občutno nižja. Tudi ko se vozite v režimu, kjer ne gledate ravno na porabo in se ne držite navodil za nizko porabo, se ta vrti v režimu pod 8 litrov. Če pa malo pazite pri pritiskih na stopalko za plin in pravočasno uporabljate menjalnik, da ne presegate 3000 vrtljajev, pa se lahko poraba spusti tudi za dva litra, kar pa je odličen rezultat.

Štiri generacije Focusa so le del avtomobilske zgodbe, s katerimi je Ford napisal nekaj najbolj pomembnih strani zgodovine kompaktnih modelov. Novi Focus je zagotovo eden najnaprednejših avtomobilov v svojem segmentu in model, ki ponuja cel niz sodobnih sistemov in opreme že od osnovnih izvedb naprej. Med te napredne stvari pa spada tudi trivaljni bencinski motor.

Tehnični podatki

Motor: bencinski, trivaljen, turbo polnilnik, 4 ventili na valj

 

Prostornina (ccm):

999

Moč (kW/KM):

92/125

Navor (Nm/min):

170/200 1400

Menjalnik/pogon:

ročni 6-stopenjski/na sprednja kolesa

Mere

Dolžina (mm):

4378

Širina (mm):

1825

Višina (mm):

1471

Medosna razdalja (mm):

2700

Prtljažnik (l):

375

Masa vozila (kg):

1322

Zmogljivosti

 

Pospešek (0–100 km/h):

10,3

Najvišja hitrost (km/h):

195

Kombinirana poraba (l/100km):

6,5

Izpust CO2 (g/km):

112