Avtomobilizem

Suzukijeva Vitara slavi 30 let


Vitara je eden najbolje prodajanih malih SUV-jev. Prvič je bila predstavljena leta 1988, danes pa se po cestah vozi že 4 generacija.

Četrta generacija je bila predstavljena leta 2015, v svojem tridesetem letu pa je prejela nekaj osvežitvenih prijemov, da bo svoj odličen tržni položaj le še utrdila. Odlične prodajne številke so tudi odraz dobro odmerjene cene, ter pregovorne japonske kakovosti.

Za lepši izgled sedaj skrbi nov odbijač, maska hladilnika ima sedaj pokončne letvice, nova je grafika zadnjih luči, večji je izbor platišč ter bogatejša paleta barv. V notranjosti je Vitara odeta v kakovostnejše materiale, tudi armatura je sedaj mehka na otip, plošča z merilniki ima med analognima okroglima merilnikoma nov barvni zaslon za sekundarne informacije.

Na voljo so tudi novi asistenčni sistemi, med njimi pa omenimo sistem za zaviranje v sili, aktivni tempomat s funkcijo stop&go, sistem za opozarjanje na zapustitev voznega pasu, sistem za pomoč pri speljevanju v klanec in pomoč pri spustu, sistem za nadzor mrtvega kota, sistem za zaznavanje prečnega prometa, sistem za prepoznavanje znakov …

Namesto radia je na sredinski konzoli multimedijski center z ekranom velikim 7 palcev, na katerem se prikažejo štirje osnovni meniji, znotraj njih pa še nešteto drugih funkcij. Če ste starejše generacije, vam vsa ta novodobna čudesa ne bodo veliko pomenila, vam bo pa precej dobrodošla večja oddaljenost od tal in zato lažji vstop in usedanje na sedeže, če pa ste član mlade družine, vam Vitara lahko ponudi veliko možnosti zabave, povezljivosti in personalizacije. Vsem pa je zagotovo pomembno da je v vozilu dovolj prostora tako spredaj kot zadaj, udobna pozicija za volanom ter dovolj prostora v prtljažniku. Vitar to vse nudi. Zraven pa je na voljo tudi štirikolesni pogon Allgrip, ki omogoča da občasno zapustite utrjeno cestišče.

Vitara je eden prvih modelov v tem razredu, kjer ni več v ponudbi dizelskega motorja. Za pogon sta zadolžena dva sodobna, prisilno polnjena bencinca. Manjši litrski Boostjet je neposredna zamenjava za 1,6 litrski atmosferski bencinski motor iz prejšnje generacije in razvija 111 KM ter 170 Nm navora. Motor je izjemno elastičen in                                                                      poskočen ter povsem dovolj za dinamično premikanje 4,1 metra dolgega in 1070 kilogramov težkega vozila. V povprečju porabi 5,3 litra goriva, v zrak pa spusti 121 g CO2/km.

Zmogljivejši je 1,4 litrski turbo bencinec, ki razvija 140 Km in 220 Nm navora. Ta motor požene Vitaro tudi do 200 km/h, v povprečju pa se zadovolji s 5,8 litra goriva. Šibkejši motor se lahko kombinira z ročnim 5- ali samodejnim 6-stopenjskim menjalnikom, močnejši pa prav tako s samodejnim in ročnim 6-stopenjskim.

Zakaj imajo ljudje radi Vitaro? Ne le zaradi pravično postavljene cen, ki se prične pri 14.950 evrih, temveč tudi zaradi atraktivnega izgleda, lepe notranjosti, sodobnih motorjev, vsekolesnega pogona in zaradi SUV karoserije, saj je razred SUV vozil že nekaj let v strmem porastu.