100 LET INOVATIVNOSTI, DRZNOSTI IN UDOBJA

Preteklo stoletje je zaznamoval z edinstvenim dizajnom, zanesljivostjo in inovativnostjo. Drznost ima zapisano v genih, navdih pa črpa iz barvitega življenja. Vse to in še več je Citroën, blagovna znamka, ki že od leta 1919 slovi po edinstvenem udobju, ki je skozi leta postalo tudi njen zaščitni znak.

Citroën letošnje leto s ponosom proslavlja svojo stoto obletnico in se ob tem častitljivem jubileju z veseljem in hkrati malce nostalgično ozira po stoletju, ki ga je tudi sam soustvarjal z ikonskimi avtomobili in inovativnimi koncepti ter rešitvami.

Njegov rojstni dan smo v Sloveniji obeležili kar dvakrat v istem dnevu, 13. junija, – najprej dopoldne s predstavniki medijev, nato pa še z večernim praznovanjem za poslovne partnerje, ki soustvarjajo Citroënovo slovensko zgodbo. Sprehodili smo se skozi zakladnico dosežkov znamke in soj žarometov usmerili v ključne zgodovinske prelomnice, poseben del praznovanja pa je bila tudi razstava Citroënovih starodobnikov v samem centru Ljubljane, na Stritarjevi ulici ter Mestnem trgu, kjer je bila v sodelovanju s člani Citroën kluba Slovenije predstavljena pisana zbirka avtomobilov, na ogled jih je bilo preko 30, ki so zaznamovali preteklo stoletje.

 

100 LET AVTOMOBILOV PO VAŠEM NAVDIHU

Ko je André Citroën pred stotimi leti proizvedel svoj prvi avtomobil, je bila njegova želja, da ga približa ljudem. »To je tudi eden izmed razlogov, da lahko danes rečemo, da so Citroënov navdih ljudje. André Citroën je namreč želel, da bi bila njegova vozila pri ljudeh priljubljena, priročna za rabo in pa da bi bila vsem dostopna,« je povedal Filip Koren, direktor znamke Citroën v Sloveniji. »Znamka še vedno sledi viziji svojega ustanovitelja, zato z edinstvenim dizajnom, uporabnimi rešitvami in seveda slovitim udobjem stremi k temu, da upošteva želje ter potrebe svojih kupcev,« je dodal Koren.

Navdihujoče zgodbe najdemo tudi na domačih tleh, eno izmed njih piše Aleš Krajnčan, predsednik Citroën kluba Slovenije, ki že od majhnih nog diha in živi s to znamko in si ne predstavlja, da bi vozil kakšno drugo. S svojimi Citroëni je prepotoval že mnogo držav, prav zaradi te znamke pa je v njegovo življenje prišlo veliko ljudi, ki jim danes z veseljem reče prijatelji.

 

100 let športnih uspehov

S številnimi rekordi na področju prevožene razdalje in dosežene hitrosti, z neverjetnimi ekspedicijami po večini kontinentov in nepremostljivimi zmagami na vzdržljivostnih relijih in na svetovnem reli prvenstvu, Citroën že celo stoletje zaseda zelo posebno mesto v avtomobilskem športu. In to brez omembe uspehov, doseženih na svetovnem prvenstvu za osebna vozila (WTCC) ali na reli krosu.

Hvalevredni so tudi domači uspehi Stojana Pirjevca v skupini B, ki se svojih dirkaških dni z veseljem spominja, prav posebno doživetje pa je bila tudi vožnja znamenitega smučarja Bojana Križaja na prvem reliju Saturnus leta 1986.

 

100 LET ZAPUŠČINE

Seznam vseh modelov, ki so zapeljala iz Citroënovih tovarn je precej dolg, še daljši, če temu prištejemo tudi napredna konceptualna vozila, ki niso dočakala serijske proizvodnje, kljub temu pa so bila velikokrat zelo napredna in celo revolucionarna. Največjo Citroënovo zbirko na svetu najdemo v kraju Aulnay-sous-Bois, zgolj nekaj kilometrov od Pariza. Vozila vseh vrst, makete in izjemni dokumenti pričajo o preteklosti in sodobnosti znamke, ki bolj kot katerakoli druga vzbuja strasti.

Strast do te znamke pa je zagotovo čutiti v besedah in videti v očeh družine Stare iz Kranja, ki se pohvali s tem, da imajo vsi družinski člani spačka oziroma 2CV – kar 21 jih imajo, z njimi pa živijo že več desetletij. »Spaček nas povezuje, zaradi njega se več vidimo in se imamo bolj fino. Spaček ni avto, spaček je način življenja,« so povedali.

100 LET PREDVIDEVANJ NA PODROČJU AVTOMOBILIZMA

»S konceptnimi modeli znamka s svojimi oblikovalci stremi v prihodnost,« je povedal Jožko Tomšič, generalni direktor P Automobil Import in C Automobil Import. Za njihovo izdelavo je malo časa, saj lahko od prve skice do končnega rezultata mine približno eno leto, zato je treba zanje pridobiti neposreden odziv na projekt, ki je zatem potrjen delno ali v celoti. Citroën vsako leto izdela eno do dve konceptni vozili, s katerimi izraža svoje vizionarske zamisli o prihodnjih modelih in v zadnjem stoletju so zagotovo izdelali lepo število naprednih, kreativnih, edinstvenih in inspirativnih konceptov.

Optimizem, zvestoba, drznost, inovativnost in pa seveda udobje so vodilo, ki mu bo Citroën zagotovo sledil tudi v prihodnosti in z veseljem pričakujemo nove kreativne zamisli ter rešitve.