AdBlue® – zgodba o čistem zraku in zanesljivem transportu

Ko govorimo o prihodnosti prometa, ne govorimo več samo o hitrosti, udobju ali logistiki. Danes se vse bolj osredotočamo na čistost zraka in trajnost. Eden ključnih elementov te zgodbe je tekočina AdBlue® – snov, ki je na prvi pogled neopazna, a ima odločilno vlogo pri zmanjševanju emisij sodobnih dizelskih vozil.
Kaj sploh je AdBlue®?
AdBlue® je posebna tekočina, sestavljena iz 32,5 % visoko prečiščene sečnine, raztopljene v demineralizirani vodi (I. PacifikCert, 2019). Ni ne gorivo, ne dodatek gorivu – njena funkcija je povsem drugačna. AdBlue® je reagent, ki se uporablja v postopku selektivne katalitične redukcije (SCR – Selective Catalytic Reduction), napredni tehnologiji za zmanjševanje emisij dušikovih oksidov (I. ISO, 2019). Na pogled gre za prozorno, brezbarvno in ne strupeno tekočino (I. VDA, 2022). Toda njena kakovost je ključna – proizvajati jo je treba v skladu s strogimi zahtevami standarda ISO 22241, saj vsaka najmanjša nečistoča lahko povzroči poškodbo občutljivega SCR-sistema (I. ISO, 2019).

Zakaj je tako pomembna?
Glavni razlog, zakaj je AdBlue® danes nepogrešljiv, se skriva v škodljivih emisijah dizelskih motorjev. Pri zgorevanju dizelskega goriva nastajajo dušikovi oksidi (NOx), ki pomembno prispevajo k onesnaženju zraka in zdravstvenim tveganjem (I. Crown Oil, 2021).
Tu nastopi AdBlue®. V izpušni sistem sodobnega dizelskega vozila je nameščen SCR-katalizator, v katerega se pred vstopom izpušnih plinov natančno dozira AdBlue® (I. ISO, 2019). Pri temperaturi med 200 in 400 °C se AdBlue® razgradi na amoniak (NH₃) in ogljikov dioksid (CO₂) (I. VDA, 2022). Nato amoniak reagira z dušikovimi oksidi in jih spremeni v dušik (N₂) ter vodo (H₂O) – spojini, ki sta naravno prisotni v ozračju (I. Crown Oil, 2021). Rezultat? Bistveno manj emisij NOx in skladnost z najstrožjimi okoljskimi standardi, od Euro 5 do Euro 6 in prihodnjih Euro 7 (I. ISO, 2019).
Kdo ga uporablja?
AdBlue® danes ni več nekaj, kar poznajo le največje transportne družbe. Postal je del vsakdanjika številnih uporabnikov:
- Osebnih vozil: večina novejših dizelskih avtomobilov, od standarda Euro 6 naprej, ima rezervoar za AdBlue® s kapaciteto 10–20 litrov. Poraba je približno 1–2 litra na vsakih 1000 kilometrov (I. Crown Oil, 2021).
- Tovornih vozil in avtobusov: praktično vsi sodobni tovornjaki in avtobusi (od Euro IV naprej) uporabljajo sistem SCR. Pri teh vozilih je poraba večja: na vsakih 100 litrov dizla porabijo še 4–6 litrov AdBlue®.
- Kmetijskih in gradbenih strojev: traktorji, kombajni in gradbeni stroji morajo izpolnjevati evropske standarde Stage IV in Stage V (I. VDA, 2022).
- Plovil: Manjše tovorne ladje in trajekti, ki delujejo v bližini obalnih območij ali v pristaniščih z omejitvami emisij. Ladje z dizelskimi motorji, ki izpolnjujejo IMO Tier III standarde – ti zahtevajo znatno zmanjšanje NOx emisij v določenih območjih (t.i. ECA – Emission Control Areas).
Skupni imenovalec vseh teh vozil? Dizelski motorji, ki zaradi višje temperature zgorevanja proizvedejo več NOx kot bencinski. In prav zato AdBlue® potrebujemo ravno tam (I. ISO, 2019).
| Vrsta vozila / mehanizacije | Povprečna poraba AdBlue® | Opomba |
Osebna vozila |
1 – 2 L / 1000 km | Odvisno od tipa, mase in načina vožnje |
Tovorna vozila |
4 – 6 L / 100 L dizla (~3 – 5 L / 100 km) |
Višja poraba pri dolgih vožnjah in obremenitvah |
Avtobusi |
4 – 7 L / 100 L dizla | Višja poraba pri mestnih avtobusih (pogosti postanki) |
Kmetijska mehanizacija |
6-10 % glede na porabo goriva | Visoka poraba pri konstantnem delu pod obremenitvijo |
Gradbena mehanizacija |
5-7 % glede na porabo goriva | Različna poraba glede na cikel dela stroja |
Plovila |
Več ton letno (odvisno od tonaže) | Za ladje v območjih ECA (emisijski nadzor) |
Ko je AdBlue® napačen
Na trgu se žal pojavljajo izdelki, ki ne ustrezajo zahtevam standarda ISO 22241. Nekateri so celo deklarirani kot “skladni”, čeprav to niso – kar je potrdila tudi Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS), ko je laboratorij odkril tekočino z napačno koncentracijo uree (ZPS, 2022).
Kaj to pomeni v praksi?
- Kristalizacija: Če je AdBlue® nekakovosten ali nepravilno shranjen, začne kristalizirati. Kristali zamašijo injektorje in cevi, kar povzroči opozorilne lučke in omejeno delovanje motorja. Stroški popravil lahko segajo v tisoče evrov (Avto-Magazin, 2024).
- Kontaminacija z nečistočami: Kovinske primesi, kot so magnezij, kalcij ali železo, se nalagajo na injektorjih, zmanjšujejo učinkovitost katalizatorja in lahko povzročijo okvare sistema SCR (OELCHECK, 2024).
- Lažne deklaracije: Napačno označen AdBlue® sproži opozorila sistema, lahko pa tudi trajne poškodbe komponent (ZPS, 2022).
- Okvara senzorjev in komponent: Slaba kakovost vodi do okvar senzorjev nivoja, grelcev in tipal. Vozilo lahko pristane v “limp mode” – z omejeno močjo, včasih pa sploh ne vžge (SBS-Tuning, 2023).

Takšni primeri jasno kažejo, zakaj je izbira pravega dobavitelja ključna – ne gre le za ceno, ampak za varnost, zanesljivost in stroškovno učinkovitost. AdBlue® je več kot samo tekočina – je ključ do čistejšega zraka, skladnosti z zakonodajo in zanesljivega transporta. Napačen AdBlue® lahko povzroči drage okvare in izpade iz prometa, kakovosten AdBlue® pa zagotavlja, da vozila delujejo brezhibno in okolju prijazno. Pri Petrolu ponujamo več kot izdelek – ponujamo zagotovilo kakovosti in celovito partnerstvo. Zato je prava izbira AdBlue® hkrati tehnična in strateška odločitev: odločitev za varnejši, učinkovitejši in trajnosten transport.
Zakaj Petrol?
Petrol je največji slovenski ponudnik AdBlue® in se zaveda odgovornosti, ki jo ima do svojih strank – tako za transportna podjetja kot tudi ostale dejavnosti. V zadnjem času se na trgu pojavlja vse več ponudnikov tekočine AdBlue® po nizkih cenah, vendar pogosto z izdelki, ki ne ustrezajo standardom kakovosti, ki jih določa združenje VDA – lastnik blagovne znamke AdBlue®. Uporaba takšnih izdelkov lahko povzroči okvare vozil in dodatne stroške vzdrževanja.

Zakaj izbrati AdBlue® pri Petrolu?
- Izdelek, ki ustreza standardu ISO 22241
- Zagotavljamo licenciran proizvod.
- Konkurenčna ponudba
- Zanesljiva dobava in široka ponudba embalaž:
- Maloprodaja: 5 L, 10 L, točenje preko agregata (ročke)
- Veleprodaja: 5 L, 10 L, 205 L sod, 1000 L IBC kontejner (povratna embalaža), dostava z avtocisterno
Z uporabo telemetrije spremljamo zalogo AdBlue® v vašem rezervoarju in vas pravočasno oskrbimo – brez vašega posredovanja. Tako se lahko vi osredotočite na svojo osnovno dejavnost, mi pa poskrbimo, da vam tekočine AdBlue® nikoli ne zmanjka. To je rešitev, ki podjetjem prihrani čas, denar in skrbi. Zaupajte kakovosti in varnosti – izberite AdBlue® pri Petrolu. Za dodatne informacije ali pripravo individualne ponudbe nas kontaktirajte.

Kontaktni podatki za več informacij :
| Samer Khalil | Dolenjska, Notranjska | +386 31 639 781 | samer.khalil@petrol.si |
| Tjaša Klemenc | Ljubljana z Okolico | +386 41 701 322 | tjasa.klemenc@petrol.si |
| Miha Kovačič | Gorenjska in del Ljubljane | +386 30 611 707 | miha.kovacic@petrol.si |
| Damjan Cepak | Primorska | +386 41 627 308 | damjan.cepak@petrol.si |
| Breda Merc | Maribor in Koroška | +386 41 745 018 | breda.merc@petrol.si |
| Žan Spolenak | Celje | +386 41 745 017 | Zan.spolenak@petrol.si |
Viri:
- PacifikCert (2019). ISO 22241-3:2017.
- ISO (2019). ISO 22241-1:2019.
- VDA (2022). AdBlue Audit Requirements V2.0.
- Crown Oil (2021). AdBlue® Specification – ISO 22241.
- MarketResearch (2025). Europe AdBlue Market Report.
- Avto-Magazin (2024). AdBlue: kristalizacija, senzorji, tipala – težave in rešitve.
- OELCHECK (2024). AdBlue® and damage to SCR catalytic converters.
- ZPS (2022). Poziv Tržnemu inšpektoratu RS: preverite ustreznost tekočine AdBlue®.
- SBS-Tuning (2023). Popravilo AdBlue SCR.
- Euroconsumers (2025). Stellantis AdBlue case.