Avtomobilizem

Katrca je nazaj, a tokrat na elektriko

V 60-ih, 70-ih in 80-ih letih prejšnjega stoletja se je zelo uspešno prodajal Renaultov model R4, ki je bil nekakšen odgovor na uspešnost Citroenovega modela 2CV. In kot smo citroena klicali Spaček, se je tudi R4 kmalu prijel vzdevek Katrca. Avtomobil je hitro ogrel srca kupcev po vsej Evropi in v njegovi življenjski dobi je bilo izdelanih preko 8 milijonov primerkov, od tega 575.000 tudi v Sloveniji.

In kot je Renault naredil z modelom R5, sedaj na trg prihaja novodobna Katrca, ki pa ima pogon le na elektriko, a vseeno že na prvi pogled vzbuja nostalgijo na svojega slavnega predhodnika. Seveda je tukaj nekaj razlik, predvsem v platformi, ki je sedaj prilagojena električnem pogonu, je pa z dolžino 4,14 metra sedaj novinec tudi za 48 centimetrov daljši in za 31 širši, le višina je ostal skoraj nespremenjena (+2 cm). Renaultu je uspelo vizualni videz R4 močno približati predhodniku in tako stekla, vključno z nagnjenim trapezoidnim zadnjim bočnim steklom močno spominjajo na modele iz 70 in 80 let.

Prtljažnik z dvojnim dnom

Električna prtljažna vrata in odsotnost ovirajočega visokega nakladalnega praga v prtljažniku sta odlična rešitev. Prtljažnik sedaj vase sprejme od 420 do 1405 litrov prtljage, od tega 35 litrov v dveh ločenih predelih pod dnom, ki sta odlična za shranjevanje polnilnega kabla. Zamisel, da bi bil R4 še posebej variabilen, je prav tako presenetljivo preprosta: ker je naslonjalo sovoznikovega sedeža mogoče zložiti, lahko z lahkoto prevažamo tudi predmete dolgi do 2,20 metra. Prav tako ne primanjkuje predalov za shranjevanje drobnarij po kabini, po Renaultovih podatkih jih je skupno za 23 litrov.

Notranjost sledi dobremu počutju

Na operativni strani je vse nastavljeno kot pri Renaultu R5. Celotna zaslonska enota se razteza čez sredino armaturne plošče, na kateri lahko po potrebi nastavite vse, kar je moškemu ali ženski za volanom najbolj všeč. 10,1-palčni zaslon z instrumenti prikazuje najpomembnejše informacije o vozilu in vožnji. Osrednji multimedijski zaslon na armaturni plošči je v vseh različicah modela velik 10 palcev. Kokpit je videti zgledno urejen,  površine so prijetne na otip in pogled. Šele ko mal bolj grobo udarite po armaturi opazite, da je pod oblogo običajna plastika, ki se danes uporablja v avtomobilski gradnji zaradi nižjih stroškov.

Udobje je adut

Vozilo se zažene s pritiskom na gumb na vrhu osrednjega zaslona, nato pa se prestava vklopi z zgornjo izbirno ročico izza volana. Če bi tu naredili vzvodno palico za menjavo prestav v obliki dežnikovega ročaja, kot v originalnem modelu, bi pa sploh zmagali. Ko ste vse to izvedli, se še vedno ni zgodilo nič, le nekaj lučko sveti na armaturi. Nobenega hrupa, vibracij, nič. Šele ko se premaknete z mesta se pojavijo prvi zvoki, a raven hrupa v vozilu je po prijetno nizka, tudi pri hitrostih na avtocesti. Udobje vzmetenja je prav tako vredno vse časti. Krmiljenje je gladko in dovolj natančno.

Za pogon imate na voljo dve opciji. Prva je 90 kW/120 KM zmogljiv elektromotor, katerega napaja 40 kWh baterija ali močnejši 110 kW/150 KM zmogljiv elektromotor, kateri pa se napaja iz 52 kWh baterije. V prvem primeru je po WLTP podatkih doseg 308 km, v drugem pa 409 km. Z večjo baterijo je avtomobil še vedno »relativno lahek«. Težak je 1500 kilogramov, kar je sicer več kot enkrat več, kolikor je tehtala Katrca leta 1980 (720 kg). Teža pa  kljub udobni zasnovi šasija ne ovira športnega sloga vožnje. Sprint od nič do 100 km/h je opravljen v 8,5 sekunde, najvišja hitrost pa je omejena na 150 km/h. Potrebujete več? Večina voznikov zagotovo ne.

Ko gre za polnjenje z izmeničnim tokom, se Renault po navadi zadovolji z največ 11 kW, verjetno zaradi stroškovnih razlogov? Hitro polnjenje z enosmernim tokom pa omogoča največ 100 kW na uro. Da bi zagotovili optimalno polnjenje baterije jo je mogoče predhodno kondicionirati prek načrtovalnika poti. Googlov navigacijski sistem samodejno prevzame načrtovanje postankov polnjenja, če ste v navigacijo vstavili svoj cilj potovanja.

25 varnostnih sistemov

Novi renault 4 je tudi zelo varen, saj vsebuje kar 25 ADAS varnostnih sistemov. Poleg tega ponuja samodejno vožnjo 2. stopnje, ki združuje inteligentni prilagodljivi tempomat s funkcijo Stop-and-Go s pomočjo za ohranjanje voznega pasu in nenazadnje zvočni sistem Harman Kardon za vrhunsko uživanje v glasbi. Zanimivo je tudi glasovno upravljanje, ki ni na voljo le za vstop v navigacijski sistem ali za spreminjanje radijske postaje, pač pa avatar po želji med vožnjo odpre tudi zložljivo streho, stransko okno, ali pa se pogovarja z vami, saj je na voljo glasovni pomočnik z dostopom do ChatGPT.

Seznam razpoložljivih aplikacij je (trenutno) daljši za novi Renault 4 E-Tech Electric kot za Renault 5 E-Tech Electric. Poleg Amazon Music, Waze, SongPop za Renault, L’Équipe za Renault in Vivaldi je v trgovini Google Play skupno okoli 100 aplikacij. Včasih pa znajo biti varnostni sistemi zoprni in piskajo vse na povprek. Zelo praktično si s funkcijo My Safety Switch prilagoditi do pet varnostnih asistenčnih sistemov in jih s pritiskom le ene tipke izklopite.

Je to vozilo za vsak dan?

Električno, praktično, dobro? Po prvi testni vožnji je odgovor odločno da. Naj bo to pogon, šasija ali razpoložljivi prostor – na novi Retromobil R4 se ni mogoče pritoževati. Res pa je, da bo cena tista, ki bo odločala o masovnejšem nakupu in odločitvi ali bo to prvi avto v družini, kot je bil pred 40 ali 50 leti. Cenovna paleta je namreč postavljena tik pod 30 tisočakov, z malo več opreme in močnejšo baterijo pa se dvigne tudi preko 36 tisočakov (cene so iz cenika in v njih niso vračunani komercialni popusti in državna subvencija iz ECO sklada).

 

Tehnični podatki Renault R4 E-Tech 120 (40) Renault R4 E-Tech 150 (52)
Tip motorja Električni Električni
Največja moč v kW 90 110
Največja moč v KM 122 150
Navor (Nm) 225 245
Pogon Na sprednji kolesi Na sprednji kolesi
Pospešek 0-100 km/h (s) 9,2 8,2
Najvišja hitrost (km/h) 150 150
Doseg WLTP (električni) 308 km 409 km
Kombinirana poraba (WLTP) 14,2 kWh/100 km 15,1 kWh/100 km
Zmogljivost baterije (neto) v kWh 40 52
Moč polnjenja (kW) AC: 2,3–11,0 DC: 80,0 AC:2.3-11.0 DC:100.0
Prostornina prtljažnika (l) 420/1405 420/1405
Masa praznega vozila (kg) 1.485 1.537
Največja obremenitev (kg) 410 443
Vlečna zmogljivost (kg) 750 750
Dolžina x širina x višina (mm) 4.144 x1.808×1.552 4.144 x1.808×1.552
Osnovna cena (€) 29.190 34.190

 

Prijavite se na naše novice!
Prejeli boste 2 do 3 novice mesečno s področja avtomobilizma, transporta in logistike.
Brez skrbi! Od sporočil se lahko enostavno odjavite s klikom na povezavo "Odjava". 
close-link