Avtomobilizem

Na cesti s Hyundaijem i20 1,25 CVVT

V poplavi novih in redizajniranih avtomobilov nižjega srednjega razreda ima Hyundai pod reflektorji prenovljenega aduta, ki je prijetno presenečenje v dinamičnem štirikolesnem svetu.

Hyundaijev i20 je simpatičen model, ki je v svojem četrtem življenjskem letu prejel obsežne posodobitve po več ali manj znanem receptu, katerega uporabljajo prav vsi v branži. Najbolj opazna posodobitev je tako novi svetlobni sklop spredaj z LED tehnologijo ter novi odbijači, v notranjosti pa novi infozabavni vmesnik Display Audio in izpopolnjen navigacijski sistem na 7-palčnem zaslonu na dotik, ki podpira tudi storitvi Apple CarPlayTM in Android AutoTM. Večja novost kot to pa je, da Hyundai v tem razredu opušča dizelske motorje, kljub temu da je tudi v tem modelu ponujal kar dva dizelska motorja: 1,4 CRDI/90 KM in trivaljni 1,1 CRDI/75 KM. Pa s tema motorjema ni prav nič narobe, očitno je le, da je Dieselgate izzval premike in vsaj v nižjem razredu na plano potegnil sodobne, a kar malo zapostavljene bencinske motorje.

Mi smo tako lahko preizkusili izvedbo z osnovnim štirivaljnim atmosferskim motorjem, ki iz prostornine 1,25 litra razvija 84 KM.

Motor prilagodljivo krmili ventile in deluje brez dodatnega turbo polnilnika. Zaradi štirivaljne konstrukcije deluje precej bolj mirno in tekoče kot danes vse bolj opevani trivaljni motorji. Včasih moraš ob zagonu kar pogledati na merilnik vrtljajev, če res dela. Za bolj dinamično vožnjo je treba tudi ta motor, enako kot prisilno polnjene, pognati v višje vrtljaje, saj se najvišja moč sprosti šele pri visokih 6000 vrtljajih. Takrat je bolj glasen, a vseeno ne preveč. Menjalnik je natančen in mehak, lahko bi imel še šesto prestavo. Se pa avtomobil pelje zelo elegantno, dobro blaži luknje in se dobro drži cestišča. Volan je morda malo mehak, a med vožnjo vseeno začutimo podlago.

Voznik sedi v prijeten okolju, ki je ergonomsko, razgibano in dobro izdelano. Tudi ko gre za materiale, se lahko uvršča v višji sloj. Testni i20 je bil opremljen s paketom Style, kar potnikom ponuja celo gretje sedežev in volana. Varnost se pri Hyundaiju skriva pod besedno zvezo SmartSense, ta pa prinaša kar nekaj naprednih sistemov, ki so v pomoč vozniku: sistem za preprečevanje naleta, sistem za pomoč pri ohranjanju voznega pasu, sistem za nadzor voznikove zbranosti in sistem za samodejno zasenčenje dolgih luči.

Z dobrimi 4 metri v dolžino se na prvi pogled zdi večji, kot je v resnici, a kljub temu ponuja več prostora kot večina neposrednih tekmecev. Izredno konkurenčen pa je tudi s ponudbo 5-letnega jamstva brez omejitve kilometrov.

Tehnični podatki

Motor: bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj, atmosferski

Prostornina (ccm):

1248

Moč (kW/KM):

62/84

Navor (Nm/min):

121/4000

Menjalnik/pogon:

ročni 5-stopenjski/na sprednja kolesa

Mere

Dolžina (mm):

4035

Širina (mm):

1734

Višina (mm):

1474

Medosna razdalja (mm):

2570

Prtljažnik (l):

326/1042

Masa vozila (kg):

1100

Zmogljivosti

Pospešek (0–100 km/h):

13,1

Najvišja hitrost (km/h):

170

Kombinirana poraba (l/100km):

5,8

Izpust CO2 (g/km):

109