Avtomobilizem

Novi povsem električni Fiat 500

Novi Fiat 500, prvi povsem električni avtomobil podjetja FCA skupine Stellantis, spreminja pravila igre za vozila z ničelnimi emisijami.

Že prva generacija Fiata 500, ki je v šestdesetih letih ponujala mobilnost in svobodo, je spremenila način življenja mnogim uporabnikom. Priljubljenost je še okrepil Fiat 500 druge generacije, predstavljen leta 2007, ki je osvojil svet in upravičil svoj status ikone. To potrjuje več kot 30 posebnih serij, ki so jih v zadnjih štirinajstih letih zasnovali v sodelovanju z modnimi in drugimi uglednimi znamkami.

Sedaj prihaja novo obdobje, in čas je, da Fiat 500 svojo priljubljenost izkoristi za prispevek k boljšemu okolju. Ker postaja mobilnost vse bolj trajnostna, povezana in avtonomna, je tretja generacija Fiata 500 – novi električni 500 – znova v središču pozornosti.

Pri oblikovanju novega električnega Fiata 500 so posebno pozornost posvetili detajlom in izbrali najboljše možne rešitve. Doseg in čas polnjenja električnega vozila sta izjemno pomembna. Litij-ionska baterija z zmogljivostjo 42 kWh omogoča novemu električnemu Fiatu 500 doseg do 320 km v ciklu WLTP.

Za optimizacijo časa polnjenja je novi električni Fiat 500 lahko opremljen s sistemom hitrega polnjenja baterije z močjo 85 kW. V samo petih minutah se baterija napolni do te mere, da omogoča dovolj energije za 50 km vožnje, kar je več, kot je potrebno za povprečno dnevno uporabo. Hiter polnilnik lahko v samo 35 minutah baterijo napolni tudi do 80 %. Na voljo so tudi rešitve za polnjenje na domu s sistemom za polnjenje easyWallbox, ki ga je mogoče priključiti v običajno električno vtičnico.

Električni Fiat 500 ponuja tri načine vožnje: Normal, Range in Sherpa. Način vožnje Sherpa optimizira razpoložljive vire tako, da boste zagotovo prišli do cilja. Vpliva na več komponent, da zmanjša porabo energije na minimum, ter tako omogoči, da lahko dosežete bodisi cilj, določen v navigacijskem sistemu, bodisi najbližjo polnilno postajo. Ta način vožnje prilagaja različne parametre: največjo hitrost, omejeno na 80 km/h, odziv pospeševalnika, da zmanjša porabo energije, ter izklop klimatske naprave in ogrevanja sedežev.

Način Normal je najboljši približek vožnji z običajnim motorjem z notranjim zgorevanjem, medtem ko način Range aktivira funkcijo »one-pedal-drive« (vožnja z eno stopalko). Z izbiro tega načina lahko vozite praktično samo s stopalko za plin. Sprostitev stopalke namreč povzroči veliko večje pojemanje hitrosti kot pri običajnem motorju z notranjim zgorevanjem, skoraj tako, kot če bi pritisnili na zavoro. V vsakem primeru pa je treba pritisniti zavoro, da se avto popolnoma ustavi.

Pri visokonapetostni litij-ionski bateriji s kapaciteto 23,7 kWh je izhodna moč motorja 70 kW (95 KM), kar zagotavlja največjo hitrost 135 km/h ter pospešek od 0-100 km/h v 9,5 sekundah in od 0-50 km/h v 3,1 sekunde. Pri visokonapetostni litij-ionski bateriji s kapaciteto 42 kWh je izhodna moč motorja 87 kW (118 KM), kar zagotavlja največjo hitrost 150 km/h ter pospešek od 0-100 km/h v 9,0 sekundah in od 0-50 km/h v 3,1 sekunde.

Cenovna paleta se pričen pri dobrih 28 tisočakih.