Page 15 - Revija-Tranzit-2018-07
P. 15

testni poti med Prago in Liberecom na
 severu Češke. Testna pot je zaradi števil-
 nih vzponov omogočala nazoren prikaz
 delovanja vseh sistemov v realnem času.
 Osnovna  naloga  voznika  je,  da  požene
 vozilo, in takoj ko to tempomat omogo-
 či (I-See se vklopi pri 60 km/h) prepusti
 nadaljnje  upravljanje  elektroniki.  V  teo-
 riji naj bi vsaj 50 % dela oddelala tem-
 pomat in pametna elektronika, za njuno
 upravljanje  pa  so  na  voljo  tri  stikala  na
 volanskem obroču. In tako smo nastavili
 tempomat na najvišjo možno hitrost 85
 km/h in da bi iz dane kompozicije izvlekli
 maksimum,  vse  preostalo  prepustili  in-
 teligentnemu sistemu I-See. Na njem je
 bilo torej, da se prilagodi vsem možnim
 načinom vožnje, znanim in neznanim de-
 lom cestišča ter različnim obremenitvam.
 Ne smemo pozabiti, da že en odstotek
 nagiba  na  cestišču  znatno  menja  obre-
 menitev z osi na os.
 I-See  uporablja  za  svoje  delovanje  ko-
 mercialno dostopne topografske karte z
 Pri Volvu so pripravili poseben paket za vlačilce FH 420 in 460, imenovan   visoko resolucijo ter je v neprestani po-
 Reloaded, ki na dolge proge omogoča znižanje porabe tudi do 10 %.  FH Reloaded je na voljo le kot vlačilec 420 ali 460.
 vezavi z Volvo serverji, od koder vleče
 Po  svoje  je  to  logična  odločitev,  saj  je   gementa, navigacijski zaslon, občutljiv na   podatke  za  izbiro  najbolj  učinkovitega   vozilo na vrh pripeljala z minimalno hit-  poti, katerih voznik ne pozna, elektronika   določeno  logiko  vožnje.  Volvo  FH  Re-
 osnovna zamisel, da se voznik čim manj   dotik,  ter  dodaten  paket  usmerjevalcev   režima  delovanja  glede  na  topografijo   rostjo, kar pomeni, da lahko hitrost pade   pa je tista, ki ve, kako naprej. Na vpra-  loaded te spremembe opravičuje tudi v
 vpleta v delovanje motorja in menjalnika,   zraka. Med prednosti vštejmo še boljšo   poti. Na takšno vožnjo se je treba malo   tudi na 40 km/h. In preden se bo tovor-  šanje,  kaj  se  zgodi,  če  tovornjak  izgubi   praksi z učinkovitimi sistemi, medtem ko
 končni rezultat pa naj bi bil manjše šte-  zvočno izolacijo kabine ter nove, zmoglji-  privaditi,  saj  odvisno  od  terena  menjal-  njak v prostem teku pričel valiti na drugo   povezavo s serverjem, pa pri Volvu od-  kombinacija Dynafleeta in I-See prinaša
 vilo prestavljanj in večji komfort za voz-  vejše akumulatorje.  nik prilagaja hitrost od –10 do +5 km/h,   stran  vzpona,  bo  marsikateri  voznik  že   govarjajo, da ima vsako vozilo v vsakem   neslutene možnosti napredka. Glede na
 nika, saj je zaradi odstranitve ročice tudi   čeprav to včasih ni najbolj logično. Zaradi   izgubljal živce, še posebej če je skeptičen   trenutku »pokritih« 40 kilometrov okoli   podobno izvedenko modela FH je izved-
 več prostora za prehod po kabini. Ostali   Teorija in praksa  možne vožnje v režimu med 900 in 1400   glede delovanja elektronike. No, končni   sebe,  s  čimer  se  ustvarja  dovolj  časa  z   ba Reloaded za približno tisočaka dražja,
 sestavni deli tega paketa so še nova ver-  Vsekakor, eno je teorija, drugo pa praksa,   vrtljaji je precej manj prestavljanj. No, ker   rezultat in povprečna hitrost na cilju, ki   vzpostavljanje nove povezave.  a se to preplačilo kmalu povrne skozi pri-
 zija GPS sistema, postavljenega na osnovi   a v vse nove sisteme in njihovo delova-  pa so prestave od 7 do 12 zaklenjene,   je bila le malenkost nižja od tiste, ki bi   varčevano gorivo.
 I-See,  online  uporaba  Dynafleet  mana-  nje smo se lahko prepričali tudi sami na   ne  moremo  vplivati  na  delovanje  mo-  jo dosegli s klasično vožnjo, pa dokazuje,   Čas za privajanje
 torja, tudi če pritiskamo stopalko za plin,   da ni potreb po skepticizmu, še posebej   Med  vsemi  novostmi  pa
 Ko nastavimo tempomat na 85 km/h, ta omogoča nihanje hitrosti od
 – 10 do +5 km/h, ob tem pa I-See pozna celotno topografijo pred vozilom.  zato je delo voznika le to, da vrti volan in   ko na koncu preverimo porabo. Največja   Volvo  Trucks  ponuja  tudi
 opazuje okolico ter promet okoli sebe.   razlika v porabi se ustvari ravno na delih   servisno pogodbo Blue Ser-
 Pri  Volvu  to  opravičujejo  z  dejstvom,   vice  Contract,  ki  omogoča
 da  človeško  oko  nima  vedno  natančne   brezžični  nadzor  vseh  va-
 percepcije nagiba, zato se nam včasih zdi,   žnejših  komponent  vozila,
 da je cesta ravna ali da se celo spušča, v   kakor tudi vse informacije o
 resnici pa se dviga. Natančnost senzorjev   Obvezni elementi FH Reloaded  zmogljivostih, kilometraži in
 je v tem delu močno napredovala in ti   Motor  D13K Euro6  porabi. Na ta način se skoraj
 prepoznajo razliko nagiba že pri 0,5 %.   Moč (kW/KM) 309/420 pri 1400–1800 vrt/min   v  celoti  reducira  dragoceni
                   338/460 pri 1400–1800 vrt/min
 Drugi del zgodbe pa je ta, da bo ne gle-  Navor (Nm)  2100 pri 860–1400 vrt/min    čas,  ki  ga  tovornjak  prebi-
 de na hitrost pred vzponom elektronika   2300 pri 900–1400 vrt/min  je v delavnici. Kot opcija je
        Menjalnik  I-Shift AT2612F          na  voljo  tudi  Dynafleet  &
                   (tipke na konzoli)
        Pogonska os  RSS1144A redukcija 2,31:1 ali   Driver  trening  program,  ki
                   2,47:1                   pomaga  vozniku  izboljšati
        Zavore     kolutne in dodatna VEB+  vožnjo.  Zagotovo  bo  veli-
        Kabina     FH Globetrotter z eno posteljo
        Gume       razred A (Michelin X-Line) ali   ko  voznikov  potrebovalo
                   razred B (GoodYear FuelMAx)  nekaj  časa  za  privajanje  na
        Ostalo     I-See komercialni topografski   novosti  in  na  dejstvo,  da
                   podatki, Dynafleet (upravljanje
                   z voznim parkom) in Driver Co-  je  programska  oprema  žal
                   aching (šolanje voznika), flotni   pametnejša od voznika, ter
                   softver Long Haul 5, servisna                            Pnevmatike: razred A (Michelin X-Line)
                   pogodba Blue Service Contract  da je treba na novo osvojiti
 Ni več ročice menjalnika I-Shift, temveč                                    za mednarodne transporte ali razred B
 so na armaturni plošči le stikala RNA.                                  (GoodYear FuelMAx) za regionalne transporte.
 14                                                                                                             15



 TRANZIT 07 2018.indd   14  7/13/18   12:05 PM  TRANZIT 07 2018.indd   15                                    7/13/18   12:06 PM
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20