Page 15 - Revija-Tranzit-2018-07
P. 15
testni poti med Prago in Liberecom na
severu Češke. Testna pot je zaradi števil-
nih vzponov omogočala nazoren prikaz
delovanja vseh sistemov v realnem času.
Osnovna naloga voznika je, da požene
vozilo, in takoj ko to tempomat omogo-
či (I-See se vklopi pri 60 km/h) prepusti
nadaljnje upravljanje elektroniki. V teo-
riji naj bi vsaj 50 % dela oddelala tem-
pomat in pametna elektronika, za njuno
upravljanje pa so na voljo tri stikala na
volanskem obroču. In tako smo nastavili
tempomat na najvišjo možno hitrost 85
km/h in da bi iz dane kompozicije izvlekli
maksimum, vse preostalo prepustili in-
teligentnemu sistemu I-See. Na njem je
bilo torej, da se prilagodi vsem možnim
načinom vožnje, znanim in neznanim de-
lom cestišča ter različnim obremenitvam.
Ne smemo pozabiti, da že en odstotek
nagiba na cestišču znatno menja obre-
menitev z osi na os.
I-See uporablja za svoje delovanje ko-
mercialno dostopne topografske karte z
Pri Volvu so pripravili poseben paket za vlačilce FH 420 in 460, imenovan visoko resolucijo ter je v neprestani po-
Reloaded, ki na dolge proge omogoča znižanje porabe tudi do 10 %. FH Reloaded je na voljo le kot vlačilec 420 ali 460.
vezavi z Volvo serverji, od koder vleče
Po svoje je to logična odločitev, saj je gementa, navigacijski zaslon, občutljiv na podatke za izbiro najbolj učinkovitega vozilo na vrh pripeljala z minimalno hit- poti, katerih voznik ne pozna, elektronika določeno logiko vožnje. Volvo FH Re-
osnovna zamisel, da se voznik čim manj dotik, ter dodaten paket usmerjevalcev režima delovanja glede na topografijo rostjo, kar pomeni, da lahko hitrost pade pa je tista, ki ve, kako naprej. Na vpra- loaded te spremembe opravičuje tudi v
vpleta v delovanje motorja in menjalnika, zraka. Med prednosti vštejmo še boljšo poti. Na takšno vožnjo se je treba malo tudi na 40 km/h. In preden se bo tovor- šanje, kaj se zgodi, če tovornjak izgubi praksi z učinkovitimi sistemi, medtem ko
končni rezultat pa naj bi bil manjše šte- zvočno izolacijo kabine ter nove, zmoglji- privaditi, saj odvisno od terena menjal- njak v prostem teku pričel valiti na drugo povezavo s serverjem, pa pri Volvu od- kombinacija Dynafleeta in I-See prinaša
vilo prestavljanj in večji komfort za voz- vejše akumulatorje. nik prilagaja hitrost od –10 do +5 km/h, stran vzpona, bo marsikateri voznik že govarjajo, da ima vsako vozilo v vsakem neslutene možnosti napredka. Glede na
nika, saj je zaradi odstranitve ročice tudi čeprav to včasih ni najbolj logično. Zaradi izgubljal živce, še posebej če je skeptičen trenutku »pokritih« 40 kilometrov okoli podobno izvedenko modela FH je izved-
več prostora za prehod po kabini. Ostali Teorija in praksa možne vožnje v režimu med 900 in 1400 glede delovanja elektronike. No, končni sebe, s čimer se ustvarja dovolj časa z ba Reloaded za približno tisočaka dražja,
sestavni deli tega paketa so še nova ver- Vsekakor, eno je teorija, drugo pa praksa, vrtljaji je precej manj prestavljanj. No, ker rezultat in povprečna hitrost na cilju, ki vzpostavljanje nove povezave. a se to preplačilo kmalu povrne skozi pri-
zija GPS sistema, postavljenega na osnovi a v vse nove sisteme in njihovo delova- pa so prestave od 7 do 12 zaklenjene, je bila le malenkost nižja od tiste, ki bi varčevano gorivo.
I-See, online uporaba Dynafleet mana- nje smo se lahko prepričali tudi sami na ne moremo vplivati na delovanje mo- jo dosegli s klasično vožnjo, pa dokazuje, Čas za privajanje
torja, tudi če pritiskamo stopalko za plin, da ni potreb po skepticizmu, še posebej Med vsemi novostmi pa
Ko nastavimo tempomat na 85 km/h, ta omogoča nihanje hitrosti od
– 10 do +5 km/h, ob tem pa I-See pozna celotno topografijo pred vozilom. zato je delo voznika le to, da vrti volan in ko na koncu preverimo porabo. Največja Volvo Trucks ponuja tudi
opazuje okolico ter promet okoli sebe. razlika v porabi se ustvari ravno na delih servisno pogodbo Blue Ser-
Pri Volvu to opravičujejo z dejstvom, vice Contract, ki omogoča
da človeško oko nima vedno natančne brezžični nadzor vseh va-
percepcije nagiba, zato se nam včasih zdi, žnejših komponent vozila,
da je cesta ravna ali da se celo spušča, v kakor tudi vse informacije o
resnici pa se dviga. Natančnost senzorjev Obvezni elementi FH Reloaded zmogljivostih, kilometraži in
je v tem delu močno napredovala in ti Motor D13K Euro6 porabi. Na ta način se skoraj
prepoznajo razliko nagiba že pri 0,5 %. Moč (kW/KM) 309/420 pri 1400–1800 vrt/min v celoti reducira dragoceni
338/460 pri 1400–1800 vrt/min
Drugi del zgodbe pa je ta, da bo ne gle- Navor (Nm) 2100 pri 860–1400 vrt/min čas, ki ga tovornjak prebi-
de na hitrost pred vzponom elektronika 2300 pri 900–1400 vrt/min je v delavnici. Kot opcija je
Menjalnik I-Shift AT2612F na voljo tudi Dynafleet &
(tipke na konzoli)
Pogonska os RSS1144A redukcija 2,31:1 ali Driver trening program, ki
2,47:1 pomaga vozniku izboljšati
Zavore kolutne in dodatna VEB+ vožnjo. Zagotovo bo veli-
Kabina FH Globetrotter z eno posteljo
Gume razred A (Michelin X-Line) ali ko voznikov potrebovalo
razred B (GoodYear FuelMAx) nekaj časa za privajanje na
Ostalo I-See komercialni topografski novosti in na dejstvo, da
podatki, Dynafleet (upravljanje
z voznim parkom) in Driver Co- je programska oprema žal
aching (šolanje voznika), flotni pametnejša od voznika, ter
softver Long Haul 5, servisna Pnevmatike: razred A (Michelin X-Line)
pogodba Blue Service Contract da je treba na novo osvojiti
Ni več ročice menjalnika I-Shift, temveč za mednarodne transporte ali razred B
so na armaturni plošči le stikala RNA. (GoodYear FuelMAx) za regionalne transporte.
14 15
TRANZIT 07 2018.indd 14 7/13/18 12:05 PM TRANZIT 07 2018.indd 15 7/13/18 12:06 PM