Page 14 - Revija-Tranzit-2018-07
P. 14
testni poti med Prago in Liberecom na
severu Češke. Testna pot je zaradi števil-
nih vzponov omogočala nazoren prikaz
delovanja vseh sistemov v realnem času.
Osnovna naloga voznika je, da požene
vozilo, in takoj ko to tempomat omogo-
či (I-See se vklopi pri 60 km/h) prepusti
nadaljnje upravljanje elektroniki. V teo-
riji naj bi vsaj 50 % dela oddelala tem-
pomat in pametna elektronika, za njuno
upravljanje pa so na voljo tri stikala na
volanskem obroču. In tako smo nastavili
tempomat na najvišjo možno hitrost 85
km/h in da bi iz dane kompozicije izvlekli
maksimum, vse preostalo prepustili in-
teligentnemu sistemu I-See. Na njem je
bilo torej, da se prilagodi vsem možnim
načinom vožnje, znanim in neznanim de-
lom cestišča ter različnim obremenitvam.
Ne smemo pozabiti, da že en odstotek
nagiba na cestišču znatno menja obre-
menitev z osi na os.
I-See uporablja za svoje delovanje ko-
mercialno dostopne topografske karte z
Pri Volvu so pripravili poseben paket za vlačilce FH 420 in 460, imenovan visoko resolucijo ter je v neprestani po-
Reloaded, ki na dolge proge omogoča znižanje porabe tudi do 10 %.
vezavi z Volvo serverji, od koder vleče
Po svoje je to logična odločitev, saj je gementa, navigacijski zaslon, občutljiv na podatke za izbiro najbolj učinkovitega
osnovna zamisel, da se voznik čim manj dotik, ter dodaten paket usmerjevalcev režima delovanja glede na topografijo
vpleta v delovanje motorja in menjalnika, zraka. Med prednosti vštejmo še boljšo poti. Na takšno vožnjo se je treba malo
končni rezultat pa naj bi bil manjše šte- zvočno izolacijo kabine ter nove, zmoglji- privaditi, saj odvisno od terena menjal-
vilo prestavljanj in večji komfort za voz- vejše akumulatorje. nik prilagaja hitrost od –10 do +5 km/h,
nika, saj je zaradi odstranitve ročice tudi čeprav to včasih ni najbolj logično. Zaradi
več prostora za prehod po kabini. Ostali Teorija in praksa možne vožnje v režimu med 900 in 1400
sestavni deli tega paketa so še nova ver- Vsekakor, eno je teorija, drugo pa praksa, vrtljaji je precej manj prestavljanj. No, ker
zija GPS sistema, postavljenega na osnovi a v vse nove sisteme in njihovo delova- pa so prestave od 7 do 12 zaklenjene,
I-See, online uporaba Dynafleet mana- nje smo se lahko prepričali tudi sami na ne moremo vplivati na delovanje mo-
torja, tudi če pritiskamo stopalko za plin,
Ko nastavimo tempomat na 85 km/h, ta omogoča nihanje hitrosti od
– 10 do +5 km/h, ob tem pa I-See pozna celotno topografijo pred vozilom. zato je delo voznika le to, da vrti volan in
opazuje okolico ter promet okoli sebe.
Pri Volvu to opravičujejo z dejstvom,
da človeško oko nima vedno natančne
percepcije nagiba, zato se nam včasih zdi,
da je cesta ravna ali da se celo spušča, v
resnici pa se dviga. Natančnost senzorjev
je v tem delu močno napredovala in ti
prepoznajo razliko nagiba že pri 0,5 %.
Drugi del zgodbe pa je ta, da bo ne gle-
de na hitrost pred vzponom elektronika
Ni več ročice menjalnika I-Shift, temveč
so na armaturni plošči le stikala RNA.
14
TRANZIT 07 2018.indd 14 7/13/18 12:05 PM