Page 14 - Revija-Tranzit-2018-07
P. 14

testni poti med Prago in Liberecom na
                                                                                severu Češke. Testna pot je zaradi števil-
                                                                                nih vzponov omogočala nazoren prikaz
                                                                                delovanja vseh sistemov v realnem času.
                                                                                Osnovna  naloga  voznika  je,  da  požene
                                                                                vozilo, in takoj ko to tempomat omogo-
                                                                                či (I-See se vklopi pri 60 km/h) prepusti
                                                                                nadaljnje  upravljanje  elektroniki.  V  teo-
                                                                                riji naj bi vsaj 50 % dela oddelala tem-
                                                                                pomat in pametna elektronika, za njuno
                                                                                upravljanje  pa  so  na  voljo  tri  stikala  na
                                                                                volanskem obroču. In tako smo nastavili
                                                                                tempomat na najvišjo možno hitrost 85
                                                                                km/h in da bi iz dane kompozicije izvlekli
                                                                                maksimum,  vse  preostalo  prepustili  in-
                                                                                teligentnemu sistemu I-See. Na njem je
                                                                                bilo torej, da se prilagodi vsem možnim
                                                                                načinom vožnje, znanim in neznanim de-
                                                                                lom cestišča ter različnim obremenitvam.
                                                                                Ne smemo pozabiti, da že en odstotek
                                                                                nagiba  na  cestišču  znatno  menja  obre-
                                                                                menitev z osi na os.
                                                                                I-See  uporablja  za  svoje  delovanje  ko-
                                                                                mercialno dostopne topografske karte z
         Pri Volvu so pripravili poseben paket za vlačilce FH 420 in 460, imenovan   visoko resolucijo ter je v neprestani po-
           Reloaded, ki na dolge proge omogoča znižanje porabe tudi do 10 %.
                                                                                vezavi z Volvo serverji, od koder vleče
        Po  svoje  je  to  logična  odločitev,  saj  je   gementa, navigacijski zaslon, občutljiv na   podatke  za  izbiro  najbolj  učinkovitega
        osnovna zamisel, da se voznik čim manj   dotik,  ter  dodaten  paket  usmerjevalcev   režima  delovanja  glede  na  topografijo
        vpleta v delovanje motorja in menjalnika,   zraka. Med prednosti vštejmo še boljšo   poti. Na takšno vožnjo se je treba malo
        končni rezultat pa naj bi bil manjše šte-  zvočno izolacijo kabine ter nove, zmoglji-  privaditi,  saj  odvisno  od  terena  menjal-
        vilo prestavljanj in večji komfort za voz-  vejše akumulatorje.         nik prilagaja hitrost od –10 do +5 km/h,
        nika, saj je zaradi odstranitve ročice tudi                             čeprav to včasih ni najbolj logično. Zaradi
        več prostora za prehod po kabini. Ostali   Teorija in praksa            možne vožnje v režimu med 900 in 1400
        sestavni deli tega paketa so še nova ver-  Vsekakor, eno je teorija, drugo pa praksa,   vrtljaji je precej manj prestavljanj. No, ker
        zija GPS sistema, postavljenega na osnovi   a v vse nove sisteme in njihovo delova-  pa so prestave od 7 do 12 zaklenjene,
        I-See,  online  uporaba  Dynafleet  mana-  nje smo se lahko prepričali tudi sami na   ne  moremo  vplivati  na  delovanje  mo-
                                                                                torja, tudi če pritiskamo stopalko za plin,
           Ko nastavimo tempomat na 85 km/h, ta omogoča nihanje hitrosti od
         – 10 do +5 km/h, ob tem pa I-See pozna celotno topografijo pred vozilom.  zato je delo voznika le to, da vrti volan in
                                                                                opazuje okolico ter promet okoli sebe.
                                                                                Pri  Volvu  to  opravičujejo  z  dejstvom,
                                                                                da  človeško  oko  nima  vedno  natančne
                                                                                percepcije nagiba, zato se nam včasih zdi,
                                                                                da je cesta ravna ali da se celo spušča, v
                                                                                resnici pa se dviga. Natančnost senzorjev
                                                                                je v tem delu močno napredovala in ti
                                                                                prepoznajo razliko nagiba že pri 0,5 %.
                                                                                Drugi del zgodbe pa je ta, da bo ne gle-
                                                                                de na hitrost pred vzponom elektronika















                                                                                    Ni več ročice menjalnika I-Shift, temveč
                                                                                     so na armaturni plošči le stikala RNA.
        14



   TRANZIT 07 2018.indd   14                                                                                 7/13/18   12:05 PM
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19