Page 13 - Revija-Tranzit-2018-07
P. 13

Na cesti z Volvo FH Reloaded



 Premik v pravo smer                                                            Pet let po predstavitvi nove serije vozil
                                                                                FH Volvo Trucks na trg prinaša poseben
                                                                                model  z  zvenečim  imenom  Reloaded.
                                                                                Čeprav je vozilo prvenstveno fokusirano
                                                                                na  kupce  iz  Srednje  in  Vzhodne  Evro-
 Pri Volvu so pripravili poseben paket za vlačilce FH 420 in 460, imenovan Reloaded, ki na dolge proge omogoča   pe,  pa  je  ta  model  posebej  pripravljen
 znižanje porabe tudi do 10 %, zaradi česar so ti tovornjaki odličen flotni nakup. V resnico navedb smo se lahko   za  dolgoprogaške  transporte  in  ga  je
 prepričali tudi sami na poti med Prago in Liberecom.                           možno naročiti tudi na ostalih trgih. Za-
                                                                                misel se je seveda porodila v želji po še
                                                                                dodatnem  znižanju  porabe  in  povečani
                                                                                konkurenčnosti  na  trgu,  kjer  kronično
                                                                                primanjkuje  voznikov,  še  posebej  tistih,
                                                                                ki  znajo  uporabljati  številne  napredne
                                                                                sisteme  in  tehnologije.  Po  temeljitih  in
                                                                                dolgotrajnih analizah voženj različnih vo-
                                                                                znikov,  ki  uporabljajo  Dynafleet  sistem,
                                                                                so pri Volvu ugotovili, da vozniki v veliki
                                                                                meri ne uporabljajo vsega, kar jim vozila
                                                                                in njihovi sistemi nudijo v smislu znižanja
                                                                                porabe.  Tako  so  prišli  do  zaključka,  da
                                                                                je treba čim bolj zmanjšati vpliv voznika
                                                                                na vožnjo in večino odločitev prepustiti
                                                                                kar napredni elektroniki. Na ta način so
                                                                                tudi  vozniki  bolj  sproščeni,  elektronika
                                                                                pa skrbi za res najnižjo porabo. Robert
                                                                                Grozdanovski,  podpredsednik  trga  za
                                                                                Srednjo in Vzhodno Evropo, pojasni: »Pri
                                                                                Volvu ves čas razvijamo in dopolnjujemo
                                                                                svoje izdelke in usluge, Volvo FH Reloa-
                                                                                ded pa je zadnji v nizu izboljšav pri naših
                                                                                inženirjih. Zahvaljujoč novim rešitvam bo
                                                                                lahko poraba nižja tudi do 10%, ob tem
                                                                                pa bosta povečana operativnost vozila in
                                                                                udobje voznika.«


                                                                                420 in 460
                                                                                Zmagovalna kombinacija, ki naj bi prines-
                                                                                la občutno znižanje porabe, je sestavlje-
                                                                                na iz več naprednih tehnologij, ki skupaj
                                                                                dosegajo zastavljeni cilj. Zaradi tega je FH
                                                                                Reloaded na voljo le s 13-litrskim motor-
                                                                                jem in močjo 420 oz. 460 KM z naloženo
                                                                                novo programsko opremo, posebej raz-
                                                                                vito za dolgolinijski transport. Moč se na
                                                                                podlago prenaša s pomočjo pametnega
                                                                                I-Shift samodejnega menjalnika, zanimivo
                                                                                pa je tudi, da je končna osna redukcija
                                                                                fiksna in sicer 2,31:1 oziroma 2,47:1. Tudi
                                                                                izbor  pnevmatik  je  zelo  omejen,  saj  so
                                                                                na voljo le pnevmatike Michelin X-Line
                                                                                energijskega razreda A za vožnjo prete-
                                                                                žno po avtocestah ter GoodYear Fuel-
                                                                                Max razreda B, namenjene bolj za regio-
                                                                                nalni transport. Če se še malo vrnemo na
                                                                                menjalnik, omenimo še to, da so names-
                                                                                to klasične ročice ob vozniškem sedežu
                                                                                le tri stikala na armaturni plošči: R, N, A.


 12                                                                                                             13



 TRANZIT 07 2018.indd   12  7/13/18   12:05 PM  TRANZIT 07 2018.indd   13                                    7/13/18   12:05 PM
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18