Page 10 - Revija-Tranzit-2018-07
P. 10

Le 13 miligramov NO x
           Bosch  je  dosegel  odločilen  preboj  na  po-
           dročju dizelske tehnologije. Že danes lahko
           kompaktni avtomobil, opremljen z Boschevo
           dizelsko tehnologijo, doseže povprečne od-
           čitke NO x do 13 miligramov na kilometer v
           ciklih RDE. To je približno ena desetina pred-
           pisane meje, ki bo veljala po letu 2020.
           Zadeva je še toliko bolj zanimiva, saj so in-
           ženirji te rezultate uspeli doseči preprosto z
           uporabo že obstoječe tehnologije. Ni potre-
           be po dodatnih sestavnih delih, ki bi povečali
           stroške. Na ta način bodo lahko tudi dizelska
           vozila opredeljena kot vozila z nizkimi emi-
           sijami.












           Električni bus v Kopru
          V koprskem mestnem potniškem prometu
          bosta od 10. julija do 31. avgusta na poletni
          liniji (Olmo – Žusterna – avtobusna postaja
          Koper – Žusterna – Olmo) poskusno vozila
          avtobusa na 100-odstotni električni pogon.
          Projekt koprskega e-minibusa, ki ga je omo-
          gočila Mestna občina Koper, je prvi tovrstni
          v Sloveniji. Avtobus je dolg 6,7 metra, v njem
           pa se lahko prevaža do 27 potnikov.














                                                                   Prvi hibridni avtobus v Sloveniji
                                                                   Na Jesenicah so v uporabo predali mestni avtobus
                                                                   MAN Lion‘s City Hybrid, ki je prvi 100-odstotno hi-
                                                                   bridni avtobus v Sloveniji. Nizkopodni avtobus Lion‘s
                                                                   City Hybrid porabi do 30 % manj goriva. S tem letno
                                                                   prihrani do 10.000 l dizelskega goriva. Izpust CO 2
                                                                   se zniža za do 26 t letno, kar je še enkrat boljše od
                                                                   vrednosti konvencionalnega dizelskega vozila. Poleg
                                                                   tega  omogoča  električno  speljevanje  na  postajah
                                                                   brez izpustov škodljivih snovi in hrupa, kar je blago-
                                                                   dejno za bližnje prebivalce in potnike.







        10



   TRANZIT 07 2018.indd   10                                                                                 7/13/18   12:05 PM
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15