Page 7 - Revija-Tranzit-2018-07
P. 7
Aktualno
Cestninski razredi v Nemčiji
Kategorija A Kategorija B Kategorija C Kategorija D Kategorija E Kategorija F
Euro 3,
Euro 4,
Euro emisijski Euro 6 EEV, Euro 3 + filter trdih Euro 2 + filter trdih Euro 2 Euro 1,
razred Euro 5 delcev delcev Euro 0
Proporcionalni Cena
dodatek (v centih) Število (v centih/km)
Kategorija
za onesnaževanje osi s prištetim
zraka dodatkom
2 8,1
3 11,3
A 0
4 11,7
5 ali več 13,5
2 10,2
3 13,4
B 2,1
4 13,8
5 ali več 15,6
2 11,3
3 14,5
C 3,2
4 14,9
5 ali več 16,7
2 14,4
3 17,6
D 6,3
4 18,0
5 ali več 19,8
Nove cestnine in nove E 7,3 2 3 4 15,4
18,6
19,0
kategorije v Nemčiji 5 ali več 20,8
2
16,4
8,3
F
20,0
4 3 19,6
5 ali več 21,8
S poletjem se v Nemčiji širi mreža plačljivih cest, ob tem pa se uvajajo nove kategorije, ki so že vidne tudi na OBU
napravah.
Kot je že znano, je Toll Collect tehnično tone, ki so bila oproščena cestninjenja, jo. Če je torej vozilo lažje od 7,5 tone,
pripravljen za širitev mreže plačljivih cest. ter na vozila, težja od 7,5 tone skupne mora uporabnik izbrati to kategorijo.
Omrežje cest, za katere bo treba plačati mase, ki so morala plačevati cestnino, se Cene cestnin se sicer še ne bodo spre-
cestnino, se s 15.000 kilometrov širi na odslej na OBU napravah prikazujejo nas- menile, tako da tudi kazni za napačno
40.000 kilometrov. Pri Toll Collectu, ki lednje kategorije vozil: nastavljeno maso vozila za kategorijo nad
upravlja s plačili cestnin, ocenjujejo, da bo 1. < 7.5 t, 7,5 tone še ne bo.
nova zakonodaja doletela več kot 30.000 2. ≥ 7.5 t – 11.99 t, V Nemčiji obstaja 6 cestninskih katego-
podjetij in 140.000 tovornjakov iz Nem- 3. ≥ 12 t – 18 t, rij, ki se delijo glede na Euro normo, ki
čije in tujine. Nemški minister za promet 4. > 18 t. jo vozilo dosega, naknadno pa se deli še
Andreas Scheuer je dejal, da bodo s tem glede na število osi. Razen norme Euro 6
ukrepom pobrali približno 72 milijard Masa vozila na OBU napravi se sedaj imajo vse ostale norme ob plačilu cestni-
evrov letnih prihodkov od cestnine. De- nastavlja v korakih po 1,5 tone in jo je ne na kilometer še ekološki dodatek, ki je
nar bo porabljen za gradnjo in vzdrževa- treba nastaviti pred začetkom vožnje. Če z vsako nižjo ekološko stopnjo višji.
nje cest, ki zagotavljajo najvišje standarde je masa enaka
varnosti, modernosti in učinkovitosti v prejšnji vožnji, klasifikacija vozila masa (v korakih po 1,5 t) prikaz mase
prometni infrastrukturi v Nemčiji. ponovna nasta-
Dodatno povišanje pa se nanaša na novo vitev ni potreb- < 7.5 t < 7.5 t < 7.5 t
delitev kategorij vozil glede na največjo na, saj se po- ≥ 7.5 t – 11.99 t 7,5 t – 9 t – 10,5 t 7.5..11.99 t
dovoljeno maso. Namesto dosedanje datki prejšnje ≥ 12 t – 18 t 12 t – 13.5 t – 15 t – 16,5 t – 18,5 t 12..18 t
klasifikacije vozil na vozila, lažja od 7,5 vožnje ohrani- > 18 t > 18 t > 18 t
6 7
TRANZIT 07 2018.indd 6 7/13/18 12:05 PM TRANZIT 07 2018.indd 7 7/13/18 12:05 PM