Page 11 - Revija-Tranzit-2018-07
P. 11

MAN
                                                         eTGE
                                                         Elektro  pogon  se
 Le 13 miligramov NO x                                   iz  osebnih  vozil  seli
 Bosch  je  dosegel  odločilen  preboj  na  po-          tudi  v  gospodarska.
 dročju dizelske tehnologije. Že danes lahko             Od letošnjega poletja
 kompaktni avtomobil, opremljen z Boschevo               MAN pričenja s pro-
 dizelsko tehnologijo, doseže povprečne od-              dajo  svojega  lahkega
 čitke NO x do 13 miligramov na kilometer v              dostavnika  TGE,  ka-
 ciklih RDE. To je približno ena desetina pred-          teremu  so  pred  ime
 pisane meje, ki bo veljala po letu 2020.   dodali še črko »e«. Že več kot deset let se MAN ukvarja z razvojem povsem
 Zadeva je še toliko bolj zanimiva, saj so in-  čiste dostave in transporta v urbanih središčih. MAN eTGE ima nosilnost od
 ženirji te rezultate uspeli doseči preprosto z   950 do 1750 kg in odvisno od konfiguracije omogoča skupno maso od 3,5
 uporabo že obstoječe tehnologije. Ni potre-  do 4,25 tone. Avtonomija znaša 160 kilometrov, kar mu omogoča 100-kW
 be po dodatnih sestavnih delih, ki bi povečali   sinhroni elektromotor, in se napaja iz sklopa 36 kWh močnih baterij. Polnjenje
 stroške. Na ta način bodo lahko tudi dizelska   na hitri polnilnici traja 45 minut, na klasični pa 5,5 ur. Po navedbah proizvajalca
 vozila opredeljena kot vozila z nizkimi emi-  naj bi baterije zdržale 2000 polnjenj, kar je skoraj 10 let, in v tem času naj
 sijami.  kapaciteta ne bi padla za več kot 15 %. Baterijski sklop omogoča tudi delno
          menjavo modulov s 6 ali 12 celicami. Ker je vozilo namenjeno mestni dostavi,
          je najvišja hitrost 90 km/h, kar nakazuje teoretično porabo 20 kWh na 100
          kilometrov. Na začetku bo eTGE na voljo z osnovnim medosjem in povišano
          streho, kar je v Nemčiji ovrednoteno na 70.000 evrov. Vzporedno z eTGE
           tudi Volkswagen najavlja električnega Crafterja.




 Električni bus v Kopru  Srečanje prevozniških družin in prevozniških
 V koprskem mestnem potniškem prometu   podjetij Slovenije 2018
 bosta od 10. julija do 31. avgusta na poletni
 liniji (Olmo – Žusterna – avtobusna postaja   Sekcija za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije in Združenje za
 Koper – Žusterna – Olmo) poskusno vozila   promet pri Gospodarski zbornici Slovenije organizirata dogodek »Srečanje
 avtobusa na 100-odstotni električni pogon.   prevozniških družin in prevozniških podjetij Slovenije«. Dogodek je bil s strani
 Projekt koprskega e-minibusa, ki ga je omo-  prevoznikov v letu 2017 izredno pozitivno sprejet, zato bo postal tradicio-
 gočila Mestna občina Koper, je prvi tovrstni   nalen.
 v Sloveniji. Avtobus je dolg 6,7 metra, v njem   Zadnjo soboto v septembru se bo ponovno zgodil praznik prevoznikov, na
 pa se lahko prevaža do 27 potnikov.  katerega bodo povabljeni vsi prevozniki v Sloveniji in poslovni partnerji, ki so
          kakorkoli povezani s prevozniško dejavnostjo. Srečanje bo tokrat organizira-
          no na Primorskem, v Ajdovščini.












 Prvi hibridni avtobus v Sloveniji
 Na Jesenicah so v uporabo predali mestni avtobus
 MAN Lion‘s City Hybrid, ki je prvi 100-odstotno hi-
 bridni avtobus v Sloveniji. Nizkopodni avtobus Lion‘s
 City Hybrid porabi do 30 % manj goriva. S tem letno
 prihrani do 10.000 l dizelskega goriva. Izpust CO 2
 se zniža za do 26 t letno, kar je še enkrat boljše od
 vrednosti konvencionalnega dizelskega vozila. Poleg
 tega  omogoča  električno  speljevanje  na  postajah
 brez izpustov škodljivih snovi in hrupa, kar je blago-
 dejno za bližnje prebivalce in potnike.







 10



 TRANZIT 07 2018.indd   10  7/13/18   12:05 PM  TRANZIT 07 2018.indd   11                                    7/13/18   12:05 PM
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16