Gospodarska vozilaTehnika

Več kot 120 let obnove pnevmatik

Continental postavlja standard za večjo trajnost z obnovo tovornih pnevmatik že od leta 1903. Proizvajalec vrhunskih pnevmatik uporablja obnovo za podaljšanje življenjske dobe pnevmatik že več kot 120 let – s tem ohranja vire in znižuje stroške. Continental vsako leto obnovi več kot milijon pnevmatik za tovorna vozila in avtobuse po vsem svetu. Po študiji Fraunhoferjevega inštituta za okoljsko, varnostno in energetsko tehnologijo (UMSICHT) obnovljene pnevmatike zmanjšajo emisije ogljikovega dioksida do 50 odstotkov v primerjavi z novimi pnevmatikami. Delež recikliranih in obnovljivih materialov v obnovljenih pnevmatikah lahko znaša do 85 odstotkov. Z vidika oprijema in varnosti so obnovljene pnevmatike Continental popolnoma primerljive z novimi pnevmatikami.

Spreminjanje starega v novo

Pnevmatike so sestavljene iz karkase in tekalne plasti. Vendar pa lahko ostane karkasa povsem nedotaknjena, medtem ko je tekalna plast dosegla konec življenjske dobe. Iz podatkov, ki temeljijo na industrijskih poročilih in študijah praks proizvodnje, je razvidno, da je približno 70 odstotkov pnevmatik za tovornjake in avtobuse leta 2022 veljalo za obnovljene.

V okviru procesa obnove se preostala guma tekalne plasti (v primeru vroče obnove tudi bočnica) pnevmatike obrusi in obnovi. To pripravi karkaso za drugo in tretjo življensko dobo pnevmatike. Continental pri topli in hladni obnovi uporablja najsodobnejše analizne postopke, proizvodne metode in tehnologije recikliranja. Pri vroči obnovi se karkasa obnavlja od pete do pete v procesu vroče vulkanizacije. Na rabljeno karkaso se nanese nova gumena zmes. Pri Continentalu ta process imenujejo ContiRe. Pri hladni obnovi, ki je v Continentalovi ponudbi izdelkov znana kot ContiTread, se na obrušeno karkaso nanese profiliran in predvulkaniziran material tekalne plasti. Hladna obnova se izvaja pri nižjih temperaturah in s predvulkaniziranimi tekalnimi površinami. Na splošno je pri topli ali hladni obnovi mogoče ponovno uporabiti približno 70 odstotkov materiala iz originalne pnevmatike .

 

Od predelave predelane gume do popolnoma integriranega obrata

Continentalove dejavnosti obnove pnevmatik izvirajo iz Hannovra. Že pred več kot 120 leti je bilo pnevmatike mogoče obnoviti v tovarni Continental v Hannover-Vahrenwald. Leta 1903 je podjetje kupilo tovarniško zgradbo v Seelzeju v regiji Hannover in na tem mestu postavilo obrat za predelavo in recikliranje stare gumene zmesi. Že takrat so vsak dan predelali od 9 do 13 ton odslužene gumene zmesi. To je enako povprečni teži približno osmih avtomobilov. Continental je že takrat postavljal temelje za krožno in trajnostno poslovanje.

Continental je leta 2013 postavil še en pomemben mejnik na področju obnove tovornih pnevmatik, ko je odprl tovarno ContiLifeCycle v okrožju Stöcken v Hannovru. Posebnost tega obrata je kombinacija obrata za obnovo in recikliranje. S celostnim pristopom, ki ga sestavljata vroča obnova pnevmatik za tovorna vozila in avtobuse ter sistem recikliranja gume, razvit posebej za tovarno ContiLifeCycle, podjetje že desetletje aktivno spodbuja trajnostno rabo surovin, vode in energije. Od leta 2013 so približno 900.000 pnevmatikam za tovornjake in avtobuse podaljšali življenjsko dobo z obnovo v tovarni v Hannover-Stöckenu.

Dodana vrednost za vozne parke

Obnovljene pnevmatike prispevajo tudi k Continentalovemu konceptu LODC, ki je zasnovan posebej za vozne parke. »LODC pomeni najnižje skupne stroške vožnje, kar je naš celovit svetovalni pristop, ki želi strankam voznega parka pomagati zmanjšati njihove operativne stroške, povezane s pnevmatikami,« pojasnjuje Tansu Isik, vodja južne regije Channels Fleet in OE Trailer za Continental Tyres EMEA. Trajnostni koncept ContiLifeCycle je sestavni del našega pristopa LODC, ki strankam voznega parka ponuja toplo in hladno obnovljene pnevmatike, storitveno usmerjeno upravljanje karoserije, vključno s storitvijo ContiCasingAccount, ter vzdržljive in varčne nove pnevmatike. »Z našimi obnovljenimi pnevmatikami ContiRe in ContiTread lahko vozni parki znižajo svoje stroške pnevmatik do 35 odstotkov, z bistveno manjšim vplivom na okolje,« pojasnjuje Isik.

Širjenje krožnega gospodarstva

Dejavnosti obnove so primer Continentalovih inteligentnih rešitev krožnega gospodarstva. Obnova je koristna okolju, saj se lahko bistveno zmanjša poraba dragocenih virov, kot so surova nafta, naravni kavčuk in voda. Poleg tega obnova pripomore k zmanjšanju emisij CO2, saj zahteva do 70 odstotkov manj energije v primerjavi s proizvodnjo nove pnevmatike. Dejstvo, da je velik delež karkase mogoče ponovno uporabiti, prispeva k stroškovni učinkovitosti.

Continental si neutrudno prizadeva za napredek inovativnih tehnologij ter trajnostnih izdelkov in storitev v celotni vrednostni verigi, od pridobivanja trajnostnih materialov do recikliranja izrabljenih pnevmatik. Podjetje stavi tudi na pirolizo izrabljenih pnevmatik. Splošni cilj je najpozneje do leta 2050 pridobiti 60 odstotkov materialov, uporabljenih pri izdelavi pnevmatik, iz rabljenih pnevmatik.