Gospodarska vozila

Najnevarnejše ceste v Evropi za voznike tovornjakov

Evropska komisija je izvedla raziskavo v prometnem sektorju in opredelil najnevarnejše ceste v Evropi. Ugotovil so da, so ceste v Bolgariji, Romuniji, na Poljskem in Češkem zabeležile največje povprečje nesreč tovornih vozil s smrtim izidom na 10.000 kilometrov cestnega omrežja. Namen raziskave ni označiti nekatere države za bolj nevarne od drugih, temveč poudariti varnost mednarodnih voznikov tovornjakov in označiti delo, ki ga je treba opraviti, da bi izpolnili misijo, da do leta 2050 dosežemo nič smrtnih žrtev in resnih poškodb.

Na varnejšem koncu spektra najdemo Dansko, Avstrijo in Švedsko , ki veljajo za tri najmanj nevarne države za voznike tovornjakov v Evropi.

Po analizi podatkov o nesrečah in številu smrtnih žrtev po Evropi je določena klasifikacija nevarnosti za vsako državo posebej. Ocena temelji na podlagi povprečne letne stopnje umrljivosti na 10.000 kilometrov ceste ob upoštevanju podatkov iz preteklih 10 let.

»Oceno nevarnosti smo ustvarili, da bi voznike opozorili na najbolj zahrbtne ceste v Evropi. Toda kruta resničnost je, da varnih območij ni. Vse ceste na Stari celini nosijo lastna tveganja in vozniki morajo biti vedno pozorni na spreminjajoče se vozne razmere ter zakone in predpise posameznih države. Večina voznikov težkih tovornih vozil, zlasti tistih, ki vozijo v srednji in vzhodni Evropi, je navajena voziti na izjemno dolge razdalje, dlje od predpisanega časa voženj in po manj znanih cestah, ob tem pa ne poznajo najboljših mest za parkiranje in zaslužen počitek.

Zato so razvili aplikacijo intruck, ki vsebuje več kot 5.000 postajališč za tovornjake in je zasnovana tako, da voznike popelje na namenska počivališča,« pravi Marcos Garner, vodja raziskave.

Poleg te posebne klasifikacije bolj ali manj varnih krajev študija razkriva tudi druge zanimive podatke.

  • Leta 2021 je bilo v EU skupaj 45 smrtnih žrtev na milijon prebivalcev, ta številka pa naj bi se medletno povečala za 10 %.
  • Večina trkov se zgodi podnevi (56 %), eden od štirih se zgodi med 15. in 17. uro, kar je najvišja stopnja nesreč.
  • Pri težkih vozilih se 40 % vseh smrtnih nesreč zgodi na podeželskih območjih, kar poudarja potrebo po razvoju infrastrukture za varnost v cestnem prometu, ki bi se razširila izven avtocest.