Gospodarska vozila

Mercedes-Benz Trucks z najzanimivejšimi starodobniki na »slovesnosti v spomin Carlu Benzu«

Mercedes-Benz Trucks Classic je na tradicionalni slovesnosti v spomin Carlu Benzu predstavilo pet najzanimivejših klasičnih tovornih vozil Mercedes-Benz. Pet predstavnikov 125-letne zgodovine izdelovanja tovornih vozil je pred historično kuliso palače Karlsruhe dokazalo, da so komercialna vozila s trikrako zvezdo že desetletja simbol za doseganje najvišjih standardov na področju kakovosti, inovativnosti, varnosti, gospodarnosti in zanesljivosti.

»Veseli nas, da smo se lahko te slovesnosti v čast enemu od ustanoviteljev našega podjetja prvič udeležili kot Mercedes-Benz Trucks Classic,« je povedal Bernd Hufendiek, ki je v podjetju Mercedes-Benz Trucks Classic pristojen za podporo za vozila. »Zlasti smo ponosni, da na dogodku predstavljamo pet draguljev iz naše kolekcije, od katerih bodo nekateri do konca leta razstavljeni v našem centru za pomoč strankam v Wörthu.«

Tradicionalna prireditev v čast izumitelju motornega vozila, Carlu Benzu

Med deseto uro zjutraj in četrto popoldne so na tej nedeljski počastitvi najbrž najznamenitejšega prebivalca mesta Karlsruhe, Carla Benza, vozniki in izvedenci iz podjetja Mercedes-Benz Trucks Classic pripravljeni čakali ob vozilih ter oskrbovali obiskovalce z zanimivimi informacijami. Peterica redkih tovornjakov iz tovarne tovornih vozil Mercedes-Benz v Wörthu je bila razstavljena tik ob vhodu na prireditev, blizu kipa Karla Friedricha, kamor je bila pripeljana iz Wörtha.

Ob »slovesnosti v spomin Carlu Benzu« se je na trgu pred palačo zbralo skoraj 400 udeležencev. Klasični avtomobili, izdelani pred letom 1973 – med njimi številni s trikrako zvezdo – so privabili več deset tisoč obiskovalcev.

Redki primerki klasičnih tovornih vozil Mercedes-Benz Trucks

Najstarejši eksponat Mercedes-Benz Trucks Classic na trgu pred palačo v Karlsruheju je bilo vozilo s kesonom Mercedes-Benz L 3000 S iz leta 1939, eno od približno 16.500 izdelanih. Črka »S« pomeni standardno, torej vozilo s pogonom na zadnja kolesa. Dizelski motor OM 65 z ločenim zgorevalnim prostorom, štirimi zaporednimi valji in delovno prostornino 4850 cm³ zagotavlja moč 51 kW (70 KM) in je kombiniran s petstopenjskim menjalnikom. To konvencionalno grajenemu tritonskemu vozilu z letvenim okvirjem in togimi premami omogoča pospeševanje do 70 km/h. Že tedaj so si inženirji Mercedes-Benz močno prizadevali za čim nižjo porabo dizelskega goriva pri tovornih vozilih: z 18 litri na 100 prevoženih kilometrov pri modelu L 3000 S so v tistem času dosegli rekordno vrednost.

Leta 1951 je ugledalo luč sveta vozilo Mercedes-Benz L 5000 z delovno prostornino 7274 cm³, močjo 88 kW (120 KM) in nosilnostjo pet ton, ki je bilo v Karlsruheju na ogled kot vozilo s kesonom s ponjavo. Poleg tega se lahko ta nadgrajeni naslednik modela L 4500 pohvali z opremo, ki je tedaj veljala za najsodobnejšo. Vozilo je bilo izdelano v tovarni Gaggenau. Osnovna izvedba tega šestvaljnega vrstnega motorja z ločenim zgorevalnim prostorom, ki so jo zaznamovale zaobljene oblike, se je obdržala več kot 20 let in se proizvajala do leta 1963.

Mercedes-Benz L 315 je težko tovorno vozilo s sprednjim motorjem. Skupno je bilo v tovarni Gaggenau med letoma 1950 in 1958 izdelanih več kot 13.700 vozil s kesonom, vozil s prekucnikom in cestnih vlečnih vozil s pogonom na zadnja kolesa in ročnim šeststopenjskim menjalnikom, ki so se od leta 1950 do 1955 tržila pod oznako L 6600. Na »slovesnosti v spomin Carlu Benzu« je bila razstavljena izvedba vozila s prekucnikom Mercedes-Benz LAK 315 z vsekolesnim pogonom iz leta 1955. Značilen je model s šestvaljnim motorjem OM 315 z ločenim zgorevalnim prostorom z močjo 107 kW (145 KM) in delovno prostornino 8276 cm³. Leta 1957 je bil liniji dodan model tovornega vozila s kabino nad motorjem s pogonom na zadnja kolesa, ki je bil proizveden v 2480 primerkih.

 

Vozilo z dvojno sprednjo premo

V Karlsruheju je bil na ogled tudi redki primerek tovornega vozila z zabojnikom čokolade Mauxion z vzdevkom »stonoga«. Triosni 16-tonski tovornjak Mercedes-Benz LP 333 iz leta 1960 je eno redkih tovornih vozil s kabino nad motorjem in z dvojno sprednjo premo, ki še obstajajo in so tudi še vozna.


Tedaj je bilo izdelanih samo 1833 primerkov te izjemne serije tovornih vozil, in sicer kot rešitev v sili zaradi zakonodaje, ki jo je uvedel tedanji minister za promet, Hans-Christoph Seebohm, da bi se dosegla večja nosilnost ob enaki dovoljeni skupni masi vozila. Šestvaljni dizelski motor OM 326 z ločenim zgorevalnim prostorom, delovno prostornino 10.809 cm³ in močjo 147 kW (200 KM) tovornjaku omogoča najvišjo hitrost 84 km/h. Prenos moči zagotavljata šeststopenjski menjalnik in pogon na zadnja kolesa.

»Najmlajši« član družine tovornih vozil Mercedes-Benz, ki so bila na ogled v Karlsruheju, je bil LP 608, lahko vozilo s kesonom s kratko, kockasto voznikovo kabino nad motorjem iz leta 1965. Model iz te serije v enaki barvi je bil prvo tovorno vozilo, ki je bilo 14. julija 1965 proizvedeno v tovarni v Wörthu. Najpomembnejši podatki o eksponatu: štirivaljni vrstni motor OM 314 z direktnim vbrizgom, močjo 59 kW (80 KM) in delovno prostornino 3783 cm³, petstopenjski menjalnik, pogon na zadnja kolesa in najvišja hitrost 80 km/h.