Prvi Volvo na plin pri SIGR Bizjak
Plin, kot pogonsko gorivo za težka tovorna vozila se vse bolj uveljavlja na trgu. Na slovenski trg sta prišla dva nova Volva s pogonom na utekočinjen zemeljski plin, katerih ponosen lastnik je podjetje SIGR Bizjak, ki bo z njima prispevalo k nižjem ogljičnem odtisu podjetja.

Volvo, kot globalni proizvajalce tovornjakov, z vozili na alternativna goriva, ki v zrak spuščajo manj škodljivih plinov, znatno prispeva k zmanjšanju vpliva na klimatske spremembe, ki jih povzroča tudi težek mednarodni transport. Volvo tako sedaj že serijsko ponuja težke tovornjake s pogonom na plin, ki so kompatibilni ali celo prekašajo ekološke norme Euro 6. Tovornjaki ponujajo enake zmogljivosti in vozne lastnosti kot njihovi bratje na dizel, ob tem pa v zrak spuščajo vsaj 20 % manj CO2.

Pri podjetju SIGR so kupili dva takšna tovornjaka, ki sta opremljena s 13 litrskim motorjem, katerega so nadgradili z inovativnimi rešitvami, da sedaj deluje na plin. Rezultat? Nov motor G13C se lahko pohvali z izkoristkom, ki je popolnoma primerljiv z dizelskimi motorji, ob tem pa so enaki tudi servisni intervali.

Motor za delovanje uporablja 90 do 95 % LNG plina, a ker ne deluje po klasičnem Otto načinu in za vžig goriva ne uporablja svečk, se med plin meša 5 do 10 % dizelskega goriva, ki ob stiskanju poskrbi za vžig LNG. Razmerje je odvisno od voznih razmer in pogojev na cesti. Za čiščenje izpuha se še vedno uporablja tudi SCR tehnologija z dodatkom AdBlue in filtrom trdih delcev.

Da bi se avtonomija maksimalno povečala, se posoda za gorivo polni pod pritiskom do 10 barov in pri temperaturi – 140 do – 125°C. Pri tej temperaturi se plin utekočini, približno 600 kilogramov, kolikor gre v standardno posodo za gorivo, pa zadošča za 1000 prevoženih kilometrov. Polnjenje traja približno enako dolgo kot polnjenje dizelskega goriva, le da mora biti voznik usposobljen za polnjenje in opremljen z zaščitnim sredstvom, saj so temperature pri polnjenju precej nizke. Med vožnjo se gorivo ogreje in ponovno preide v plinasto stane ter se v takšnem agregatnem stanju vbrizga v valje, kjer pa se nahaja tudi manjša količina dizelskega goriva, ki se pri stiskanju samodejno vžge, s tem pa se vžge tudi plin in delovni cikel v valju je zaključen.

Podjetje SIGR bo z novima tovornjakoma opravljalo prevoze rož iz Nizozemske. Kljub nekoliko višji nabavni ceni, pa se bo strošek povrnil, saj bodo v Nemčiji oproščeni vseh dajatev za cestnine. Hkrati pa bodo, kot dober gospodar, pripomogli k čistejšem okolju, kar pa cenijo tudi naročniki prevozov.
