Gospodarska vozila

Prvi Volvo na plin pri SIGR Bizjak

Plin, kot pogonsko gorivo za težka tovorna vozila se vse bolj uveljavlja na trgu. Na slovenski trg sta prišla dva nova Volva s pogonom na utekočinjen zemeljski plin, katerih ponosen lastnik je podjetje SIGR Bizjak, ki bo z njima prispevalo k nižjem ogljičnem odtisu podjetja.

Eno polnjenje zadostuje za do 1000 prevoženih kilometrov.

Volvo, kot globalni proizvajalce tovornjakov, z vozili na alternativna goriva, ki v zrak spuščajo manj škodljivih plinov, znatno prispeva k zmanjšanju vpliva na klimatske spremembe, ki jih povzroča tudi težek mednarodni transport. Volvo tako sedaj že serijsko ponuja težke tovornjake s pogonom na plin, ki so kompatibilni ali celo prekašajo ekološke norme Euro 6. Tovornjaki ponujajo enake zmogljivosti in vozne lastnosti kot njihovi bratje na dizel, ob tem pa v zrak spuščajo vsaj 20 % manj CO2.

Slovesna predaja vozil na sedežu podjetja Volvo d.o.o.

Pri podjetju SIGR so kupili dva takšna tovornjaka, ki sta opremljena s 13 litrskim motorjem, katerega so nadgradili z inovativnimi rešitvami, da sedaj deluje na plin. Rezultat? Nov motor G13C se lahko pohvali z izkoristkom, ki je popolnoma primerljiv z dizelskimi motorji, ob tem pa so enaki tudi servisni intervali. 

460 konjev zagotavlja enake zmogljivosti, kot pri klasični dizelski izvedbi.

Motor za delovanje uporablja 90 do 95 % LNG plina, a ker ne deluje po klasičnem Otto načinu in za vžig goriva ne uporablja svečk, se med plin meša 5 do 10 % dizelskega goriva, ki ob stiskanju poskrbi za vžig LNG. Razmerje je odvisno od voznih razmer in pogojev na cesti. Za čiščenje izpuha se še vedno uporablja tudi SCR tehnologija z dodatkom AdBlue in filtrom trdih delcev.

Navzven se tovornjak nič ne razlikuje od klasičnega.

Da bi se avtonomija maksimalno povečala, se posoda za gorivo polni pod pritiskom do 10 barov in pri temperaturi – 140 do – 125°C. Pri tej temperaturi se plin utekočini, približno 600 kilogramov, kolikor gre v standardno posodo za gorivo, pa zadošča za 1000 prevoženih kilometrov. Polnjenje traja približno enako dolgo kot polnjenje dizelskega goriva, le da mora biti voznik usposobljen za polnjenje in opremljen z zaščitnim sredstvom, saj so temperature pri polnjenju precej nizke. Med vožnjo se gorivo ogreje in ponovno preide v plinasto stane ter se v takšnem agregatnem stanju vbrizga v valje, kjer pa se nahaja tudi manjša količina dizelskega goriva, ki se pri stiskanju samodejno vžge, s tem pa se vžge tudi plin in delovni cikel v valju je zaključen.

Za polepitev v prepoznavne SIGR barve so poskrbeli pri podjetju ZUP design.

Podjetje SIGR bo z novima tovornjakoma opravljalo prevoze rož iz Nizozemske. Kljub nekoliko višji nabavni ceni, pa se bo strošek povrnil, saj bodo v Nemčiji oproščeni vseh dajatev za cestnine. Hkrati pa bodo, kot dober gospodar, pripomogli k čistejšem okolju, kar pa cenijo tudi naročniki prevozov.

Ključe je iz rok Matjaža Cigaleta prevzela Nataša Pogačnik, izvršna direktorica skupine SIGR Bizjak.