Gospodarska vozila

Električne in hibridne Scanie

Scania Slovenija je pokazala svoje hibridne in električne tovornjake ter obiskovalcem predstavila njihov prednosti. Serija je sestavljen iz popolnoma električnih in priključnih hibridnih različic s kabinami iz serij L in P za različne uporabe.

Popolnoma električni tovornjaki so na voljo z baterijami od 165 do 300 kWh, z dosegom do 250 km. Zanimivost tega tovornjaka je njegov elektromotor z močjo 230 kW (310 KM) v kombinaciji z dvosklopčnim menjalnikom.

Specifikacije tovornjaka Scania BEV:

  • domet do 250 km,
  • baterije od 165 kWh (5 paketov) do 300 kWh (9 paketov),
  • 230 kW (310 KM) in 2.200 Nm elektromotor z dvosklopčnim menjalnikom,
  • hitro polnjenje z enosmernim tokom do 130 kW (pod 55 minut v primeru različice s 165 kWh in pod 100 minut v primeru različice s 300 kWh),
  • Izhodna moč odgona z enosmernim tokom do 60 kW za dodatno opremo.

Vzporedno s popolnoma električnimi tovornjaki pa so na voljo tudi hibridne izvedenke tovornjakov, ki so na voljo kot polni hibridi (HEV) ali priključni hibridi (PHEV). Slednji je na voljo z elektromotorjem z 230 kW stalne oziroma 290 kW konične moči.

Novo generacijo polelektričnih tovornjakov z bruto maso vozila do 36 ton (v konfiguracijah 4×2, 6×2 ) je mogoče opremiti z različnimi pogonskimi in polnilnimi možnostmi. Kombinirani motor z notranjim zgorevanjem ima moč med 164 in 208 kW (motor »DC07«) ali med 208 in 268 kW (motor »DC 09«).

 

Specifikacije tovornjaka Scania PHEV:

  • popolnoma električni doseg do 60 km,
  • 90 kWh baterija (tri paketi po 30 kWh)
  • 115 kW elektromotor in 280-360 KM 9L dizelski motor
  • Hitro polnjenje z enosmernim tokom do 95 kW (0–80 % v 35 minutah)

Ob tovornjakih za distribucijo in komunalo pa Švedski proizvajalec gospodarskih vozil predstavlja tudi novo linijo baterijsko-električnih tovornjakov, zasnovanih za regionalne prevoze, ki se ponašajo z baterijskimi sklopi s 624 kWh in dosegom do 350 kilometrov, ob tem pa omogočajo polnjenjem do 375 kW. Nova generacija električnih tovornjakov je del celovite rešitve, ki jo Scania ponuja za elektrifikacijo cestnega prometa in se bo začela s vlačilci 4×2 in 6×2 s spalnimi kabinami R ali S.

Doseg se bo razlikoval glede na težo, konfiguracijo in topografijo vozne poti, vendar Scania pravi, da bo vlačilec 4×2 ali togi 6×2 z zmogljivostjo baterije 624 kWh zagotovil do 350 km dosega – ali, natančneje, do 320 km pri 40 tonah obremenitve in 230 km dosega pri 64 tonah največje bruto teže. S hitrim polnjenjem CCS2 375kW je mogoče tovornjake do konca napolniti v manj kot 90 minutah. Medtem ko voznik izkoristi predpisan 45 minutni čas počitka, je možno dopolniti tovornjak in povečati operativni doseg.

S 410 kW neprekinjene moči ali 560 KM in največjo bruto maso 64 ton Scania upa, da bodo njihovi novi električni tovornjaki pripomogli k hitrejši dekarbonizacijo cestnega prometa, zlasti v regionalnem prometu.