Gospodarska vozila

Z gorivno celico za večji doseg

Daimler Buses je predstavil prvi serijski električni avtobus z gorivno celico, ki se uporablja kot podaljševalnik dosega: Mercedes-Benz eCitaro fuel cell.

Novi mestni linijski avtobus brez izpustov združuje izjemen doseg z veliko potniško zmogljivostjo. V izvedbi zgibnega avtobusa lahko prevozi približno 350 kilometrov brez ponovnega polnjenja in nudi prostor za do 128 potnikov. Tovrstno vozilo lahko brezhibno nadomesti mestne avtobuse z motorjem z notranjim zgorevanjem. Poleg tega predstavlja idealno dopolnitev za prevozna podjetja z obstoječim voznim parkom na akumulatorski električni pogon, ki želijo svoje dolge relacije upravljati brez ponovnega polnjenja in brez dodatnih avtobusov.

Vozilo eCitaro fuel cell temelji na akumulatorskem električnem pogonu z visokozmogljivimi akumulatorji NMC 3, medtem ko se gorivna celica z močjo 60 kW uporablja kot generator elektrike iz vodika za povečanje dosega. Ta kombinacija omogoča posebej varčno delovanje, saj je elektrika iz omrežja na voljo po nižji ceni kot zeleni vodik, dodelano elektronsko krmiljenje pa kar najbolje uravnava kombinacijo toka iz akumulatorjev in gorivne celice. V primerjavi z vozilom na izključno vodikov pogon z majhnim vmesnim akumulatorjem je eCitaro fuel cell v prednosti, saj lahko v velikih akumulatorjih v celoti in učinkovito shrani energijo, pridobljeno z rekuperacijo pri zaviranju. Velika kapaciteta akumulatorjev do največ 392 kWh pri zgibnem avtobusu omogoča velike pogonske zmogljivosti tudi na daljših progah in na strminah v hribovitih predelih, pri čemer delovanje gorivne celice v zgornjem, neučinkovitem območju zmogljivosti ni potrebno. Zaradi pravilne razporeditve teže akumulatorjev in gorivne celice je omogočena velika potniška zmogljivost. Zahvaljujoč velikemu dosegu vmesno polnjenje na poti ni predvideno. Polnjenje je vedno zagotovljeno prek vtiča v garaži.

 

Varnost in funkcionalnost vozila eCitaro fuel cell na preizkušnji

Pred začetkom serijske proizvodnje v juniju je moralo vozilo eCitaro opraviti številne preizkuse vzdržljivosti in testiranja delovanja. Osredotočili so se zlasti na novi sistem z gorivnimi celicami in vodikom. Rezervoarji z vodikom so že testirani v skladu z novim standardom UN ECE R 134 glede odpornosti na ogenj, udarce in temperaturo. Vse komponente in tudi sistem za pritrditev na strehi so uspešno prestali teste vibracij in simulacije trka. Novi sistem za toplotno upravljanje, ki koristno uporablja vnos toplote iz gorivne celice, je prestal obsežne laboratorijske teste in praktična testiranja v ekstremno vročih in ekstremno hladnih razmerah. Nove komponente vozila eCitaro fuel cell so uspešno opravile vse teste.

Rešitve električne mobilnosti

Poleg novega vozila eCitaro fuel cell Mercedes-Benz predstavlja tudi svojo ponudbo storitev v zvezi z uporabo električnih avtobusov. Strokovnjaki svetujejo strankam pri prehodu na električno mobilnost in po želji zagotovijo tudi polnilno infrastrukturo, upravljanje polnjenja in upravljanje voznega parka. Ravno pri uporabi električnih avtobusov ima vedno večjo vlogo analiza podatkov o obratovanju avtobusov za optimizacijo gospodarnosti.

Daimler Buses kot eden prvih proizvajalcev vozil v Evropi z virtualnim podatkovnim vmesnikom TiGR ponuja vmesnik za nadzor avtobusov na daljavo v skladu z enotnim mednarodnim standardom ITxPT. Ta prevoznim podjetjem z mešanim voznim parkom omogoča homogeno zbirko podatkov za celoten vozni park. Za obsežno analizo podatkov o obratovanju avtobusov ponuja portal Omniplus On številne funkcije – od spremljanja porabe energije do diagnoze na daljavo v realnem času s storitvijo Omniplus On Uptime pro. Z novimi vmesniki Omniplus eProcurement je mogoče strankin sistem ERP povezati s trgovino Omniplus eShop, kar bistveno poenostavi nabavo nadomestnih delov. Obsežno ponudbo storitev Omniplus dopolnjujejo izobraževanja in e-servisne pogodbe.