Gospodarska vozila

Boeing 747 na vlačilcu

Boeing 747 ali priljubljeni Jumbo Jet je v zgodovini letalstva zaslovel kot prvo širokotrupno potniško letalo. Njegova ogromna nosilnost in doseg sta naredila pravo revolucijo v svetu civilnega letalstva, zato ne preseneča, da je Boeing ta model obdržal v proizvodnji kar 54 let!

Najpomembnejše dejstvo v naši današnji zgodbi pa je, da je bil Jumbo Jet ob lansiranju enak Renaultu Magnum v svetu tovornjakov. Šlo je predvsem za izjemno visoko pilotsko kabino, ki se je v primeru Boeinga dvigala skoraj 8 metrov nad tlemi, kar je vzbujalo dvome, ali bodo prihodnji piloti sploh sposobni upravljati tako visoko letalo.

Waddellov karavan

Da bi te dvome razblinili, so se konstruktorji domislili precej nenavadne zamisli. Še preden so bili dokončani prvi prototipi 747, so leta 1965 Boeingovi inženirji ustvarili maketo pilotske kabine letala Jumbo Jet, ki je bila nameščena na posebej pripravljen polpriklopnik. Vse je bilo nato priključeno na standardni vlačilec tistega časa, ki je opravljal testne vožnje na progi. Tako konfiguriran komplet so po Boeingovem testnem pilotu Jacku Waddellu poimenovali kar Waddellov karavan.

Čeprav se celoten projekt na prvi pogled zdi absurden, je bil v svoji preprostosti pravzaprav sijajen. Prvič, tako konfigurirana garnitura je pilotom omogočila, da so se navadili na ogromno velikost letala 747, še preden so prvi primerki reaktivnega orjaka poleteli v zrak.

Zamisel iz leta 1965

Zamisel o velikanskem potniškem letalu je nastala leta 1965, potem ko je Boeing izgubil natečaj za izdelavo velikega vojaškega transportnega letala za ameriške zračne sile, zmagala je ponudba Lockheeda z modelom C5A Galaxy. Ob spodbudi družbe Pan Am, ki je želela večja letala za svoje številne čezmorske poti, je Boeing spremenil svoje načrte iz prevoza vojakov in opreme v prevoz ljudi. Začelo se je načrtovanje in leta 1966 je Pan Am naročil 25 letal. Rodil se je 747.