Gospodarska vozila

Transporterjevih 70 let

Prve tri generacije, ko se je model še imenoval Type 2, s četrto generacijo je prejel ime Transporter

Tovarna Volkswagen je s proizvodnjo vozil Transporter začela 8. marca 1950 v Wolfsburgu. Cena prvih vozil Transporter je bila 5.850 DEM. Začetna zmogljivost tovarne je bila 10 vozil na dan.

T1 – Type 2 (1950-1967)

Na prelomu leta 2019 in 2020 praznujemo sedemdesetletnico legendarnega vozila Volkswagen Transporter. Prvo skico zanj je že leta 1947 napravil g. Ben Pon, nizozemski uvoznik, prvi izvozni partner podjetja Volkswagen. Pokazal jo je takratnemu direktorju podjetja Volkswagen, g. Heinrichu Nordhoffu, ki je takoj prepoznal potencial genialno preproste ideje: spredaj človek, zadaj motor, vmes pa prostor za 750 kg tovora. To se je dogajalo takoj po drugi svetovni vojni, ko je bila vsa Evropa v ruševinah, takratno gospodarstvo pa je potrebovalo prav to – robustno transportno vozilo po ugodni ceni.

T2 – Type 2 (1967-1979)

Tako so razvili vozilo s samonosno karoserijo, ki je bila takrat revolucionarna novost na področju gospodarskih vozil. Tip 2 (Type 2) so prvič predstavili na novinarski konferenci novembra 1949. To je bilo vozilo z motorjem prostornine 1131 ccm z močjo 25 KM in najvišjo hitrostjo 80 km/h. S proizvodnjo so začeli v marcu leta 1950 in v prvem letu izdelali le 8.000 vozil. V naslednjem letu so v program najprej uvrstili luksuzno izvedbo Samba, v decembru pa še izvedbo reševalnega vozila. Leta 1952 so začeli proizvajati izvedbo s kesonom. Razvili so tudi nov motor z večjo prostornino 1192 ccm, večjo močjo 30 KM in zato večjo končno hitrostjo skoraj 100 km/h. V oktobru leta 1954 so izdelali že sto tisočo vozilo Transporter. Tega leta se je proizvodnja Transporterja iz Wolfsburga preselila v Hannover.

T3 – Type 2 (1979-1992)

Vozila Transporter z drsnimi stranskimi vrati so začeli izdelovati maja 1963. Skupaj je bilo izdelanih 1.800.000 vozil Transporter prve generacije.

T4 – Transporter (1990-2003)

Leta 1983 je tovarna začela izdelovati veliko prostorsko limuzino Caravelle. Isto leto je tovarna ponudila motorje z neposrednim vbrizgavanjem s katalizatorjem ali brez njega ter servo volan. Leta 1985 je tovarna predstavila pogon na vsa štiri kolesa “syncro” in turbodizelske motorje.

T5 – Transporter (2003-2016)

Danes je na cesti že njegova šesta generacija, v pomlajeni izvedbi, ki pri sami obliki ne odkriva tople vode, saj je njegova oblika ravno prav zaobljena, da notranjost ponudi največ možnega prostora. Vozilo je tudi izredno modularno, saj je na voljo z dvema medosnima razdaljama, tremi višinami, tremi dolžinami, … To pomeni, da lahko zadovolji različne potrebe uporabnikov, preko klasičnega furgon dostavnika, šasije s kabino, pa vse do izvedbe za prevoz potnikov.

T6 – Transporter (2016-2019)

Transporter je sedaj opremljen z novim elektromehanskim volanskim mehanizem. S tem sistemom, ki ga je Transporter prevzel od večjega brata Crafterja, lahko aktivno vzdržuje vožnjo med dvema črtama, s pomočjo Park Assista pa lahko tudi sam parkira bočno in vzvratno, prav tako pa lahko pomaga pri vzvratni vožnji s priklopnikom. Ne smemo pozabiti niti na vgradnjo sistema pomoči pri sunku bočnega vetra, zaviranja v sili in pomoči pri speljevanju v klanec. To je delček izmed 20 sistemov za varno in udobnejšo vožnjo, ki jih ponuja prenovljeni Transporter.

Pri pogonu se Transporter še naprej zanaša na preverjeni dvolitrski TDI, ki razvija od 90 do 199 KM. Motor s pomočjo SCR tehnologije in aditiva AdBlue zadovoljuje stroge ekološke norme Euro 6d. Najmočnejši izvedbi s 150 in 199 KM sta na voljo tudi s štirikolesnim pogonom 4Motion ter samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko DSG, medtem ko so šibkejše verzije opremljene z ročnim 5- ali 6-stopenjskim menjalnikom.

T6.1 – Transporter (2019- )

Bodisi Transporter za velike in težke naloge, Caravelle za najvišje zahteve na področju profesionalnega prevoza oseb, Multivan z veliko prostornostjo in prilagodljivo izrabo prostora ali California kot avtodom: T6 se ponaša z raznolikostjo in se optimalno prilagaja najrazličnejšim zahtevam, s katerimi se srečujete v službi ali v prostem času.

Razvoj Transporterja

T1 – Type 2 (1950-1967)

T2 – Type 2 (1967-1979)

T3 – Type 2 (1979-1992)

T4 – Transporter (1990-2003)

T5 – Transporter (2003-2009)

T5 – Transporter facelift (2009-2016)

T6 – Transporter (2016-2019)

T6.1 – Transporter (2019-   )