Največji Volkswagen

Crafter je eno izmed najbolj vsestranskih gospodarskih vozil, tako po številu izvedb, izbiri motorja, pogona in opreme. Ekonomičnost, moč in uporabnost so največji aduti tega vozila. Uporabnost predvsem v smislu velikega tovornega prostora, kjer je Crafter 35 zagotovo tudi z nosilnostjo in skupno maso 3500 kilogramov eden močnejših konkurentov v razredu. To pa pomeni, da ga lahko vozimo z B kategorijo, brez uporabe tahografa in s hitrostnimi omejitvami enakimi kot za osebna vozila, saj 177 konjev močan motor z dvojno turbino omogoča tudi hitrejšo dostavo. Motor ponuja tudi visokih 410 Nm navora, vse skupaj pa prihaja iz preverjenega dvolitrskega TDI motorja. V testnem Crafterju je bil motor nameščen prečno in je poganjal sprednja kolesa (možen je tudi zadnji in vsekolesni pogon). To omogoča nižji vstopni prag in večjo višino tovornega dela za 10 cm. Pri najkrajši izvedbi, kakršno smo vozili mi (L3H3), je tovorni prostor zato zrasel za 0,6 m3 in sedaj znaša 11,3 m3, lažja konstrukcija sprednjega pogona pa omogoča nosilnost do 1233 kg.

Tudi polno obremenjeno vozilo strumno povleče in ob pravočasni uporabi ročnega 6-stopenjskega menjalnika boste že čez 15 sekund drveli vsaj 100 km/h. Zakaj pravočasni uporabi, zato, ker so prve tri stopnje prenosa nekoliko krajše in prilagojene večjim obremenitvam, zato se tudi motor hitro zavrti v višje vrtljaje, a povsem nepotrebno je, da presežemo 2500 vrtljajev, saj smo že presegli krivuljo najbolj optimalnega navora. Če pa že poženete motor do 3000 vrtljajev, pa lahko pri prestavljanju tudi preskočite kakšno prestavo. V mestu tudi s pomočjo start/stop sistema lovimo porabo okoli 8 litrov in jo na avtocesti tudi vzdržujemo. Nizka poraba gre na račun optimizacije motornih sklopov in odlične aerodinamike, ki znaša vsega 0,33, kar je najboljši rezultat v razredu. Strokovnjaki so se poigrali z obliko karoserije, zato je streha rahlo ovalna, zelo dobro oko pa bo opazilo, da je karoserija na sredini rahlo širša kot spredaj in zadaj. Seveda pa bo poraba pri hitrosti nad 100 km/h pričela naraščati, saj tudi teža zahteva svoj davek, zato pa dobra aerodinamika in odlična zvočna izolacija v kabino ne spustita neprijetnih zvokov in piščev vetra.

Čeprav deluje Crafter kot povečan Transporter, to ni nič narobe, saj je izgled modern, s široko masko, s kromiranimi letvicami in mogočnimi lučmi, v katerih svetijo tudi diode (paket vidljivost plus). LED luči so sicer nekoliko dražje od klasičnih H7 žarnic, a če vemo, da je njihova življenjska doba vsaj 10-krat daljša od klasične žarnice in da porabijo veliko manj energije, ter da ob tem ponujajo veliko boljšo vidljivost ponoči in na koncu lepše izgledajo, je vredno razmisliti o doplačilu.

Crafter zna sam voziti med črtama in zna sam tudi parkirati prikolico. Ni znanstvena fantastika, temveč le uporaba sistemov, ki so že preverjeni in uporabljeni v drugih vozilih te znamke. Vožnja med črtama je pogojena z nabavo sistema ACC in samodejno regulacijo razmaka do vozila pred nami ter sistema Lane Assist, ki opozarja na neželeno prečkanje črte. Oba sistema skupaj aktivno sodelujeta pri vožnji znotraj voznega pasu, če so črte na cesti dobro vidne. S pomočjo kamer, ki spremljajo potek črt in elektromehanskega krmilnega mehanizma, sam popravlja in vozi, s čimer so doseženi prvi pogoji za vse bolj opevano avtonomno vožnjo, ki pa je za enkrat še prepovedana. Zaradi tega vam sistem tudi ne dovoli, da bi za več kot 20 sekund spustili volanski obroč. Po tem času se sistem samodejno izklopi in vas na to opozori z zvočnim in vizualnim signalom, pa čeprav je do tega trenutka sam vzdrževal hitrost, varnostno razdaljo in vozil po sredini voznega traku. Takšen način vožnje od vas zahteva vklapljanje smernikov pri menjavi voznih pasov, sicer vam bo sistem zelo otežil vožnjo preko črte na drugi vozni pas. S pomočjo stikala za nastavitev zunanjih ogledal pa zna Crafter tudi sam parkirati prikolico. Skupaj s sistemom Trail Assist boste na zelo enostaven način parkirali vzvratno kot pravi profesionalec.

Nad masko se razteza mogočen motorni pokrov z ostrimi linijami in vse je podrejeno novim hišnim oblikovalskim smernicam. Dolga medosna razdalja in kratek nos ponujata tudi več prostora v notranjosti, katera je povsem podrejena uporabniku. Trije veliki sedeži in veliko prostora za kolena omogočajo, da voznik brez težav izstopi tudi pri sovozniških vratih. Velike površine z nešteto odlagalnih mest ter veliko zaprtih predalov bodo poskrbele, da bo prav vsaka malenkost našla svoje mesto v vozilu. Tu so še predala za orodje v podu pred sovoznikom ter velik predal pod sovozniškim sedežem, zaprt predal pred sovoznikom ter dvojni predli v vratih, kamor lahko odložimo tudi 1,5 litrsko plastenko.

Novi Crafter je izredno varen avtomobil, za kar skrbijo številni sistemi aktivne in pasivne varnosti. Karoserija se skoraj ne nagiba, ob sunkih vetra pa vmes poseže Cross Wind Assist. Tu je še multikolizijska zavora, Hill Holder, Front Assist podpora pred naletom, pa City funkcija zaviranja v sili, pregled mrtvega kota, pregled dogajanja izza vozila, ko iz ulice ali parkirišča vzvratno vozimo na cesto, …

Voznik ima na račun velikih steklenih površin dober pregled okoli vozila, velika vzvratna ogledala z dodanim širokokotnim zrcalom in kamera pa pomagajo pri preglednosti nazaj. Nova armatura v sivo-črnih barvnih tonih je v skladu s pričakovanji, kar pomeni, da je pregledna, stikala so logično razporejena, prijetna na otip in lahkotna za vzdrževanje. Ravne linije ruši le podstavek ročice menjalnika, ki pa je na odličnem mestu. Tudi volanski obroč, ki je na spodnjem delu rahlo prirezan, odet v usnje in izdatno nastavljiv v vse smeri, lepo sede v roke. S številnimi tipkami na njemu krmilimo različne sisteme, brez da bi odvračali pozornost s cestišča. Sedež voznika je dodatno vzmeten, kar pride še posebej prav, kadar je vozilo prazno, saj je kljub novim McPhersonovim vzmetnim nogam precej trdo. Je pa vožnja z naloženim prava poezija, še posebej v kombinaciji številnih sistemov, ki naredijo vožnjo varnejšo in prijetnejšo. Kljub višjemu položaju sedenja nimate tistega klasičnega občutka, da sedite v kombiju, temveč si volan in sedež nastavite filigransko, vse ročice pa le sledijo nastavitvam.

Volkswagen je z novim Crafterjem naredil velik odklon od klišejev, ki spremljajo lahke dostavnike. To vsekakor ni več nerodno in okorno vozilo, temveč sredstvo, ki vam bo v veliko pomoč pri vašem vsakdanjem poslu.