Gospodarska vozila

Nov način pobiranja smeti – E-Tech D Wide

Renault Trucks predstavil prvi električni tovornjak v Sloveniji.


Zmanjšanje emisij CO 2 je prednostna naloga, izziv pa je tudi ohraniti mesta dostopna, varna in primerna za življenje. Prevoz brez emisij igra ključno vlogo pri tem prehodu. Renault Trucks ima dolgoletne izkušnje na področju elektromobilnosti in trajnostnih transportnih rešitev.

V Sloveniji so predstavili sploh prvi električni tovornjak. To je model E-Tech D Wide, z nadgradnjo za pobiranje smeti. Tovornjak je zaradi ničelnih emisij in nizkega hrupa idealen za nočno zbiranje odpadkov tudi v najožjih mestnih središčih. Zato predstavlja nov način pobiranja smeti brez CO2 emisij.

Tovornjak ima oznako e-Tech D Wide 26, kar pomeni, da bi lahko imel 26 ton skupne teže, a zaradi posebne regulative pri električnih tovornjakih, ki so dodatno obremenjeni z baterijami, je ta teža dvignjena na 27 ton. Tovornjak poganjata dva elektromotorja z močjo 260 kW in 850 Nm navora. Za njuno delovanje skrbijo 4 paketi baterij s po 66,5 kWh. Baterije imajo tako skupno moč 266 kWh in so litij-ionske z napetostjo 600 voltov. Vsak sklop baterij je težek 570 kilogramov. Za premikanje skrbi e-tech reduktor z dvema prestavama za vožnjo naprej in eno nazaj. Prva prestava omogoča vožnjo do 30 km/h, kar je povsem dovolj za mestno vožnjo ob hiše do hiše ob pobiranju smeti.

 

Renault Trucks ponuja posebno ugodnost: Battery Performance Promise, ki zagotavlja, da bodo baterije z vsaj 80 % kapaciteto delovale do 10 let ali zagotovile 300 MW energije v celotni življenjski dobi vozila. D Wide E-Tech se lahko polni na navadni šuko vtičnici z izmeničnim tokom do 22 kW, kar pomeni, da polnjenje traja cca 10 ur, lahko pa baterije polnimo tudi na hitrih 150 kW enosmernih polnilnicah, kjer pa se čas polnjenja skrajša na uro in pol.

Električna različica tovornjaka se navzven skoraj ne razlikuje od dizelsko gnanih modelov. Namesto dizelski posod za gorivo, so tu nameščene baterije, polnilni vtič pa je v predelu kjer se na dizelskem modelu nahaja akumulator, na voznikovi strani. Tudi v notranjosti ni velikih sprememb. Še največja novost so modre linije po armaturi, ki poudarjajo čistost tega vozila, med tem ko sta volan in plošča z merilniki nespremenjena. Nekoliko drugačna je le grafika na instrumentni plošči, kjer je namesto merilnika vrtljajev nameščen merilnik, ki spremlja porabo in pretok energije ter rekuperativen povrat energije v baterije.

Merilnik hitrosti je digitalen. Smer vožnje izbiramo s tipkami NDR (Neutral, Drive, Reverse), ročaj parkirne zavore je tradicionalen, med tem ko z ročico, ki je namenjena retarderju, v električni izvedbi kontroliramo moč rekuperacijskega zaviranja.

Renault Trucks D Wide E-Tech je stroškovno učinkovito vozilo za zbiranje komunalnih odpadkov z nižjimi obratovalnimi stroški ob ohranjanju dosega in nosilnosti. Nižji stroški goriva in vzdrževanja zagotavljajo konkurenčen TCO. Tovornjak ima med odvozom odpadkov doseg do 100 kilometrov, saj del električne energije porabi tudi nadgradnja za zbiranje smeti.

Renault Trucks D Wide E-Tech s popolnoma električnim pogonom je rešitev za čisto in tiho distribucijo v mestnih središčih.