Avtomobilizem

Najmočnejša Mazda doslej – CX 60

Največji Mazdin SUV CX-60, ki je dodatno oplemeniten s priključnohibridno tehnologijo, smo imeli priložnost danes preizkusiti v okolici Ljubljane. CX-60 PHEV je poleg tega, da je največji Mazdin SUV, tudi najmočnejši model tega avtomobilskega proizvajalca, z nizko porabo goriva in nizkimi emisijami CO2.

Mazda CX-60 PHEV je Mazdin prvi priključnohibridni model v Evropi s pogonskim sklopom, ki združuje 2,5-litrski 4-valjni bencinski motor Skyactiv-G z neposrednim vbrizgom, ki v šibkejši različici razvije 200, v močnejši pa 254 KM in 261 Nm navora ter velik elektromotor z močjo 100 kW/136 KM in 250 Nm navora ter baterijo s kapaciteto 17,8 kWh napetosti 355 V, ter 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom.

Ta kombinacija motorjev zagotavlja skupno sistemsko moč 327 KM/241 kW in visok navor 500 Nm, zaradi česar je CX-60 najmočnejša Mazda do sedaj. Dve toni težko vozilo zagotavlja zelo impresivno zmogljivost, saj pospeši od 0 do 100 km/h v samo 5,8 sekunde in ima omejeno najvišjo hitrost na 200 km/h. Nova Mazda PHEV kaže izjemne okoljske lastnosti. Poraba goriva po WLTP znaša le 1,5 l/100 km, kombinirane emisije ogljikovega dioksida po WLTP pa dosegajo vrednosti okoli 33 g/km. Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV omogoča 63 km vožnje izključno na električni pogon s hitrostjo do 100 km/h.

Z običajnim polnjenjem z izmeničnim tokom (združljivo z napajalnikom 220-240 V) lahko popolnoma prazno baterijo napolnite v štirih urah. Namestitev visokonapetostnega akumulatorja med sprednjo in zadnjo osjo daje vozilu nizko težišče in odlično stabilnost. To v kombinaciji s stalnim štirikolesnim pogonom, daje avtomobilu vrhunsko vodljivost. Samodejni menjalnik brez pretvornika navora ima osem prestav.

CX-60 meri 474,5 cm v dolžino, 189 cm v širino in 168 m v višino, z medosno razdaljo 287 cm, kar daje dovolj prostora za vse potnike, pa tudi veliko prostora za prtljago. Vključno s prostorom pod tlemi ima Mazda CX-60 prostornino prtljažnika 570 litrov, ki se poveča na 1148 litrov pri zloženih zadnjih sedežih. Kabina je dovolj široka in ponuja 150,4 cm ramenskega prostora na prednjih sedežih (4,4 cm več kot pri modelu CX-5) in 144,1 cm na zadnjih sedežih (5 cm več kot pri modelu CX-5). Tako spredaj kot zadaj torej udobno potujejo osebe tudi višje od 190 centimetrov. Bolj kot prostornost pa razveselijo materiali, kot so javorjev les, kimonu podobna tkanina in napa usnje ter filigranska izdelava, značilna za avtomobile iz Hirošime.

Poleg tega se notranjost samodejno prilagaja vozniku. Miniaturna kamera namreč takoj, ko prepozna voznikov obraz, samodejno prilagodi položaj volana, sedeža, vzvratnega ogledala in projekcijo na vetrobransko steklo, head-up je zdaj trikrat večji, jasnejši in prikazuje več podatkov kot pri CX-5 ali Mazdi 6, pa tudi najpogosteje nastavljeno temperaturo ali priljubljene radijske postaje … Skupaj kar 250 podrobnosti.

CX-60 ima sistem KPC (Kinematic Posture Control), ki smo ga že videli na roadsterju MX-5 s pogonom na zadnja kolesa. Rahlo zaviranje z zadnjim notranjim kolesom pri vstopu v ovinek prepreči dvigovanje zadka avtomobila, kar je pri športnih terencih z visokim težiščem lahko zelo neprijetno.

Japonci pričakujejo, da bo priključni hibrid predstavljal kar dve tretjini celotne prodaje. Cenovna paleta nove Mazde CX 60 se prične pri 48.490 evrih.