Nova ponudba pogonskih sklopov za Duster in Bigster
Dacia nadgrajuje ponudbo pogonskih sklopov za modela Duster in Bigster in uvaja hybrid-G 150 4×4. Ta hibridni pogonski sklop na dve vrsti goriva (bencin in avtoplin) in s štirikolesnim pogonom je učinkovit, vsestranski in varčen. Združuje 48-voltni mild hyibrid z 1,2-litrskim bencinskim motorjem in močjo 103 kW (140 KM) spredaj z elektromotorjem moči 23 kW (31 KM) zadaj. Celoten sklop ima do 113 kW (154 KM) moči, navor bencinskega motorja znaša 230 Nm, elektromotorja pa do 87 Nm.

Motor z notranjim zgorevanjem je povezan s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama in prestavno ročico ob volanu, elektromotor pa je povezan z dvostopenjskim menjalnikom in sklopko, ki omogoča prekinitev povezave z zadnjima kolesoma. Novost pri znamki Dacia je tudi, da se prestavljanje samodejnega menjalnika z dvema sklopkama upravlja z ročico ob volanu. Ta funkcija je posebno uporabna v posebnih okoliščinah, kot je terenska vožnja, vleka prikolice ali vožnja po gorskih cestah.
Zahvaljujoč litij-ionski bateriji z napetostjo 48 V in zmogljivostjo 0,84 kWh, ki se samodejno polni med upočasnjevanjem in zaviranjem, ta pogonski sklop omogoča pogoste faze pogona izključno na elektriko. V mestnem ciklu lahko Duster in Bigster hybrid-G 150 4×4 vozita samo na elektriko do 60 odstotkov časa.
Kombinacija štirikolesnega pogona in hibridnega pogonskega sklopa na dve vrsti goriva je edinstvena na trgu in omogoča znatne prihranke zaradi tradicionalno nižje cene avtoplina (v Sloveniji 0,888 evra na liter 6. oktobra 2025, v Franciji 0,97 evra na liter 1. septembra 2025). Ta tehnologija v primerjavi s sedanjo ponudbo motorja z notranjim zgorevanjem in štirikolesnega pogona zmanjšuje stroške uporabe za 30 odstotkov, izpuste CO2 pa za 20 g. Posodi za bencin in avtoplin, vsaka s prostornino 50 litrov, zagotavljata, da ima Duster z enim polnjenjem doseg do 1.500 kilometrov po WLTP.

Štirikolesni pogon, ki ga zagotavlja elektromotor zadaj, ima več prednosti:
- dve prestavni razmerji za optimiziranje območja uporabe štirikolesnega pogona pri hitrostih od 0 do 140 km na uro;
- sklopko za odklop od zadnje preme, kar zmanjša trenje, s tem pa tudi porabo goriva in izpust CO2;
- navor je na voljo nemudoma, ko je zaznano zmanjšanje oprijema prednjih koles;
- izboljšane vozne lastnosti in uporabnost tako na cesti kot tudi izven nje.
Duster in Bigster s tem pogonskim sklopom ponujata šest načinov vožnje, s katerimi se prilagajata vsem mogočim razmeram:
- Auto, ko vozilo samodejno izbira in preklaplja med dvokolesnim in štirikolesnim pogonom;
- Eco za kar najbolj varčno vožnjo, s speljevanjem na elektriko in samodejnim vklopom štirikolesnega pogona v primeru zaznave zmanjšanega oprijema koles;
- Snow za varnejšo vožnjo s štirikolesnim pogonom po cesti s slabim oprijemom;
- Mud / Sand z optimiziranim stalnim štirikolesnim pogonom za vožnjo po rahlih podlagah;
- Lock za vožnjo po neurejenem terenu z majhno hitrostjo;
- Hill Descent Control za nadzor smeri vožnje in stabilizacijo hitrosti med vožnjo navzdol s hitrostjo med 4 in 30 km/h.

Pogonski sklop hybrid-G 150 4×4 ohranja terenske zmogljivosti modelov Duster in Bigster, s samodejnim menjalnikom in elektromotorjem zadaj pa hkrati ponuja neverjetno enostavno uporabo.
Novi pogonski sklopi za Duster
Duster hybrid 155 – Za Bigsterjem je zdaj tudi Duster na voljo z novim pogonskim sklopom hybrid 155. To je kombinacija štirivaljnega bencinskega motorja z močjo 81 kW (109 KM), dveh elektromotorjev (en z močjo 37 kW (50 KM), drugi pa visokonapetostni zaganjalnik/generator), baterije z zmogljivostjo 1,4 kWh (230 V) in elektrificiranega samodejnega menjalnika. Slednji ima štiri prestave za motor z notranjim zgorevanjem in dve prestavi za elektromotorja. Ta tehnološka kombinacija je možna, ker nima sklopke.
Rekuperativno zaviranje skupaj z veliko zmogljivostjo shranjevanja energije v baterijo ter učinkovitostjo samodejnega menjalnika Dusterju omogočajo, da zmore v mestu do 80 odstotkov časa voziti izključno na elektriko. Poleg tega vedno speljuje s samo električnim pogonom.
Duster s pogonskim sklopom hybrid 155 v kombiniranem ciklu porabi le 4,6 litra bencina na 100 kilometrov, kar je za 8 odstotkov manj kot hybrid 140. Izpust CO2 znaša le 105 gramov na kilometer, kar je za 7 gramov na kilometer manj kot hybrid 140.

Duster mild hybrid 140 – Ta prva raven elektrifikacije združuje 1,2-litrski trivaljni bencinski motor nove generacije s turbo polnilnikom in delujoč v Millerjevem ciklu (večja učinkovitost in manjše izgube pri črpanju) z blagim hibridnim sistemom z napetostjo 48 V in šeststopenjskim ročnim menjalnikom.
Hibridni sistem med speljevanjem in pospeševanjem pomaga bencinskemu motorju ter s tem vožnjo naredi bolj prijetno, povprečna poraba goriva (5,4 l/100 km) in izpust CO2 (122 g/km) pa sta za okrog 10 odstotkov manjša kot pri enako močnem motorju z notranjim zgorevanjem. Rekuperativno zaviranje polni baterijo z zmogljivostjo 0,8 kWh na način, ki je za voznika povsem transparenten.
Duster Eco-G 120 – Duster ima za 15 kW (20 KM) močnejši motor na avtoplin (LPG), ki je namenjen kupcem z željo po večji vsestranskosti tega motorja ob optimiziranih stroških uporabe. Dacia je s ponudbo vozil na avtoplin nesporno vodilna v Evropi in edina, ki ponuja pogonske sklope na dve vrsti goriva (bencin in avtoplin) za vse svoje modele z motorjem z notranjim zgorevanjem. Novi Duster Eco-G 120 ima med vožnjo na avtoplin povprečno za 10 odstotkov manjši izpust CO2 kot ustrezen bencinski motor. Z dvema posodama s skupno prostornino 100 litrov – 50 l za bencin in 50 l za avtoplin – ponuja doseg do 1.380 kilometrov. Posodi sta nameščeni pod podom prtljažnika, da ne krnita njegove prostornosti. Prehod z enega goriva na drugega poteka naglo in gladko, upravlja pa se ga s stikalom na armaturni plošči.
