Gospodarska vozila

Jubilej Mercedesovega univerzalca – 25 let modela Atego

Mercedes-Benz Atego 1823 – 1998

Po skupno 14 letih je Atego nadomestil serijo modelov LK (“Leichte Klasse” – lahki razred). Njegovi snovlaci so imeli za novo generacijo v mislih en ključni cilj: konfiguracijske možnosti novega distribucijskega tovornjaka so morale odražati raznolikost aplikacij v segmentu lahkih in srednjih tovornjakov. Široka paleta je takrat segala od profesionalnih vozil s ponjavo ali zabojnikom do platform in prekucnikov za gradbeništvo ter modelov s specialno opremo za komunalne storitve, …

Mercedes-Benz Atego 1317 K Kipper 1998

25 različic

Atego je sprva pokrival segment z dovoljeno skupno maso med 6 in 15 ton. Ponudbo vozil je sestavljalo 25 osnovnih tipov, šest motornih izhodnih moči in štiri različice kabine za izpolnjevanje različnih zahtev v segmentu lahkih in srednjih tovornjakov.

Že od samega začetka modelske serije si je Mercedes-Benz prizadeval postaviti nova merila dobičkonosnosti. Da bi operaterjem voznih parkov ponudili največjo možno razpoložljivost in privlačne obratovalne stroške, je bila kilometrina glavnih sklopov povečana na 600.000 km, vzdrževalni intervali pa so bili znatno podaljšani.

Mercedes-Benz Atego 1938 S MB do Brasil

Tovornjak, prilagojen ne le podjetju, temveč tudi vozniku

Zelo so se povečale tudi zahteve po udobju in udobju na delovnem mestu. Raziskava je pokazala, da vozniki v povprečju 30-krat na dan vstopijo in izstopijo iz vozila med razvažanjem blaga. Zasnova Atega je to upoštevala. Ategov inovativni koncept okvirja je ustvaril idealne pogoje za vstop in izstop v kabino za olajšanje dela poklicnih voznikov v mestnem in regionalnem distribucijskem prometu.

Štiri različice kabine so upoštevale različne zahteve v segmentu lahkih in srednjih tovornjakov. Poleg kompaktnih različic za distribucijski transport in namestitev na gradbišču so vključili tudi različico za lahek transport na daljše razdalje.

Mercedes-Benz Atego 1828 Winter service

Atego mednarodni tovornjak leta 1999

Novi Mercedes-Benz Atego je takoj navdušil prometni svet in osvojil prestižni naslov “Mednarodni tovornjak leta 1999”. Toda tudi nagrajena prodajna uspešnica ne more počivati ​​na lovorikah in potrebuje redne revizije, da še naprej postavlja standarde v segmentu.

S prvo prenovo leta 2004 je bil Atego opremljen z novim, revolucionarnim menjalnikom – G85-6 s sistemom avtomatskega prestavljanja Telligent, vključno z varnostnima sistemoma ABS in ASR ter sistemom za pomoč pri zaviranju BAS, je dvignil udobje vožnje na raven, ki so jo prej dosegali le težki tovornjaki Mercedes-Benz. Izboljšana je bil tudi ponudba motorjev, ki je zahvaljujoč emisijski tehnologiji BlueTec SCR prilagojena zahtevam emisijskih standardov Euro IV in V oziroma EEV. Na podlagi odmerjenega vbrizga AdBlue je bilo mogoče učinkovito odstraniti približno 60 % škodljivih plinov, sajaste delce pa je ujel s pomočjo visoko zmogljivega filtra sajastih delcev.

Atego 2022, Atego 1224

Prvi serijski tovornjak s paralelnim hibridnim pogonom

Leta 2010 je bil model BlueTEC Hibrid 1222L prvo serijsko tovorno vozilo z dizel in električnim motorjem – vzporednim hibridnim pogonom in EU homologacijo. Poleg 160 kW (218 KM) OM 924 je bilo 12-tonsko vozilo opremljeno tudi z vodno hlajenim elektromotorjem, ki je ustvaril največjo izhodno moč 44 kW (60 KM).

Ta majhen elektromotor je lahko z mesta premaknil polno naložen tovornjak, dizelski motor pa se je zagnal pri višji hitrosti in z visokimi zahtevami po obremenitvi. Elektromotor je služil tudi kot alternator in je tako lahko obnovil kinetično energijo v fazah zaviranja ter jo začasno shranil v litij-ionsko baterijo Atega do naslednjega pospeševanja. To je zmanjšalo porabo goriva za do 20 odstotkov. Zato je Atego prejel nemško nagrado za trajnostni razvoj 2010, kmalu zatem pa je ponovno prejel naziv “tovornjak leta”.

Leta 2013 je bila predstavljena druga generacija, tokrat z motorji, skladnimi s standardom Euro VI, iz serij OM 934 LA in OM 936 LA, katerih najsodobnejše različice še danes poganjajo Atego. Izhodna moč se je zdaj gibala od 115 do 220 kW (156 do 299 KM). Kljub visokim zahtevam glede kakovosti izpušnih plinov je razvijalcem motorjev uspelo zmanjšati porabo goriva v povprečju za pet odstotkov v primerjavi s prejšnjo generacijo. Ta uspeh je po eni strani posledica sodobnega vbrizgavanja preko skupnega voda, ki je zamenjalo elemente šobe črpalke, visokih vžigalnih tlakov, na drugi strani pa aerodinamičnih optimizacij v kabini. Poleg tega jim je uspelo zmanjšati porabo AdBluea za do 2,5 %. Intervali vzdrževanja so se ponovno povečali na 120.000 kilometrov, kar je 20 % povečanje.

Power-Shift 3 zagotavlja visoko raven udobja 

Še en korak naprej v udobju in učinkovitosti je omogočil menjalnik, ki je bil sprva namenjen le velikemu bratu Actrosu. Avtomatiziran menjalnik Power-Shift-3 s šestimi in osmimi prestavami in način Eco-Roll  je postal serijsko vgrajen v Atega, dnevi menjalnika Tellignet pa so se končali. Prestavljanje je bilo zdaj izvedeno z elegantnim stikalom na volanskem drogu. Ročni menjalnik s šestimi ali osmimi prestavami je bil na voljo le kot opcija. Za komunalne in druge posebne aplikacije je bil na voljo tudi ročni menjalnik s počasnimi prestavami. Uvedba sistema za nadzor stabilnosti vozil ESP v serijsko opremo se je izkazala za kvantni preskok v smislu varnosti v tem razredu.

Najnovejši varnostni sistemi v Ategu od leta 2024

Od aprila 2024 bo Atego opremljen z najnovejšimi varnostno-asistenčnimi sistemi. Ti vključujejo Active Brake Assist 6 (ABA6) in Active Sideguard Assist 2 (ASGA 2). Osnova za to je nova elektronska platforma in povezana senzorska fuzija, ki združuje radarske podatke in podatke kamere za še boljši nadzor nad prometom spredaj in z boka.

Daimler Truck s svojimi varnostno-asistenčnimi sistemi na mnogih področjih presega zakonske zahteve. Na primer, ABA 6 lahko aktivno poseže v proces zaviranja in pri hitrosti do 60 km/h samodejno zavira ne le na stoječa vozila, ampak tudi za udeležence v prometu, ki prečkajo cesto ali menjajo vozni pas.


Safety Test Vehicles