Gospodarska vozila

MAN eTruck na javnih cestah

Predstavitev novega električnega tovornjaka MAN eTruck 2024 na trgu se bliža: velikoserijski električni tovornjak za cestni prevoz tovora brez CO2 je pred kratkim dokazal svojo popolno primernost za zimske razmere v polarnem krogu. Zdaj se podaja na dolgotrajno vzdržljivostno vožnjo po javnih cestah. Za premierno vožnjo na olimpijskih igriščih v Münchnu je bavarski premier dr. Markus Söder sedel v težkem tovornjaku za dolge razdalje skupaj z izvršnim direktorjem MAN-a Alexandrom Vlaskampom. Alexander Vlaskamp je ponovno poudaril pomen širitve javne polnilne infrastrukture za uspešno predelavo tovornjakov na baterijski električni pogon. Že leta 2030 naj bi bilo 50 odstotkov vseh na novo registriranih tovornjakov MAN v Evropi električnih.

»Po uspešnih zimskih testih bomo zdaj na bavarske ceste pripeljali naš baterijsko-električni tovornjak. Že sredi tega desetletja bo v tej državi bolj ekonomično voziti e-tovornjake kot tovornjake z motorji z notranjim izgorevanjem. Zato lansiramo naš težki e-tovornjak ob pravem času, ko se pričakuje, da se bo povpraševanje prevoznikov povečalo,« je o velikem tržnem potencialu za baterijsko-električne tovornjake konkretno povedal Alexander Vlaskamp, predsednik izvršnega odbora MAN Truck & Bus, a hkrati poudaril v zvezi z javno e-infrastrukturo: »Da bi to dosegli, nujno potrebujemo vsaj 50.000 visoko zmogljivih, megavatnih polnilnih mest v Evropi – tako na dvoriščih naših strank kot ob glavnih medkrajevnih poteh.«

MAN kot del skupine TRATON GROUP že aktivno razvija vsaj 1.700 visoko zmogljivih polnilnih mest ob avtocestah in na logističnih vozliščih v Evropi v skupnem podvigu z drugimi partnerji. Podjetje s sedežem v Münchnu je vključeno tudi v projekt “HoLa – visoko zmogljivo polnjenje v prometu tovornjakov na dolge razdalje”: ob avtocesti A2 med Berlinom in Porurjem naj bi postavili hitre polnilne postaje, za baterijsko-električna  tovorna vozila na dolge razdalje, ki se lahko napolnijo v zakonsko predpisanem času odmora 45 minut.

Novi MAN eTruck je že tehnično pripravljen na za to potrebno megavatno polnjenje, ki bo na voljo predvidoma od leta 2025. Z električnim levom bodo tako mogoči dnevni dosegi na dolge razdalje med 600 in 800 kilometri, kasneje tudi do 1000 kilometrov. Toda novi MAN eTruck bo brez težav pokrival tudi večino drugih tipičnih transportnih nalog današnjih tovornjakov, kot je tiho in brezemisijsko odlaganje odpadkov v mestu ali zbiranje mleka od ekoloških kmetov z električno cisterno za hrano.

Proizvodnja novega električnega tovornjaka MAN eTruck se bo začela leta 2024 v glavni tovarni v Münchnu, kjer ga bodo izdelovali na istem tekočem traku kot običajne dizelske tovornjake. Ta mešana proizvodnja bo omogočila fleksibilno zadovoljevanje naraščajočega povpraševanja po električnih tovornjakih v prihodnjih letih in ohranjanje dizelskih tovornjakov v ponudbi tako dolgo, kot bo potrebno.

Medtem ko naj bi leta 2025 s proizvodne linije v Münchnu zapeljalo 2500 električnih tovornjakov, bo leta 2030 v Evropi na novo registriranih 40.000 težkih električnih tovornjakov– približno polovica celotne letne proizvodnje MAN. MAN bo baterije za ta vozila izdeloval sam v svoji tovarni v Nürnbergu. Tu je do leta 2030 načrtovana proizvodna zmogljivost okoli 100.000 baterij.

Z novim električnim tovornim vozilom MAN Truck & Bus tako dosledno napreduje s svojo brezemisijsko strategijo in prehodom na brezemisijska gospodarska vozila – zlasti pri težkem prevozu na dolge razdalje.