Avtomobilizem

Renault Clio 5, še naprej iz Novega Mesta

Renault Clio je na trgu že od leta 1990, doslej je bilo skupno prodanih že skoraj 16 milijonov primerkov, kar ga uvršča med najbolje prodajane modele v Evropi. Peta generacija vstopa v boj za kupce z osveženim videzom, z novimi materiali v notranjosti in znanimi pogonskimi sklopi.

Clio je zelo povezan tudi s Slovenci. Je najbolje prodaja avtomobil v Sloveniji. V Novem Mestu ga izdelujejo že od leta 1993 in do danes, z izjemo 3 generacije, ki se ni izdelovala  pri nas, so jih izdelali več kot 2,1 milijon. In tudi po prenovi 5 generacije, ostaja na proizvodnih trakovih tovarne Revoz.

Faza 2

Če sodimo po prvih stikih s prenovljenim vozilom imamo občutek, da je njegova prihodnost svetla. Renault Clio, ki je še od leta 1990 utelešenje francoskega mestnega avtomobila, v svoji peti izdaji in drugi fazi ni korenito spremenjen.

Pohvali se lahko z novo grafiko LED luči, ki je so narejene v obliki logotipa znamke z navpičnimi elementi dnevnih luči. Poleg tega mu vstavki pod novo mrežo hladilnika dajejo bolj zrel, resen videz. Tudi zadek je stilsko in aerodinamično optimiziran, prepoznaven po stranskih zračnikih v odbijaču, kar pomeni, da je Clio sedaj videti še bolj dinamičen.

Notranje spremembe

Prenovljen dizajn nas čaka tudi v notranjosti. To še posebej velja za vrhunski športni paket Iconic Esprit Alpine, ki je nadomestil prejšnjega paketa R.S. Linija. Pod njo se uvrščata paketa opreme Techno in Evolution, medtem ko je osnovni Authentic rezerviran izključno za bencinski SCe 65 (od 15.990 evrov). Predvsem notranji elementi, med katerimi so nekateri prevlečeni z recikliranimi (trajnostnimi) tekstilnimi materiali, so na nas pustili zelo dober vtis glede kakovosti. Opcijska usnjena notranjost je zdaj izdelana iz plastike namesto živalske kože. Še ena novost – vsak Clio ima digitalni prikazovalnik merilnika hitrosti, na voljo pa je tudi sedem- ali 9,3-palčni osrednji zaslon na dotik.

Tehnično osnovo še vedno tvori CMF-B platforma, kar je razvidno iz skoraj nespremenjene dolžine vozila 4,05 metra. Prostornina prtljažnika je 340 litrov, kar je nekakšen razredni standard, enako velja za prostornost v obeh sedežnih vrstah. Podobno je bila v celoti ohranjena paleta motorjev. Najšibkejši trivaljnik SCe 65 bo le stežka našel svoje mesto med zasebnimi kupci, priljubljeni trivaljni turbo TCe 90, ki ga kot različica s 100 KM najdemo tudi v Cliu TCe 100 LPG, pa bo zagotovo prepričal kupce. Renault v Cliu še vedno ohranja tudi dizelski motor, kar je konkurenca že pred časom opustila, saj podjetja pri nabavi službenih vozil, ki delajo veliko kilometrov, še vedno prisegajo na dizle.

Najzmogljivejši pa je 1,6 litrski bencinec, v kombinaciji z elektromotorjem – E-Tech Hybrid 145. Zmogljivost hibridnega clija se je v primerjavi s predhodnikom povečala za 5 KM, še vedno pa je ključna sprememba prenova pogonskega managementa, ki usklajuje električni pogon s štirivaljnim bencinskim motorjem. To še vedno poteka prek inovativnega avtomatiziranega menjalnika. S tem pogonom se je možno peljati povsem na elektriko, preklop med obema pogonoma pa je neopažen. Clio se na dodajanje plina odziva precej živahno, navor v načinu EV znaša 205 Nm. Med živahnim prehitevanjem in pri višjih avtocestnih hitrostih se vključi motor z notranjim zgorevanjem.

E-tech Hybrid je s svojimi 145 KM kar poskočen, a ne mara višjih hitrosti, saj je za Clioa precej težek (1.256 kg). Maso so “zgostili” električni sestavni deli, kot so elektromotor v menjalniku, starter-generator, 1,2 kWh litij-ionska baterija v zadku in hladilni sistem elektronike. Na prvi pogled pa visoka stopnja tehnične zahtevnosti hibridnega pogona prispeva k izjemno nizki porabi. Po podatkih potovalnega računalnika je Clio po testni vožnji – po glavnih cestah, v mestu in na avtocesti, vključno z zastoji na ljubljanski obvoznici  v povprečju porabil  dobrih 5 l/100 km.

Prihodnost Clia

Na tiskovni konferenci v Revozu so nas prosili, naj svoja vprašanja navezujemo izključno na Clia in na sedanjost, ter naj se izognemo vprašanjem o prihodnosti. Le ta je kar malo tragikomična. Dejstvo je, da je to zadnja generacija Clia in tako kot je Clio leta 1990 zamenjal model Renault 5, bo če z dobro leto pričel ravno novi model Renault 5 počasi nadomeščati Clia. Vendar so to še vedno dolgoročne napovedi, do takrat pa mora Renault z obstoječo modelsko paleto zdržati še kakšno leto. In da bo še naprej v vrhu najbolje prodajanih avtomobilov v Sloveniji in v Evropi, so vsestranskega ‘Francoza’ temeljito osvežili.

 

Clio SCe 65 TCe 90 TCe 100 LPG Blue dCi 100 E-Tech full hybrid 145
Motor Bencinski 3 valjni Bencinski 3 valjni Bencinski 3 valjni Dizel 4 valjni Bencinski 4 valjni
Prostornina 999 (ccm) 999 (ccm) 999 (ccm) 1461 (ccm) 1598 (ccm)
Moč 49/65 (kW/KM) 67/90 (kW/KM) 74/100 (kW/KM) 74/100 (kW/KM) 105/145 (kW/KM)
Navor 95 (Nm) 160 (Nm) 170 (Nm) 260 (Nm) 148+205 (Nm)
Mere (DxŠxV) 4053x1798x1440 mm
Medosje 2583 mm
Prtljažnik 340 – 1069 (l)
Pospešek 0-100 km/h 17,1 12,2 11,8 11,4 9,3
Najvišja hitrost (km/h) 160 174 174 174 174