Avtomobilizem

Novi Megane najprej kot elektromobil

Z letošnjim letom ima Renault v ponudbi dva popolnoma različna modela z istim imenom. Trenutni Megane 4, katerega poganja klasični motor nadaljuje svojo kariero, odslej pa je tudi v Sloveniji na voljo popolnoma nov 100 % električni Megane.

Novi električni Renault, imenovan Megane E-Tech, je zavzel položaj nad manjšim Zoejem, kar pomeni, da je vstopil v C segment. Proizvajalec je očitno želel ohraniti to zdaj že znano ime, verjetno v želji, da bi zagotovil povezavo med današnjim in jutrišnjim svetom avtomobilov, ki so večinoma usmerjeni v popolno elektrifikacijo. Po navadi so novi modeli večji, a električni Megane je kar za 16 cm krajši od aktualnega modela s klasičnim motorjem, so mu pa kolesa postavili povsem v robove, tako da je medosna razdalja zrasla na 2,7 metra.

Ob Megane E-Tech sta dodani še dve oznaki EV40 in EV60, ki simbolizirata baterijo kapacitete 40 oz. 60 kWh, k baterijama pa sodita tudi motorja različnih moči. K šibkejši bateriji spada 130 konjski motor, k močnejši pa 220 konjski motor.

Avto zgleda moderno, da ne rečem privlačno. Začenši s slogom, ki se je oddaljil od klasične kombi limuzine v segmentu C, se Megan E-Tech bolj nagiba k križancu, nekaj v slogu manjšega Capturja. Zdi se nabito, kompaktno, tako kot drugi električni avtomobili, z drobno svetlobno skupino. Seveda je v njem vse v LED tehnologiji, luči pa so razvili v slovenski podružnici podjetja Hella Saturnus.

Analogni instrumenti so postali preteklost tudi pri številnih avtomobilih s klasičnim pogonom, pri električnih in hibridnih pa so samoumevni. Z leti sem se nanje počasi privajal, a ko naletim na armaturno ploščo oziroma komandno ploščo, ki zapolni ves prostor za volanom, ne morem ostati ravnodušen. Učinek istega lahko opišemo z vzklikom »vau«, če je bil Renaultov cilj navdušiti, mu je povsem uspelo! Tako je poleg osrednjega 12,3 palca velikega ekrana in postavljenega pokončno in rahlo obrnjenega proti vozniku, še  en zaslon enakih dimenzij, v funkciji instrumentne plošče. Na prvi pogled se zdita povezana, a nista, ločuje ju diskretna reža za prezračevanje, kljub temu pa tvorita celoto, ki obdaja voznika.

Renault navaja avtonomijo 440 km, po WLTP normah. Seveda temu avtomobilu najbolj odgovarja vožnja po mestu, avtocesta pa nikakor.

Saj razumete, električni Megane, tako kot velika večina električnih avtomobilov, še vedno ni prilagojen za daljša potovanja, posledično zagotavlja pravi užitek v vožnji, razen hrupa vetra, v kabini se ne sliši nič drugega. Pospeševanja in prehitevanja so zgolj formalnost (od 80-120 km/h pospeši v pičlih 4,4 s), končna hitros pa je omejena na 165 km/h.

Pri mestni vožnji oziroma je pametneje izbrati način Eco ali Confort, moči je še vedno več kot dovolj, medtem ko je poraba energije zato nižja (16 kWh). Poleg tega se izognemo nepotrebnemu zdrsu koles, ki ga ustvari moč motorja v programu Sport, ko je v trenutku na voljo vseh 300 Nm navora.

Polnjenje je odvisno od moči polnilnice. Na hitrih Ionity polnilnicah, ki omogočajo polnjenje tudi do 180 kWh, je možno avto napolniti v pol ure. Doma na klasični 2,3 kW polnilnici se bo polnil 30 ur.

Megane se lahko pohvali še z eno inovacijo v zvezi z reševalnimi službami, s katerimi Renault že dolgo sodeluje. Na njegovem vetrobranskem steklu je na nalepka s QR kodo, ki reševalcem v primeru nezgode zagotovi vse potrebne informacije: da gre za električno vozilo, kje so baterije in kje ga lahko varno razrežejo, kako varno odstraniti baterije in potnike. Megane E-Tech je resen avto, brez ene večje napake, kar je dokaz, da ima Renault že veliko izkušenj v elektromobilnosti.