Gospodarska vozilaTehnika

Toyota in občina Kočevje skrbita za prevoz občanov

 

V občini Kočevje so startali s projektom prevozov na zahtevo. V največji slovenski občini bi radi zagotovili večjo mobilnost, možnost trajnostnega načina potovanja po občini ter boljše povezave s številnimi odmaknjenimi naselji. Poleg občine Kočevje sta partnerja projekta družba Toyota Adria in zavod Sopotniki, storitev pa se izvaja digitalno preko aplikacije Toyota GO.

 

Občina Kočevje

Občina Kočevje in njihovo komunalno podjetje sta v sodelovanju z zavodom za medgeneracijsko solidarnost in zavodom Sopotniki ter podjetjem Toyota Adria, pripravili nov način prevoza po občini, ki bo zagotovo olajšal premikanje občanov po kočevski občini. Občina Kočevje meri 555 kvadratnih kilometrov in je po površini največja v Sloveniji. V občini živi dobrih 15 tisoč prebivalcev, le ti pa so razpršeni v 86 naselij. V občini ugotavljajo, da se populacija stara in da se starejši prebivalci vse težje gibljejo. Kljub temu pa morajo tudi ti občani do trgovine, upravne enote in predvsem do zdravnika. K reševanju problema so tako pristopili različni partnerji. Družba Toyota Adria je v okviru projekta Toyota GO zagotovila aplikacijo in za potrebe prevozov primerna vozila, zavod Sopotniki skrbi za razvoj in podporo aplikaciji, Občina Kočevje pa s svoje strani zagotavlja usposobljene voznike. Storitev je sicer digitalna, a lahko stranke pokličejo tudi preko telefona v  že obstoječi klicni center zavoda Sopotniki v mestu Kočevju in tudi tako naročijo prevoz.

Toyota GO

Storitev Toyota GO izgleda kot taksi prevoz, saj vas na klic pride nekdo iskat domov in vas odpelje na želeno lokacijo. Zaradi uporabe kombijev pa bo za uporabnike precej cenejša, saj bo delovala podobno kot avtobusni prevoz, le da se bo vozilo ustavljalo na lokaciji klicatelja ne le na točno določenih postajališčih. Uporabniki si morajo na svoj pametni telefon naložijo aplikacijo ToyotaGO, se registrirati in vnesti način plačila, takoj za tem pa že lahko pokličejo prevoz. Aplikacija Toyota Go je sicer omejena na delovanje preko pametnega telefona, a je možno prevoz naročiti tudi preko navadnega telefona, za kar pa skrbi zavod Sopotniki, ki ima s tovrstnimi prevozi že velike izkušnje.

Gospod Marko Zevnik, direktor zavoda Sopotniki se rad pohvali, da so njihovi prostovoljci od leta 2018 v kočevski občini izpeljali preko 4 tisoč brezplačnih prevozov, katere redno uporablja dobrih 500 strank. Prijaznost projekta so spoznali tudi pri Toyoti, zato so jim ponudili sodelovanje. Sama storitev je sicer plačljiva, so pa cene nižje glede na taksi prevoze in so primerljive z javnimi linijskimi prevozi. Tovrstne prevoze pa naj bi največ uporabljali mlajši in starejši prebivalci občine, za katere pa so prevozi tudi dodatno subvencionirani. Trenutno aplikacijo deluje le na območju občine Kočevje, a jo je možno prilagoditi tudi za uporabo v drugih občinah, če bi le te izkazale podoben interes kot Kočevje.

Toyota ProAce

Toyota je za potrebe prevozov pripravila kombi vozila ProAce. Oblikovalsko gledano ima vozilo klasično škatlasto obliko, kar zagotavlja maksimalen izkoristek notranjega prostora za prevoz ljudi in prtljage. Kljub takšnemu formatu avtomobil odseva eleganco, na njem pa najdemo številne prepoznavne elemente, ki nedvomno nakazujejo, da je to Toyota nove generacije.

V vozilu je prostora za voznika in še sedem potnikov. Voznik in sovoznik sta v prvi vrsti, medtem ko šest potnikov vstopa skozi široka bočna drsna vrata na obeh straneh. Desni sedež v drugi vrsti se preklopi in tako se ustvari dovolj velik prostor za vstop potnikov do tretje sedežne vrste. Ne glede na to, kje sedite, so sedeži udobni in dovolj profilirani, da telo po sedežu ne drsi. Tudi prostora je na pretek tako v višini ramen kot v višini glave. Prostor si potniki lahko dodajajo tudi sami z vzdolžnim pomikom sedežev naprej ali nazaj, a se tu lahko zgodi, da zmanjka prostora za prtljago, zato je v tretji vrsti potrebno malo fleksibilnosti – več prostora za potnike ali za prtljago. So pa zato nastavljivi tudi hrbtni nasloni sedežev, kar omogoča lažje počivanje, za dober zrak pa skrbi ločena klimatska naprava v sprednjem in zadnjem delu. Največ prostora ima seveda voznik. Njegov sedež je še najbolj udoben in izdatno nastavljiv, saj mora on na njem preživeti svoj delovni dan. Zaradi visokega položaja sedenja je preglednost dobra, pri vzvratni vožnji pa si pomagamo z velikim ogledali, parkirnimi senzorji in kamero.

Pet zvezdic

V vožnji se ProAce obnaša nad pričakovanji. Podvozje je odlično nastavljeno in dobro vpija neravnine, tako da vozilo ne poskakuje in se ne nagiba. Del skrivnosti udobne vožnje je v večji vzvojni trdnosti, veliki medosni razdalji ter kljub veliki višini vozila izredno nizko postavljenem težišču. Velja tudi omeniti, da je bil Toyotin ProAce preizkušen tudi na EuroNCAP, kjer je pridobil vseh pet zvezdic. K oceni so v veliki meri pripomogli tudi številni elektronski pripomočki, kot sta sledenje voznega pasu in samodejno zaviranje v sili.

Za pogon ProAcea skrbi dvolitrski turbo dizelaš, ki razvija 110 kW moči in 370 Nm navora, ki se prek 6-stopenjskega ročnega menjalnika prenaša na sprednja kolesa. Ročica menjalnika je postavljena visoko na sredinsko konzolo in lepo sede v roko. Ima kratek in natančen hod, s precej kratko prvo prestavo. Sam motor je dovolj močan in elastičen, da zagotavlja udobno vožnjo pri nizkih vrtljajih. Zahvaljujoč dobri zvočni izolaciji se bodo potniki v vozilu normalno pogovarjali tudi pri višjih hitrostih.

Toyota je s ProAceom namenila dobrega pomočnika občini Kočevje in zagotovo bodo uporabniki zadovoljni.