Gospodarska vozila

Modularna kabina, triumf ali popolna zmota

Prejšnje stoletje je bilo glede razvoja tovornjakov zelo raznoliko. Inženirji so imeli različne zamisli okoli povečanja prostora v kabini. Z določitvijo največjih dovoljenih gabaritov, so se odprle možnosti za ustvarjanje večjih in prostornejših kabin. Nekateri prototipi so bili osnova tudi za današnje tovornjaške kabine, žal pa so nekateri hitro in neslavno propadli, tako kot MANov prototip X90 iz leta 1979, ki je dobil tudi vzdevek najgrši tovornjak.

Trije moduli

Ker je kabina lahko dosegala višino štirih metrov, so MANovi strokovnjaki videli možnost razširitve v višino in poskušali z modularno gradnjo. Kabina naj bi bila sestavljena iz treh modulov postavljenih enega nad drugim. Odvisno od uporabe so se lahko moduli menjali, dodajali ali odstranjevali. Spodnji, samostojni modul je bil del šasije na nje pa je bil pritrjen motor. Kabina je drugi modul, prav tako povsem neodvisen in se je lahko hitro in preprosto umaknil, če je bilo potrebno kaj popraviti na motorju. Kabina je bila kratka in nizka, brez dodatnih elementov za počitek. Kdor je potreboval spalno kabino, pa si je dal nadgraditi še tretji modul v obliki strešne kabine, kjer se je nahajala postelja. Tretji modul je bil enake oblike kot drugi in je bil postavljen na kabino. Ker je bil povsem samostojen, se ga je dalo odstraniti, če bi s tovornjakom vozili na krajših razdaljah, enostavno pa ga je bilo namestiti tudi na drugo kabino iztega modela vozila.

Ostalo je pri prototipih

Proces izdelave vseh modulov je trajal štiri mesece. Šasija, motor in menjalnik so bili prevzeti iz modela F8 – 19.280, kabino in spalni modul pa so izdelovali posebej. S proizvodnjo niso imeli težav, saj jih niso izdelali prav veliko. Prototip so predstavili na sejmu v Frankfurtu leta 1979 in z njim izzvali različna mnenja. Žal pa kupci niso bili naklonjeni projektu, tako da prototip nikoli ni doživel serijske proizvodnje. Ko so 7 let kasneje predstavili nov model F90, je ta imel povsem »normalno« kabino. Del za počitek v kabini je bil izza vozniškega dela, kabina pa se je v primeru popravil prekucnila naprej.

 

Zaživel je Magnum

Deset let kasneje pa je s podobnim konceptom na trg prišel Renault z modelom AE/Magnum. Na spodnji del, ki je pokrival šasijo in motor so postavili škatlasto kabino na zračnih blazinah in projekt je hitro dobil simpatije pri kupcih. Magnum je bil na trgu skoraj 30 let, kar pomeni, da so se Francozi veliko bolj potrudili pri tem projektu kot Bavarci, pa tudi veliko lepši je bil Magnum od X90.