Avtomobilizem

Hyundai Kona na elektriko drugič

 

Električna Hyundai Kona je bila prvič predstavljena leta 2018 in v Evropi so jih prodali preko 104 tisoč.  Vendar so ga proizvajali v daljnem Ulsanu v Južni Koreji, zaradi česar so bili dobavni roki dolgi, zato so Korejci marca 2020 proizvodnjo preselili v sodobno tovarno v čeških Nošovicah, na tromeji s Slovaško in Poljsko, iz katere proizvodnja linije do takrat prihajali modeli i30 in Tucson.

Avgusta lani pa je stekla proizvodnja druge generacije električne Kone. Čeprav so linije v osnovi ostale enake kot pri predhodnici iz leta 2018, je že na prvi pogled zlahka sklepati, da je nova Kona za kar 17,5 centimetra daljša od predhodnice (4,36 metra), a tudi za 2,5 cm širši in dva centimetra višji. In to se dobro čuti tudi za volanom, saj je zdaj spredaj dovolj prostora za ramena in glave, s šest centimetrov daljšo medosno razdaljo (2,66 metra) pa zadek ni več primeren le za otroke. Seveda je pridobil tudi prtljažnik, ki pogoltne za razred B-SUV rekordnih 466 litrov (prej 332 litrov). Na voljo pa je tudi t.i frunk, torej za električne avtomobile značilen prostor pod sprednjim pokrovom z dodatnimi 27 litri.

Po novem jo je mogoče odkleniti s pametnim telefonom ali uro, notranjost pa je enaka kot v običajni Koni. Pred voznikom sta dva 31,2-centimetrska zaslona – instrumentna plošča na levi, osrednji upravljalni sistem na desni. Na volnaski obroč pa je premaknjena tudi ročica menjalnika, tako da se je tam sprostil prostor za številna odlagališča. Novost je seveda projekcija podatkov o vožnji na vetrobransko steklo, ne manjka niti ambientalna osvetlitev, električna različica pa med vožnjo iz zvočnika oddaja umetni zvok, ki je odvisen od položaja stopalke za plin, hitrost in glasnosti radia. Možna je tudi vožnja le z eno stopalko, z izbiro želene jakosti regenerativnega zaviranja z ročicami za volanom v štirih stopnjah.

Druga generacija električne Kone vozi na enaki platformi kot bencinska (1.0T s 120 KM in 1.6T s 198 KM) ali hibridna (141 KM) in ne na povsem električni, kot sta Ioniq 5 in 6. Razlog? Cena. V ponudbi sta dve različici – standardna s 156 KM (prej 136 KM) in baterijo 48,4 kWh (prej 39,2 kWh) in dosegom 377 kilometrov ter z večjo 65,4 kWh baterijo in elektromotorjem z močjo 218 KM (prej 204 KM), ter dosegom kar 514 kilometrov. Močnejša izvedenka s samo prednjim pogonom, doseže 100 km/h v 7,8 sekunde in doseže 172 km/h končne hitrosti (prej 163 km/h). Še vedno pa je zadržana glede porabe. Zaradi ne pretirane mase 1,8 tone in spodobnega količnika zračnega upora (0,27) v povprečju porabi 12,5 kWh.  Še lepše pa je, da se – čeprav ne gre za 800-voltno platformo, kot jo imata Ioniq 5 in 6, ampak za običajnih 400 V – na hitrih polnilnicah od začetnih 10 do 80 odstotkov napolni v samo 41 minutah, saj podpira hitro polnjenje z moč do 102 kW.

Električna Kona z 48 kWh baterijo je na voljo od 43.490 € naprej, z 65 kWh baterijo pa od 48.290 € dalje, a uvoznik je za prvih 50 kupcev pripravil prav poseben popust in sicer 8.500 evrov za vozilo z manjšo ter 7.500 € za vozilo z večjo baterijo. Če upoštevamo še subvencijo Eko sklada, je tako Kona na voljo za 28 tisočakov.