AvtomobilizemTehnika

Prednost je v tehniki

Oddelek tehničnega razvoja, ki je med Audijevimi zaposlenimi poznan tudi kot “TE” (nem. Technische Entwicklung), predstavlja srce znamke. Ideja slogana “Prednost je v tehniki” tu postane resničnost. Inženirji razvijajo inovacije od prvo­tne zamisli pa vse do trenutka, ko so primerne za vstop na trg. Nove spletne novice “Audi TechFocus” ponujajo podroben pogled v zakulisje oddelka tehničnega razvoja. Tema premi­erne izdaje: patenti. Ali: kako naše poslanstvo “Prednost je v tehniki” dobi formalni okvir.

Leta 1970 – torej pred natanko 50 leti – se je oddelek tehničnega razvoja vselil v prve nove pro­s­tore na severnem obrobju Ingolstadta. Od takrat se površina prostorov nenehno povečuje. Me­d­tem se v matični tovarni v Ingolstadtu z raziskavami in razvojem ukvarja skoraj 10.000 tehnikov in inženirjev. Ti skupaj s skoraj 2.000 zaposlenimi v oddelku tehničnega razvoja v Neckarsulmu ter razvojnimi inženirji na lokacijah Győr, Peking in San José Chiapa predstavljajo inovacijski labo­ratorij znamke Audi – in to zelo uspešno. Merilo velike inovativnosti znamke je število njenih patentnih prijav.

 

Koliko patentov Audi prijavi letno?

Leta 2019 je številka presegla 1.200 prijav, torej več kot tri vsak dan v letu. Skladno s spreme­m­bami v družbeni zavesti se spreminjajo tudi teme in fokus patentov. V prejšnjih letih so bili v središču pretežno ideje in izumi na področjih podvozja, klasične motorne tehnologije in menja­l­nika. Danes se v sam vrh uvrščata digitalizacija in električna mobilnost. Podjetje ima trenutno prijavljenih skupno okrog 13.000 patentnih družin po celem svetu, kar ustreza okrog 23.000 posameznim patentom in patentnim prijavam. Pri obsežnejših postopkih Audi vključuje svoje spe­­cializirane patentne zastopnike.

 

Vodilni na področju patentnih prijav za električne pogone

Medtem ko številni tekmeci dokupujejo električno pogonsko tehnologijo, jo Audi na številnih področjih razvija sam. Audi je kot najmočnejša inovativna prestižna znamka v Nemčiji na prvem mestu po številu patentnih prijav za električne pogone. To dokazujejo tudi številke. Po oceni nemškega Urada za patente in blagovne znamke ter Evropskega patentnega urada (EPU) je bilo leta 2019 prijavljenih skupno 660 patentov, in to z veljavo samo v Nemčiji. Te prijave se nanašajo sa­mo na vozila z električnim pogonom. V primerjavi z letom 2017 to pomeni 42 odstotkov več prijav. Audi je pri tem s 57 patentnimi prijavami za priključne hibride in popolnoma električne mo­­dele Audi e-tron zasedel prvo mesto.

Tehnične posebnosti v zgodovini znamke Audi

Simbol tehnološke naprednosti v duhu slogana “Prednost je v tehniki” je in ostaja hitri stalni štiri­kolesni pogon quattro. S tehnologijo štirikolesnega pogona, ki jo je Audi v izvornem modelu quattro po treh letih razvojnega dela predstavil na ženevskem avtomobilskem salonu leta 1980, znamka ni revolucionirala le avtomobilske industrije, temveč tudi avtomotošport.

Poleg tega so avtomobil odločilno zaznamovale tudi številne druge Audijeve inovacije in patenti. Na primer konstrukcija Audi Space Frame (ASF), ki je bila javnosti prvič predstavljena na med­narod­nem avtomobilskem salonu leta 1993 in pri kateri je aluminij nadomestil do takrat uporablje­no jeklo za samonosno karoserijo v Audiju A8. Znanje na področju lahke gradnje je v nenehnem razvoju vse do danes. Aktualni Audi A8 v svoji nosilni strukturi celo združuje mešanico štirih ra­zličnih materialov, ki se uporabljajo za lahko gradnjo: aluminija, jekla, magnezija in plastike, ojačane z ogljikovimi vlakni (CFRP) – gre za novo stopnjo kombiniranja materialov.

Audi is strengthening the competences of its engineers in strategic fields: At the Technical University of Ingolstadt (THI), powertrain development engineers from Audi are expanding their knowledge in the field of electric mobility. In the picture: A model of the E-machine of the Audi Q7 e-tron quattro with the components housing, strator and rotor.