Tehnika

Srečanje dijakov avtoserviserjev jugovzhodne Evrope

Letošnje srečanje dijakov avtoserviserjev  jugovzhodne Evrope je bilo že tretje zapored. Bodoči dijaki mehaniki iz šestih držav jugovzhodne Evrope so se pomerili na tekmovanju v Ljubljani, na Strokovnem izobraževalnem centru Ljubljana, in v Novem mestu, v Tehničnem centru Renault Group. Na tekmovanju se je kot najboljši med dijaki izkazal Matej Husar iz Strojarske Tehničke škole Osijek, ki je tako postal »Najboljši dijak avtoserviser jugovzhodne Evrope 2019«.

Strokovni izobraževalni center Ljubljana je med 16. in 19. aprilom gostil tretje srečanje dijakov avtoserviserjev jugovzhodne Evrope. Srečanja so se udeležili dijaki, mentorji in ravnatelji strokovnih srednjih šol iz Srbije, Bosne in Hercegovine, Makedonije, Črne Gore, Hrvaške in Slovenije.

Dijaki so tekmovali v treh praktičnih nalogah na dveh lokacijah. V Ljubljani  so dijaki reševali dve praktični nalogi. Prva naloga je bila  instalacija na panelni plošči. Potrebno je bilo izvesti električno instalacijo smerokazov in opozorilnih luči po priloženi shemi. Druga naloga je zahtevala spretnost, hitrost in doslednost. Dijaki so morali zamenjati pnevmatiko. V Novem mestu, kjer se je izvajala tretja naloga, pa so morali dijaki izkazati znanje in veščine pri preverjanju stanja klimatske naprave v vozilu. Tekmovanje ni potekalo le med posamezniki, temveč tudi med šolami. Ob koncu tekmovanja so organizatorji podelili tudi prehodni pokal, bat z ojnico, kot osrednji simbol in prepoznavni rezervni sestavni del avtomobila.

Najboljši dijak mehanik jugovzhodne Evrope leta 2019 je postal Matej Husar iz Strojarske Tehničke škole Osijek. Drugo mesto je dosegel Danijel Veličković, tretje pa Nemanja Petković, oba iz Tehničke škole Vladičin Han.  Prehodni pokal za »Najboljšo šolo« na tekmovanju je tako prejela  Tehnička škola Vladičin Han.

Tovrstna srečanja so namenjena izmenjavi izkušenj in primerov dobre prakse. Dijaki lahko na tak način preverjajo svoje znanje in veščine na mednarodni ravni med svojimi vrstniki. Za mentorje srečanja in tekmovanja predstavljajo izmenjavo dobrih praks pri poučevanju, hkrati pa priložnost pridobivanja novih znanj in izkušenj.