Page 27 - Revija Tranzit 2021 st25
P. 27
Odvisno od konfiguracije baterij lahko doseg znaša tudi 300 kilometrov.
elektrike pripravljeni zagotoviti sklop Volvo FE Electric pa uporablja voljo pa so različni načini polnjenja.
dovolj velike prenosne kapacitete. enak motor, vendar v dvojni namesti- Lahko uporabimo vgrajeni polnilnik
Žal so danes marže v prevozništvu tvi. Elektromotor razvija izhodno moč za izmenični tok, ki omogoča pol-
zelo nizke, zato je težko pričakovati, 200 kW in 425 Nm navora, FE pa ima njenje na industrijskih lokacijah, ali
da bodo prevozniki množično kupo- zaradi dveh elektromotorjev dvojno pa uporabimo polnilni kabel, prilo-
vali drage električne tovornjake, zato moč: 400 kW in 850 Nm navora. Oba žen vozilu. Seveda pa je mogoče tudi
bi morali v nove tehnologije vlagati pogonska sklopa uporabljata enak hitro polnjenje na zunanjih enosmer-
tisti, ki razpolagajo z državnimi sred- dvostopenjski menjalnik, da kar naju- nih postajah. Življenjska doba baterij
stvi,« pravi direktor za zaščito okolja činkoviteje izkoristita zmogljivost naj bi znašala od 8 do 10 let, odvisno
in inovacije pri Volvo Trucks, Lars motorja. Menjalnik, ki ga je zasnoval od načina uporabe.
Mårtensson. in izdelal Volvo, ima neodvisen pretok Za dodatne črpalke in odgone je
moči, ki omogoča prestavljanje brez zadolžen ločen elektromotor, ki poga-
FL in FE že s pomočjo elektrike prekinitve in izgube moči. nja hidravlično črpalko. Obstajata dve
Kot smo že omenili, sta v paleti Za napajanje motorja skrbi paket izvedbi elektromotorja: ena z največjo
Volvo Trucks že na voljo dva električno baterij. Kapaciteta in število baterij- močjo 240 Nm in 70 kW ter močnejša
gnana tovornjaka, in sicer FL Electric skih sklopov sta odvisna od uporabe s 530 Nm in 100 kW moči.
in FE Electric. Za pogon sta na voljo in potrebe prevoznika. Model FE je v
dve različici. Pogonski sklop Volvo FL osnovi opremljen s štirimi, FL pa z do Še vedno dizel
Electric je sestavljen iz elektromotorja šestimi baterijskimi sklopi. Vsak sklop
in dvostopenjskega menjalnika. To je ima energijsko zmogljivost 50 kWh.
podobna rešitev kot pri povsem ele- Polnilna povezava ustreza trenu-
ktričnih avtobusih Volvo. Pogonski tnim avtomobilskim standardom, na
Kljub dobrim testnim rezulta-
tom z električnimi tovornjaki pa
bodo pri Volvo Trucks še naprej raz-
vijali in izpopolnjevali tudi motorje z
notranjim zgorevanjem, ki bodo po
njihovem mnenju še lep čas igrali
najbolj pomembno nalogo pri tran-
sportu na daljše relacije. Današnji
dizelski motorji so izredno čisti in
učinkoviti pretvorniki energije, ki jih
lahko poganja dizelsko gorivo ali raz-
lična obnovljiva goriva, kot so plin ali
goriva, pridobljena s hidrogenizacijo
rastlinskih olj in masti (HVO). Te teh-
nologije imajo še vedno potencial za
Volvo je trenutno najdlje v proizvodnji električnih avtobusov, a na velika vrata vstopajo v
svet elektrifikacije tudi s težkimi tovornjaki. razvoj. Torej ni vse v elektriki!
27