Page 24 - Revija Tranzit 2021 st25
P. 24

Predstavljamo GenH2

























         Dodatne oplate na boku ščitijo posode z vodikom, Michelinove   Zvezda nove strategije za segment prevoza na dolge razdalje pa
         pnevmatike pa skrbijo za nizek kotalni upor.          je zagotovo tovornjak z gorivnimi celicami s pogonom na vodik.

        bodo odločili, kateri pogon bo najbolj
        primeren.
           Zvezda nove strategije za segment
        prevoza na dolge razdalje pa je zago-
        tovo tovornjak z gorivnimi celicami s
        pogonom na vodik. Mercedes-Benz
        GenH2  Truck pomeni začetek pogo-
        na Mercedesovih tovornjakov z goriv-
        nimi celicami, ki bodo lahko prevozi-
        li tudi 1000 in več kilometrov z enim
        polnjenjem.

           2 x 330 kW moči
           Daimler Trucks načrtuje leta 2023
        začeti testne vožnje pri strankah. Se-  Tovornjak ima izredno aerodinamično linijo, posebne usmerjevalce zraka, posebne
        rijska  proizvodnja  naj bi  se začela  v   pnevmatike in kot je za Mercedes že značilno, na vozilu ni več zunanjih ogledal.
        drugi polovici desetletja. Zahvalju-


          Partner Volvo

            Ker je razvoj gorivnih celic precej drag, si je Daimler za
          partnerja izbral Volvo Trucks. Dve vodilni podjetji na podro-
          čju težkih gospodarskih vozil sta podpisali neobvezujoč
          sporazum o sodelovanju pri razvoju gorivnih celic za pogon
          težkih tovornih vozil.
            Čeprav bosta Volvo Group in Daimler Truck AG v projektu
          enakopravna, pa bosta v vseh ostalih oblikah poslovanja še
          naprej konkurenta. S skupnim razvojem si bosta razdelila
          stroške in pospešila uvajanje gorivnih celic v svet tovornja-
          kov. V času krize ima sodelovanje še toliko večji pomen, saj
          bi s tem lažje izpolnili cilje dogovora Green Deal.
            Čeprav je fokus na težkih tovornjakih, pa naj bi se sistemi   na daljših razdaljah. To naj bi se zgodilo že v drugi polovici
          lahko uporabljali tudi v druge namene. Dve vodilni podje-  tega desetletja.
          tji se želita tudi na ta način postaviti kot vodilna svetovna   Letos pa sta dogovor podpisala tudi Rolls-Royce PLC in
          proizvajalca gorivnih celic. Volvo bo v ta namen za 0,6 mili-  Daimler Truck AG. Ta sporazum o sodelovanju se nanaša
          jarde evrov odkupil polovico podjetja Daimler Truck Fuel   na izdelavo stacionarnih generatorjev za oskrbo z elektriko
          Cell GmbH & Co. KG. Združitev naj bi bila končana v prvem   kritičnih objektov, kot so podatkovni centri. Te generatorje
          trimesečju 2021, takoj ko jo potrdijo kontrolorji v EU.  naj bi v prihodnje poganjale gorivne celice in ne dizelsko
            Skupni cilj obeh podjetij je trgu čim prej ponuditi težka   gorivo. Namen je ponuditi take alternative dizelskim motor-
          tovorna vozila s pogonom na gorivne celice za uporabo   jem, ki so brez emisij.



        24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29