Page 24 - Revija Tranzit 2021 st25
P. 24
Predstavljamo GenH2
Dodatne oplate na boku ščitijo posode z vodikom, Michelinove Zvezda nove strategije za segment prevoza na dolge razdalje pa
pnevmatike pa skrbijo za nizek kotalni upor. je zagotovo tovornjak z gorivnimi celicami s pogonom na vodik.
bodo odločili, kateri pogon bo najbolj
primeren.
Zvezda nove strategije za segment
prevoza na dolge razdalje pa je zago-
tovo tovornjak z gorivnimi celicami s
pogonom na vodik. Mercedes-Benz
GenH2 Truck pomeni začetek pogo-
na Mercedesovih tovornjakov z goriv-
nimi celicami, ki bodo lahko prevozi-
li tudi 1000 in več kilometrov z enim
polnjenjem.
2 x 330 kW moči
Daimler Trucks načrtuje leta 2023
začeti testne vožnje pri strankah. Se- Tovornjak ima izredno aerodinamično linijo, posebne usmerjevalce zraka, posebne
rijska proizvodnja naj bi se začela v pnevmatike in kot je za Mercedes že značilno, na vozilu ni več zunanjih ogledal.
drugi polovici desetletja. Zahvalju-
Partner Volvo
Ker je razvoj gorivnih celic precej drag, si je Daimler za
partnerja izbral Volvo Trucks. Dve vodilni podjetji na podro-
čju težkih gospodarskih vozil sta podpisali neobvezujoč
sporazum o sodelovanju pri razvoju gorivnih celic za pogon
težkih tovornih vozil.
Čeprav bosta Volvo Group in Daimler Truck AG v projektu
enakopravna, pa bosta v vseh ostalih oblikah poslovanja še
naprej konkurenta. S skupnim razvojem si bosta razdelila
stroške in pospešila uvajanje gorivnih celic v svet tovornja-
kov. V času krize ima sodelovanje še toliko večji pomen, saj
bi s tem lažje izpolnili cilje dogovora Green Deal.
Čeprav je fokus na težkih tovornjakih, pa naj bi se sistemi na daljših razdaljah. To naj bi se zgodilo že v drugi polovici
lahko uporabljali tudi v druge namene. Dve vodilni podje- tega desetletja.
tji se želita tudi na ta način postaviti kot vodilna svetovna Letos pa sta dogovor podpisala tudi Rolls-Royce PLC in
proizvajalca gorivnih celic. Volvo bo v ta namen za 0,6 mili- Daimler Truck AG. Ta sporazum o sodelovanju se nanaša
jarde evrov odkupil polovico podjetja Daimler Truck Fuel na izdelavo stacionarnih generatorjev za oskrbo z elektriko
Cell GmbH & Co. KG. Združitev naj bi bila končana v prvem kritičnih objektov, kot so podatkovni centri. Te generatorje
trimesečju 2021, takoj ko jo potrdijo kontrolorji v EU. naj bi v prihodnje poganjale gorivne celice in ne dizelsko
Skupni cilj obeh podjetij je trgu čim prej ponuditi težka gorivo. Namen je ponuditi take alternative dizelskim motor-
tovorna vozila s pogonom na gorivne celice za uporabo jem, ki so brez emisij.
24