Page 25 - Revija Tranzit 2021 st25
P. 25
Že prejela nagrado
V času, ko smo pripravljali članek, pa sta tovornjaka že razsodila žirija Mednarodnega tovornjaka leta (IToY), ki
prejela tudi prvo nagrado. Najbolj inovativni tovornjaki je svoje glasove za inovacijo za tovornjake 2021 podelila
za električno prihodnost nosijo trikrako zvezdo – tako je eActrosu in GenH2 Trucku.
Martin Daum, predsednik uprave Daimler AG, je dejal:
»V veliko čast in ponos nam je, da smo prejeli to priznanje.
To potrjuje, da smo na pravi poti, saj se naša strategija jasno
osredotoča na resnično CO 2 -nevtralne tehnologije: bate-
rije in gorivne celice na osnovi vodika. Ta kombinacija nam
omogoča, da strankam ponudimo samo najboljše zanje in
za njihova vozila. Z eActrosom smo v zadnjih letih pokazali,
da je lokalno nevtralna mestna porazdelitev CO 2 danes že
mogoča. In z GenH2 Truck smo dodatno predstavili svoj
poseben koncept za težka tovorna vozila z gorivnimi celi-
cami, ki omogočajo prilagodljiv in zahteven prevoz tudi na
dolge razdalje.«
joč uporabi tekočega namesto plina-
stega vodika, ki ima večjo gostoto, se
predvideva, da bosta zmogljivost in
doseg vozila enaka kot pri primerlji-
vem dizelsko gnanem tovornjaku.
Razvojni inženirji pri podjetju
Daimler Trucks so tovornjak GenH2
zasnovali na zmogljivostih običajne-
ga Actrosa glede na njegovo vleč-
no moč, doseg in zmogljivosti. Serij-
ska različica tovornjaka GenH2 naj bi
imela skupno maso 40 ton in nosil-
nost 25 ton.
Dva rezervoarja za tekoči vodik iz
nerjavečega jekla sta nameščena na
boku vozila. Vsak ima 40 kilogramov
prostornine. V njiju je vodik ohlajen
na minus 253 stopinj. Sistem rezervo-
arjev iz nerjavečega jekla je sestavljen
iz dveh cevi, ki sta med seboj poveza-
ni in vakuumsko izolirani.
Tovornjaka GenH2 iz sistema go-
rivnih celic ustvarjata 2 x 150 kW
električne energije, dodatna zaloga
400 kW pa se kopiči še v baterijah. Ba-
terije imajo kapaciteto 70 kWh, kar se
ne sliši veliko, a je vseeno dovolj za
pomoč gorivnim celicam pri nena-
dni potrebi po večji moči kot recimo
pri prehitevanju ali vožnji v klanec. Za
pogon sta zadolžena dva elektromo-
torja, ki razvijata najvišjo moč vsak po
330 kW (449 KM) in 2 x po 2070 Nm
navora. Seveda pa se tovornjak lahko
pohvali tudi z izredno aerodinamično
linijo, posebnimi usmerjevalci zraka,
Tovornjak ima izredno aerodinamično linijo, posebne usmerjevalce zraka, posebne posebnimi pnevmatikami, kot je za
pnevmatike in kot je za Mercedes že značilno, na vozilu ni več zunanjih ogledal. Mercedes že značilno, pa na vozilu ni
Sistem GenH2 iz gorivnih celic ustvarja 2 x 150 kW električne energije.
več zunanjih ogledal.
25