Page 25 - Revija Tranzit 2021 st25
P. 25

Že prejela nagrado

            V času, ko smo pripravljali članek, pa sta tovornjaka že   razsodila žirija Mednarodnega tovornjaka leta (IToY), ki
          prejela tudi prvo nagrado. Najbolj inovativni tovornjaki   je svoje glasove za inovacijo za tovornjake 2021 podelila
          za električno prihodnost nosijo trikrako zvezdo – tako je   eActrosu in GenH2 Trucku.
                                                                 Martin Daum, predsednik uprave Daimler AG, je dejal:
                                                              »V veliko čast in ponos nam je, da smo prejeli to priznanje.
                                                              To potrjuje, da smo na pravi poti, saj se naša strategija jasno
                                                              osredotoča na resnično CO 2 -nevtralne tehnologije: bate-
                                                              rije in gorivne celice na osnovi vodika. Ta kombinacija nam
                                                              omogoča, da strankam ponudimo samo najboljše zanje in
                                                              za njihova vozila. Z eActrosom smo v zadnjih letih pokazali,
                                                              da je lokalno nevtralna mestna porazdelitev CO 2  danes že
                                                              mogoča. In z GenH2 Truck smo dodatno predstavili svoj
                                                              poseben koncept za težka tovorna vozila z gorivnimi celi-
                                                              cami, ki omogočajo prilagodljiv in zahteven prevoz tudi na
                                                              dolge razdalje.«


                                                                                joč uporabi tekočega namesto plina-
                                                                                stega vodika, ki ima večjo gostoto, se
                                                                                predvideva, da bosta zmogljivost in
                                                                                doseg vozila enaka kot pri primerlji-
                                                                                vem dizelsko gnanem tovornjaku.
                                                                                   Razvojni inženirji pri podjetju
                                                                                Daimler  Trucks so tovornjak GenH2
                                                                                zasnovali na zmogljivostih običajne-
                                                                                ga Actrosa glede na njegovo vleč-
                                                                                no moč, doseg in zmogljivosti. Serij-
                                                                                ska različica tovornjaka GenH2 naj bi
                                                                                imela skupno maso 40 ton in nosil-
                                                                                nost 25 ton.
                                                                                   Dva rezervoarja za tekoči vodik iz
                                                                                nerjavečega jekla sta nameščena na
                                                                                boku vozila. Vsak ima 40 kilogramov
                                                                                prostornine. V njiju je vodik ohlajen
                                                                                na minus 253 stopinj. Sistem rezervo-
                                                                                arjev iz nerjavečega jekla je sestavljen
                                                                                iz dveh cevi, ki sta med seboj poveza-
                                                                                ni in vakuumsko izolirani.
                                                                                   Tovornjaka GenH2 iz sistema go-
                                                                                rivnih celic ustvarjata 2 x 150 kW
                                                                                električne energije, dodatna zaloga
                                                                                400 kW pa se kopiči še v baterijah. Ba-
                                                                                terije imajo kapaciteto 70 kWh, kar se
                                                                                ne sliši veliko, a je vseeno dovolj za
                                                                                pomoč gorivnim celicam pri nena-
                                                                                dni potrebi po večji moči kot recimo
                                                                                pri prehitevanju ali vožnji v klanec. Za
                                                                                pogon sta zadolžena dva elektromo-
                                                                                torja, ki razvijata najvišjo moč vsak po
                                                                                330 kW (449 KM) in 2 x po 2070 Nm
                                                                                navora. Seveda pa se tovornjak lahko
                                                                                pohvali tudi z izredno aerodinamično
                                                                                linijo, posebnimi usmerjevalci zraka,
          Tovornjak ima izredno aerodinamično linijo, posebne usmerjevalce zraka, posebne   posebnimi pnevmatikami, kot je za
          pnevmatike in kot je za Mercedes že značilno, na vozilu ni več zunanjih ogledal.  Mercedes že značilno, pa na vozilu ni
          Sistem GenH2 iz gorivnih celic ustvarja 2 x 150 kW električne energije.
                                                                                več zunanjih ogledal.

                                                                                                                25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30