Page 26 - Revija Tranzit 2021 st25
P. 26
Električni tovornjaki Volvo
Električna gama že v naslednjem letu
Že naslednje leto bodo stranke po Evropi lahko naročile povsem električne tovornjake znamke
Volvo za različne potrebe. To pomeni, da bo Volvo ponudil celotno gamo tovornjakov na elek-
trični pogon. Močan zagon družbe nakazuje velik korak Volva na poti k uvajanju prevoza brez
uporabe fosilnih goriv.
FL, FE, FM, FMX in FH, vsi modeli vključno s prevozom težkih tovor- vstopajo v svet elektrifikacije tudi s
Volva, namenjeni regionalnim prevo- njakov. Da bi raziskali in prikazali težkimi tovornjaki.
zom, distribuciji, gradnji in komunali, možnosti nove tehnologije, pri Volvo
bodo od leta 2022 na voljo tudi v ele- Trucks že pospešeno testirajo ele- Težki tovornjaki pod visoko
ktrični izvedbi, naročila in proizvodnja ktrične konceptne tovornjake za napetostjo
pa se bodo začeli že prihodnje leto. regionalne prevoze, distribucijo, grad- Danes je v nekaterih evropskih
Zmožnost tovornjakov bo velika, saj beništvo, komunalo … državah (Nemčija, Norveška, Švedska,
bo na voljo tudi izvedba s skupno Električna energija za prevoz težjih Švica, Francija, Nizozemska ...) že
težo 44 ton, doseg pa bo, odvisno tovorov in na vse daljših razdaljah, mogoče naročiti električna tovor-
od konfiguracije baterij, znašal tudi ne samo v tovornem, ampak tudi v njaka iz serij FE in FL. V zaključni testni
do 300 kilometrov. potniškem prometu, je filozofija, ki jo fazi pa so še dvoosni vlačilci in nekaj
Skupina Volvo verjame, da lahko razvija Volvo Trucks. So na dobri poti različnih štiriosnih solo tovornjakov
»elektrifikacija« postane konkurenčna ne le v razvoju, temveč že tudi v pro- z različnimi nadgradnjami in osnimi
alternativa fosilnim in drugim gori- izvodnji vozil. Trenutno so najdlje z konfiguracijami.
vom v vseh vrstah cestnega prevoza, električnimi avtobusi, a na velika vrata »Na daljši rok vidimo velik poten-
cial električnih tovornih vozil za
regionalni transport in gradbeni
sektor. S svojimi konceptnimi tovor-
njaki želimo raziskati trg in pokazati
različne rešitve za prihodnost, ob tem
pa oceniti interes trga in družbe. Da
bi lahko povečali zanimanje za ele-
ktrične tovornjake, je treba na hitro
povečati infrastrukturo za polnjenje,
vzporedno pa morajo države ustva-
riti močnejše finančne subvencije za
prevoznike, ki so nekakšni pionirji, ki
orjejo ledino z vozili brez vpliva na
okolje,« je povedal predsednik Volvo
Trucks Roger Alm.
»Hitrost elektrifikacije težkih tovor-
njakov je odvisna od več faktorjev.
Po eni strani je potrebna hitra širitev
Polnilna povezava ustreza trenutnim avtomobilskim standardom, na voljo pa so različni infrastrukture za polnjenje, po drugi
načini polnjenja.
strani pa morajo biti tudi ponudniki
26