Gospodarska vozila

Vozili smo MAN TGE

Če smo bili pri bavarskem proizvajalcu gospodarskih vozil navajeni na le velika in težka vozila, bomo odslej na cestah lahko srečevali tudi lažje dostavnike z levom na nosu. Novinec se imenuje TGE.

Že prvi pogled na MAN TGE na nakaže sodobne oblikovalske smernice, s široko s široko masko s kromiranimi letvicami in mogočnimi lučmi, v katerih svetijo tudi diode. Nad masko se razteza mogočen motorni pokrov z ostrimi linijami, nato pa se izza dokaj položnega vetrobranskega stekla prične prostorna notranjost. Oblika je izvedena tako, da ustvarja izredno nizek zračni upor, tako da znaša koeficient vsega 0,33, kar je najboljši rezultat med lahkimi dostavniki in zato je lahko ugodnejša tudi poraba. Tudi na zadku svetijo luči v LED tehnologiji.

Transportne rešitve, usmerjene na potrebe kupcev, ki ponujajo najvišjo stopnjo uporabe, je osnovna zamisel, na kateri temelji novi TGE 

Notranjost je v pomoč uporabniku, saj si v njej lahko organizira potujočo pisarno. Velike površine z nešteto odlagalnih mest ter veliko zaprtih predalov bodo poskrbele, da bo prav vsaka malenkost našla svoje mesto v vozilu. Armatura je velika in pregledna, odvisno od opreme, pa je število stikal na multifunkcijskem volanu. Včasih je prav zanimivo opazovati, kako so zloženi paketi opreme, tako smo lahko preizkusili vozilo, ki je imelo zračno vzmetene in ogrevane sedeže ter pameten tempomat, ni pa bilo v opremi navigacije, ki je za dostavo po mestnih ulicah nepogrešljiva.

TGE je na voljo v treh dolžinah, z dvema medosnima razdaljama in s tremi višinami. Velikost tovornega prostora se razteza od 9,9 do 18,3 m3, skupna teža pa od 3,5 do 5,5 ton, s čimer se TGE uvršča v razred najbolj raznovrstnih lahkih gospodarskih vozil.

V nosu vozila je nameščen dvolitrski dizelski agregat. Mi smo lahko preizkusili izvedenko 3.140 in 3.180, kar pomeni, da je motor v prvi izvedenki razvijal 140, v drugi pa 180 KM. Trenutno je za prenos moči zadolžen ročni 6-stopenjski menjalnik, ki omogoča tudi hitrejša pretikanja, brez zatikanja ročice, ki je nameščena visoko na armaturi, skoraj pri volanu. Se pa močno čuti v vožnji, da za TGEjem stoji Volkswagen, saj je vožnja zares gladka, vozilo ne skače tudi ko je prazno, zavoje pa premaguje suvereno, brez nepotrebnega nagibanja karoserije.

Za vse, ki se večkrat znajdejo na manj utrjenih površinah, je na voljo tudi štirikolesni pogon 4Motion.

In če smo prej govorili o opremi, je potrebno poudariti, da je spisek zelo dolg, ampak, kot smo pri Nemcih že navajeni, je večino stvari potrebno doplačati. Med sisteme, ki bi si jih v vozilu zagotovo želel vsak uporabnik, a so na spisku doplačljivih, je zagotovo elektrohidravličnim sistemom za upravljanje, ki se prvič uvaja v tem segmentu, pa ESP s podporo pri bočnem vetru, avtomatska regulacija razmika ACC s samodejnim zaviranjem, pa asistenca pri parkiranju, pa sistem proti naletu in tudi sistem za pomoč pri vzvratni vožnji s prikolico, kar marsikateremu vozniku dela sive lase.