Gospodarska vozila

Mercedes-Benz Econic praznuje 25 let

Mercedes-Benz Special Trucks že 25 let nenehno odpira nova poglavja v zgodbi o uspehu vozila Mercedes-Benz Econic: Od začetka proizvodnje leta 1998 izpolnjuje visoke zahteve v sektorjih komunalnega, zbirnega in dostavnega prometa glede ergonomije, varnosti, gospodarnosti in prijaznosti do okolja. Od takrat Econic nenehno širi svoja urbana območja uporabe v Evropi in čezmorskih deželah: uporablja se na področju komunale kot vozilo za zbiranje in odvoz smeti, v mestnem dostavnem prometu ter kot intervencijsko vozilo za gasilce in projekte gradnje cest. Medtem je popolnoma električni eEconic zamenjal pogon na zemeljski plin in poleg običajnega Econica prihaja s proizvodne linije v Wörthu.

Mejniki v zgodbi o uspehu vozila Econic

Econic je bil prvič predstavljen leta 1998 na sejmu »Entsorga« kot inovativno nizkopodno posebno vozilo, od takrat pa ga izdeluje podjetje NAW (Nutzfahrzeuggesellschaft Arbon & Wetzikon) v Arbonu v Švici ob Bodenskem jezeru. Leta 2001 je bila družini Econic dodana izvedba s pogonom 6×4, ki jo je leta 2004 dopolnil Econic 8×4/4 s štirimi gnanimi in krmiljenimi kolesi. Leta 2002 je bilo uvedeno vozilo Econic s pogonom na zemeljski plin. Naslednje leto se je proizvodnja preselila na današnjo lokacijo za vozila Econic v Wörthu. Leta 2005 je tam s proizvodne linije prišlo 5000. vozilo Econic.

Leta 2009 je bilo v enem letu prvič dobavljenih več kot 1500 vozil Econic, dve leti pozneje pa skupaj več kot 10.000. Leta 2013 sta sledila svetovna premiera in začetek serijske proizvodnje nove generacije vozila Econic, katerega osnovne komponente so aktualne še danes. Na področju trajnostnih ciljev je bil leta 2022 dosežen še en mejnik: eEconic, ki ga poganja izključno elektrika, je v ponudbi izdelkov dopolnil običajno vozilo Econic.

Do danes je bilo izdelanih in dobavljenih približno 28.000 vozil Econic. Približno 85 odstotkov teh vozil se uporablja za odvoz odpadkov, okoli pet odstotkov pa pri gasilcih, na primer kot vozilo z vrtljivo lestvijo. Nadaljnjih deset odstotkov vozil se uporablja za druga področja, na primer kot prekucnik ali mešalnik betona pri gradnji cest, kot cisterna za gorivo ali kot vozilo za catering na letališču.

Današnji Econic je na voljo kot dvo-, tri- ali štiriosno vozilo z dovoljeno skupno maso 18, 26 in – pri štiriosni izvedbi – 32 ton. Na voljo je z nizko ali visoko voznikovo kabino, medosno razdaljo od 3450 do 5700 milimetrov in močjo motorja od 200 kW (272 KM) do 260 kW (354 KM). Poleg preverjenega samodejnega menjalnika s pretvornikom Allison s šestimi prestavami je za Econic opcijsko na voljo tudi varčen avtomatizirani mehanski menjalnik Mercedes-Benz PowerShift 3 z 12 prestavami za vožnjo naprej in štirimi vzvratnimi prestavami, ki ima posebej prilagojene vozne programe za mestni promet.

Okolju prijazen s pogonom na zemeljski plin

Čeprav je Econic s pogonom na zemeljski plin na voljo že od leta 2002, je z vozilom Econic NGT (Natural Gas Technology) od marca 2015 ekološka sprejemljivost še višja. Izpusti CO2 pri pogonu na stisnjen zemeljski plin (CNG = Compressed Natural Gas) so do 20 odstotkov nižji kot pri dizelskem motorju. Z uporabo obnovljivega bioplina se je ogljični odtis vozila Econic NGT še znižal. Moč šestvaljnega vrstnega motorja na zemeljski plin M 936 G z 222 kW (302 KM) iz delovne prostornine 7,7 litra je pri tem dosegla vrednosti primerljivega dizelskega motorja.

Približno deset odstotkov prodanih vozil Econic ima okolju prijazen pogon NGT. Leta 2022 se je Econic NGT umaknil in tako omogočil proizvodnjo vozila eEconic na akumulatorski električni pogon.

Od začetka serijske proizvodnje jeseni 2022 je na voljo tudi izvedba z akumulatorskim električnim pogonom – Mercedes-Benz eEconic. Mercedes-Benz Special Trucks tako širi svojo ponudbo z lokalno CO2-nevtralnim in tihim vozilom za komunalno uporabo s pogostim ustavljanjem in speljevanjem. Zaradi pogostega zaviranja v mestnem prometu je vozilo eEconic idealno za regeneracijo energije z rekuperacijo.

eEconic ima električno gonilo koles z integrirano pogonsko enoto in dvema elektromotorjema. Zaradi treh akumulatorskih sklopov s kapaciteto 336 kWh eno samo polnjenje akumulatorja običajno zadošča za vsakodnevne mestne poti v eni izmeni. Vozilo se lahko polni z močjo do 160 kW čez noč v garaži. To ohranja akumulatorje in omogoča uporabo cenejših tarif za električno energijo.

Preverjene lastnosti so ohranjene tudi v popolnoma električni izvedbi vozila eEconic. Širok pogled na dogajanje v prometu zaradi velikega ogrevanega vetrobranskega stekla Thermocontrol, udobno vstopanje in izstopanje zaradi koncepta Low-Entry, razpoložljivost učinkovitih asistenčnih sistemov in okretnost tudi pri veliki natovorjenosti prispevajo k večji varnosti pri vsakodnevnem delu šoferjev in drugih udeležencev v prometu. Zahvaljujoč električnemu pogonskemu sklopu vozila eEconic so bila tla v kabini zasnovana tako, da so povsod ravna, kar olajša prehod skozi kabino in izstop na strani, ki je obrnjena stran od prometa.

Posebna voznikova kabina in asistenčni sistemi povečujejo varnost

V kombinaciji z nizkim sedežnim položajem voznika, ki ga postavlja v višino oči drugih udeležencev v prometu, izdatna zasteklitev voznikove kabine vozila Econic vozniku omogoča, da ohranja neposreden očesni stik in vnaprej oceni okoliški promet. To povečuje varnost v cestnem prometu pri zavijanju, v križiščih in pri delih, ki potekajo na robu cestišča.

Obsežen paket z do desetimi varnostnimi asistenčnimi sistemi voznikom vozil najnovejših generacij pomaga ohranjati pregled nad dogajanjem tudi v kritičnih situacijah. Econic in eEconic sta že serijsko opremljena z obsežnimi varnostnimi funkcijami in asistenčnimi sistemi, kot so asistent za zaviranje v sili Active Brake Assist 5 z zaznavanjem pešcev, asistent za ohranjanje smeri ter senzor za dež in osvetljenost.