Avtomobilizem

Po cesti z novim Fordom Tourneo Connect

Ford Tourneo Connect je zaradi okretnosti in vsestranskosti odličen mestni dostavnik. Ni skrivnost, da si v novi izdaji deli proizvodni trak z VW Caddyjem, a ima vseeno nekaj samosvojih potez.

Ford je okoli Transita zgradil celo cesarstvo, uspešno družino gospodarskih vozil, ki sega vse od najmanjšega mestnega dostavnika do velikih pettonskih tovornjačkov. S tem lahko zadostijo res vse potrebe še tako izbirčnega kupca. In ker klasični enoprostorci počasi izginjajo s tržišča v ospredje prihajajo potniške izvedenke delovnih vozil, ki pa so obogatene z avtomobilskim udobjem. In takšen je tudi Tourneo Connect, ki je potniška različica serije Tourneo, s katero se Ford osredotoča na praktičnost, tehnologijo in pomembnost dizajna, kar naj bi k nakupu pritegnilo družine.

Najnižji zračni upor

Kot je običajno pri skupnih projektih, nosi novi Tourneo Connect, tokrat že tretje generacije, vizualno nekoliko drugačno identiteto, predvsem na sprednjem delu, kjer Ford uporablja drugačno masko z veliko osrednjo rešetko in ovalnim logotipom, obdano z LED žarometi, preoblikovan je tudi sprednji odbijač. Oblikovalci so nove linije zelo dobro izkoristili in vozilu podarili izjemno karizmatično in aerodinamično karoserijo. Količnik zračnega upora (cX) znaša vsega 0,30, kar je najmanj v tem avtomobilskem razredu.

Avto ni veliko daljši od kakšnega kompaktnega SUVja, ima pa zelo dobro preglednost, saj je položaj za sedenje povišan, pri vzvratni vožnji pa so v pomoč tudi senzorji in kamera, zato je avto kljub povišanim dimenzijam zelo preprosto voziti. Seveda ne more skriti gospodarskih korenin, a je zasnovan bolj za udobno drsenje po cesti kot za športno dirkanje skozi zavoje. Ko gre za udobje pri vožnji, pokaže svoje največje prednosti in navduši z udobnim križarjenjem in dobro lego na cesti. Nosilnost znaša 600 kilogramov in ni tako visoka, kot bi pričakovali. Kot shuttle za udeleženke tekmovanja miss bikini bo verjetno dovolj, no udeleženci svetovnega prvenstva v boksu, ti pa si bodo morali izbrati malo večje vozilo, kot je denimo Tourneo Custom. V podaljšani različici je na voljo sedem sedežev in kljub temu je še vedno prtljažni prostor velik 650 litrov. Če je v vozilu 5 sedežev, je prostora za prtljago 1720 litrov, če pa imamo samo dva sedeža, je zadaj prostora 3,1 kubika.

Pri natovarjanju in raztovarjanju prtljage so v pomoč velika dvižna zadnja vrata, nakladalni rob pa je dovolj nizek, da prtljage ni treba visoko dvigovati. Ergonomski sprednji sedeži zagotavljajo veliko udobja in imajo posebno nastavitev v predelu križa, pod volanom pa je daljši odsek s počivališčem za noge.

Digitalizirana notranjost

V notranjosti je armaturna plošča razmeroma pokončna, kar omogoča, da je kabina pomaknjena kar se da naprej, s čimer se poveča tako potniški kot tovorni prostor. Armatura je sicer še precej plastična, a vključuje vso najsodobnejšo tehnologijo. Vrtljivega stikala za vklop luči ni več, ampak je zdaj tam dotično stikalo. Prvič je Connect opremljen z električno parkirno zavoro ter s sistemom za odklepanje vrat in zagon motorja brez uporabe ključa (Kessy), strešnim ventilatorjem, ki omogoča boljše prezračevanje tudi v zadnjem delu vozila, novost pa so tudi 18-palčna aluminijasta platišča ter kar 19 varnostno-asistenčnih sistemov.

Prava renesansa se je zgodila v pogledu na merilnike. Zlitje digitalnih merilnikov in 10,25-palčnega ekrana na sredini armature ustvarja nov, t.i. Innovision Cockpit. Z vgrajeno OCU enoto in eSIM kartico omogoča vozilo dostop do različnih mobilnih uslug in servisnih funkcij.

Še vedno dizel

Za pogon je zadolžen dobri stari dvolitrski dizelaš, ki je zaradi pomoči tehnologije twindosing in dveh SCR katalizatorjev ter dvojnega vbrizgavanja AdBlueja še bolj čist. Testni Caddy je bil opremljen z najmočnejšim dizelskim motorjem, ki ima veliko prostornino, a relativno majhno konjažo. Najvišja moč znaša 122 KM. Sicer je potrebnih kar 11 sekund, da dosežemo stotico, a je motor zares prožen in navdihne z nizko porabo. Moramo pa poudariti, da je predvsem zaradi visokega navora tudi konjev povsem dovolj za normalno družinsko uporabo. Če je vozilo opremljeno s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko DSG, nam moči zagotovo ne bo zmanjkalo, saj menjalnik svoje delo opravlja vrhunsko. Vedno pa lahko sami posežemo v delovanje menjalnika s pomikom lopatic za volanom, če pa izberemo športni način delovanja, menjalnik dovoli motorju, da se zavrti tudi v višje vrtljaje.

V smislu porabe je praktični družinski prijatelj še vedno v sprejemljivem okviru. V povprečju smo prišli do 6,9 litra na 100 kilometrov, kar je nekoliko več kot 5,7 litra, ki jih tovarna obljublja, vendar je poraba vseeno zelo sprejemljiva.

Tourneo Connect ponuja dvakrat več prostora kot kompaktni SUVji enake dolžine, ima več odlagalnih mest in je veliko bolj praktičen. Rekreativnim športnikom ali večjim družinam bo to zagotovo všeč, saj brez težav prepeljete kolo ali večje število kovčkov, morda celo pralni stroj ali kakšen kos pohištva.

Tehnični podatki

Motor: vrstni 4-valjni dizel, turbo polnilnik, neposredni vbrizg
Prostornina (ccm): 1968
Moč (kW/KM): 90/122
Navor (Nm/min): 320/1600
Menjalnik/pogon: 7-stopenjski samodejni DSG/sprednja kolesa
Mere
Dolžina (mm): 4850
Širina (mm): 1855
Višina (mm): 1798
Medosna razdalja (mm): 2970
Masa vozila (kg): 1781
Zmogljivosti
Pospešek (0–100 km/h): 11
Najvišja hitrost (km/h): 178
Kombinirana poraba (l/100 km): 7
Izpust CO2 (g/km): 148