Avtomobilizem

Hyundai Kona – havajski otok

 

Kona je večji otok na Havajih, pri Hyundaiu pa je to trenutno najmanjši SUV, za Santa Fejem in Tucsonom, a s svojo pojavo zagotovo najbolj atraktiven.

S Kono je Hyundai krenil v povsem drugo smer. Medtem ko je večina Hyundaijevih vozil pazljivo oblikovana in razvita v evropskem centru, pa Kona povsem spreminja pravila igre. Svoj izgled je obrnila na emocije potencialnih kupcev in to ji je več kot uspelo. Sprednji del tako zaznamuje dvojna rešetka hladilnika in tanke LED luči. Bočna stran je neobičajno profilirana, lahko bi rekli celo valovita, poseben športni pridih pa dajejo privzdignjeni bočni pragovi, narejeni iz kvalitetne plastike. Celo zadnji del pušča konkreten športni vtis.

Razgibana je tudi notranjost, predvsem na račun poudarkov po armaturi v barvi vozila, zanimiv izbor pa je tudi rdeča barva varnostnih pasov. Notranjost odlikujeta prostornost in praktičnost, ki ustvarjata kontrast avanturističnemu dizajnu zunanjosti. Ekran multimedijskega sistema zajema vse potrebne funkcije, pušča pa vtis, kot da lebdi nad armaturno ploščo. Pregledna plošča z merilniki prinaša občutek odprtega prostora.

Tudi občutek čvrstosti je navdušujoč. Sedeži so veliki in udobni ter dajejo občutek, da sedimo v veliko večjem avtomobilu, čeprav je tudi v Koni povsem dovolj prostora za štiri osebe. Volanski obroč je izdatno nastavljiv, dovolj debel, da lepo sede v roko, številna stikala na njem (radio, tempomat, potovalni računalnik) pa so enostavno dosegljiva z enim prstom. Vse to so majhne stvari, ki skupaj prinesejo dobro počutje v avtomobilu.

Model, ki smo ga imeli na testu, je imel vgrajen najmanjši motor v ponudbi. To je trivaljni litrski motor T-GDI, ki s pomočjo turbo polnilnika razvija visokih 120 KM in 172 Nm navora. Karakter tega majhnega turbo motorja je izredno živahen in se odlično sklada z ročnim šeststopenjskim menjalnikom. Ob redni in hitri uporabi menjalnika ter puščanju, da se motor zavrti v višje vrtljaje, dosežemo izredno temperamentno vožnjo, ob zadušenem in specifičnem zvoku trivaljnika.

S standardnim petletnim jamstvom, modernim izgledom in stilom ter poskočnim motorjem in bogato opremo Koni ni treba skrbeti, da bi razočarala kupce. Hyundai je že pred časom potrdil, da spada med zaupanja vredne znamke. In prav takšna je tudi Kona.