Avtomobilizem

Renault Austral – več kot le novo ime

Renault po osmih letih predstavlja naslednika Kadjarja. Austral je novo ime z razlogom, saj prinaša veliko več kot njegov predhodnik.

Renault Austral je prvi model te znamke, ki uporablja novo platformo CMF-CD, razvito v sodelovanju s partnerjema iz zveze, Nissanom in Mitsubishijem. Novi Renault Austral si deli številne oblikovne elemente s popolnoma električnim Meganom e-Tech. Pomembna razlika med obema je v prednji maski, kjer ima Austral “pravo” masko, ki jo uokvirjajo značilne luči v obliki črke C. Ti omogočajo prilagajanje svetlobe glede na dogajanje v prometu. Njihova posebnost pa je tudi, da so jih razvili pri družbi Hella Saturnus v Ljubljani.

Na splošno je Austral od zunaj videti lepo, moderno in tipično Renaultovo. Presenečenj in nenavadnih rešitev ni. Za tiste, ki bi ga vseeno želeli narediti nekoliko drugačnega, pa je na voljo različica Esprit Alpine, ki je nekoliko podobna prejšnji RS-liniji, le da namesto bolj agresivnih odbijačev in podobnih detajlov prevladujejo drugačne barvne kombinacije in unikaten dizajn notranjosti.

Austral tudi v notranjosti do neke mere spominja na Megane E-Tech, viden pa je precejšen premik v kakovosti materialov in izdelave v primerjavi s predhodnikom. Osrednje mesto seveda zaseda zaslon informacijsko-razvedrilnega sistema OpenR, ki ga pri Renaultu opisujejo kot “enega največjih zaslonov na trgu”. Diagonala znaša kar 12 palcev, zaslon pred voznikom pa je velik 12,3 palca. Kupci se lahko odločijo za dekoracijo kabine s številnimi “finimi” materiali, vključno z lesom, usnjem in alkantaro.

Austral je z dolžino 4,51 metra, širino 1,83 metra in višino 1,62 metra med večjimi modeli v svojem segmentu. Medosna razdalja 2,67 metra je enaka kot pri Qashqiju. Te meritve pravijo, da je Austral od Kadjarja v vseh smereh večji od enega do dva centimetra, od Qashqaija pa je daljši za celih osem centimetrov. Prtljažnik ima prostornino 500 litrov, z zlaganjem zadnje klopi pa se sprosti 1.525 litrov prostora. Na seznamu možnosti je tudi pomična zadnja klop, ki jo je mogoče premikati naprej in nazaj za 16 centimetrov. Ko je pomaknjen povsem naprej, je za njim 575 litrov uporabnega prostora. V hibridni različici je prostora nekoliko manj – 430 litrov v običajnem položaju in 555 litrov ko so sedeži pomaknjeni naprej.  Posebnost zadnjih sedežev je tudi, da jim lahko spreminjate naklon naslonjala, na 25, 27 ali 29 stopinj. Naslonjalo lahko tudi popolnoma podrete, toda ne v povsem ravno dno.

Austral je pretežno hibrid, pa naj bo poln ali blagi. Vsi motorji v Australu so na nek način elektrificirani. Zgodba se začne z znanim 1,3-litrskim štirivaljnim turbobencinskim motorjem, ki je vgrajen v številne modele v zvezi in je bil razvit v sodelovanju z Daimlerjem. Pomaga mu starter-generator z 12 V baterijo, na voljo pa je v različicah s 140 in 160 KM. Šibkejši je na voljo z ročnim, močnejši pa s samodejnim menjalnikom.

Naslednji korak je Mild Hybrid Advanced, ki ga Renault opisuje kot pravo alternativo dizelskemu motorju. Gre za 1,2-litrski trivaljni turbobencinski motor, ki mu pomaga 48-voltni starter-generator in razvije 130 KM. Tako gnani Austral porabi v povprečju 5,3 litra na 100 kilometrov, emisije CO2 pa znašajo 123 g/km. Prihaja samo z ročnim menjalnikom.

Tretji korak je polni hibrid z oznako E-Tech Hybrid. Sistem deluje na 400 voltov, obstajajo pa nekaj pomembnih razlik v primerjavi spodobnimi modeli v hiši. Največja je ta, da ne uporablja 1,6-litrskega bencinskega motorja v kombinaciji z elektromotorjem, temveč je na njegovem mestu 1,2-litrski turbobencinski motor s tremi valji. Skupna moč sistema je lahko 160 ali 200 KM. Pri Renaultu ne razkrivajo informacij o tem, ali bo v kratkem na voljo tudi priključnohibridna različica, saj pri francoskem proizvajalcu, kot kaže čakajo, v katero smer se bodo razvijali predpisi EU o tovrstnih vozilih. Električnega Australa ne bo, bo pa dobil svojega električnega dvojnika, le da v drugačni obliki.

Kadjarjev naslednik je prejel tudi sistem štirikolesnega pogona 4Control, ki smo ga do sedaj lahko videli na večjih Renaultovih modelih. Gre za novo generacijo tega sistema, ki lahko pri hitrosti do 50 km/h zadnja kolesa obrne nasproti prednjih za pet stopinj. S tem se obračalni krog zmanjša z 11,5 na res majhnih 10,1 metra, tako da vozilo obrnemo na enakem prostoru kot precej manjšega Clia. Poleg tega so različice, opremljene s tem sistemom, opremljene z večvodilno zadnjo premo, medtem ko druge različice uporabljajo torzijsko premo.

Cenovna paleta novega vozila Austral se prične pri 27.900 evrih.