Avtomobilizem

Pomladanska električna Dacia

Dacia Spring je s ceno dobrih 16 tisočakov  najcenejši električni avtomobil pri nas. S tem ima zagotovo velik tržni potencial, z državno subvencijo pa se cena zniža še za 25 %.

In kaj Dacia ponuja za to ceno?

Majhen avto, ki že v osnovni opremi Comfort ponuja veliko: bluetooth, DAB+, USB priključka, svetlobni in dežni senzor, štiri električna stekla in ročno klimatsko napravo, 6 zračnih blazin… Rekli bi, vse, kar resnično potrebujete v mestnem načinu vožnje.

Ne glede na opremo je moč motorja 33 kW (45 KM), zmogljivost zračno hlajene 240-voltne baterije pa 27,4 kWh. Polnjenje je vedno enofazno, na 3,7 kW wallboxu do polne kapacitete baterije traja približno 8,5 ure. Z opcijsko polnilno vtičnico CCS (doplačilo) Dacia s hitrim polnilnikom črpa do 30 kW električne energije, torej od nič do 80 odstotkov potrebujete le eno uro. V mestnem načinu vožnje po ciklu WLTP majhna Dacia prevozi 305 kilometrov, medtem ko v kombiniranih razmerah doseg pade na okoli 230.

Preprosta notranjost

Pospeševanje in prehitevanje v mestnem režimu vožnje je lažje kot se pričakuje. Do 50 km/h potrebuje le 5 sekund. Tudi do 70 km/h gre hitro, nato pa malo zmanjka zaleta, tako da do 120 km/h potrebujete kar nekaj časa. Ko spustite stopalko za plin, Dacia ne jadra, a tudi rekuperacija ni tako močna, da bi se lahko vozili le z eno stopalko, saj nastavitev moči rekuperacije ne obstaja.

Gretje je odlično, udobje sedežev, ki so samo vzdolžno nastavljivi pa primerno. Tudi volanski obroč ni nastavljiv, a je vseeno postavljen dovolj blizu voznika in ni na poti nogam pri vstopu in izstopu iz vozila. Volan med vožnjo ne nudi veliko povratnih informacij, saj je električen, a njegovim premikom Dacia vestno sledi na cesti.

Notranjost je precej preprosta a vseeno ponuja velik sredinski ekran. Ugodna cena pa je opazna tudi na enostavni iz trde plastike izvedeni armaturi, na uporabi Kitajskih pnevmatik, pa tudi na malo slabši zvočni izolaciji. So pa to kompromisi, ki so glede na ceno vozila sprejemljivi.

Mali SUV

Dacia Spring je povsem električni mestni avtomobil v segmentu športnih terencev in križancev. Kljub svojim 3,73 metra dolžine, 2,52 metra medosne razdalje, 1,58 metra v širino in 1,52 metra v višino, se avto predstavlja kot »mali avanturist”, s precej pomembnim odmikom od tal 15,1 centimetra.

Za izpolnjevanje sodobnih potreb mobilnosti je model na voljo v treh različicah: dveh za zasebne stranke: Comfort in Comfort Plus, ter Business različici za podjetja in ponudnike storitev skupne mobilnosti. Sredi prihodnjega leta pa bo na voljo tudi tovorna različica.

Dacia tako kombinira enostavnost z električnim pogonom in dosegom 230 km po zelo pristopni ceni. Uspeh je skoraj zagotovo zagotovljen.