Passat na kvadrat

 

Volkswagen Arteon je Passat na kvadrat, tako po prostornosti kot po opremi, s čimer se je tudi realno, ne le idejno približal tistemu, kar bi moralo zamenjati model Phaeton.

Že na prvi pogled je opazen korak proti premium družbi, proti ekskluzivnosti. Arteon je nekje med limuzinskim Passatom in Phaetonom, saj v dolžino meri kar 4,9 metra. Izgled je uglajen in na daleč prepoznaven. Sprednji del s širokim svetlobnim sklopom in LED lučmi, ki se zlijejo z masko, izgleda kot iz prihodnosti. Dolg motorni pokrov bi lahko nakazoval na veliko limuzino z zadnjim pogonom, pa je pogon povsem klasično spredaj. Skladna bočna linija in linija strehe ter vrata brez okvirja razkrivajo kupejevske gene, masiven zadek pa karakter športnika. Ta linija prinaša izredno ugoden zračni upor, saj koeficient znaša le 0,26.

Posebna pa je tudi notranjost. Sami izbrani materiali, brušeno usnje, brušen aluminij, ambientalna osvetlitev, virtualen kokpit, 12,3-palčni zaslon na sredinski konzoli, panoramska streha, ergonomski sedeži … Sedi se nizko, a udobno. Prostora v notranjosti je izredno veliko, še posebej spredaj, zadaj pa prav tako, čeprav se bosta tam najudobneje vozili le dve osebi, predvsem zaradi visokega tunela po sredini vozila.

Kljub precejšnjim gabaritom pa je avtomobil v vožnji lahkoten in okreten. Ko se enkrat usedete vanj in naredite krog, imate občutek, kot da se že leta vozite s tem avtomobilom. Za to so zaslužni tudi številni sistemi za večjo varnost in enostavnejšo vožnjo, kot so pomoč pri parkiranju, polavtonomna vožnja med dvema črtama, napredna navigacija in multimedija, pameten tempomat, ki zna brati znake in prilagajati hitrost, zanimiv pa je tudi Emergency Assist, ki v primeru kritičnega zdravstvenega stanja voznika prevzame krmiljenje vozila. Aktivira se, ko sistem ne zazna aktivnosti voznika. Kdaj bo čas za naslednji servisni pregled? Koliko goriva je še v rezervoarju? Zlasti v primerih, ko vozilo uporablja več voznikov, je še kako dobrodošlo, da je odgovore na tovrstna vprašanja mogoče dobiti kar prek spleta, s pomočjo storitve Car-Net Security & Service.

Takšnemu avtu najbolj pristaja dizelski motor in pri Volkswagnu imajo zelo dobrega. Dvolitrski TDI, ki razvija 110 kW/150 KM, je ravno pravšnji za tako velik avtomobil. Sicer se kakšnega konjiča več ne bi branil, a se motor izkaže kot izredno kultiviran in ponuja Arteonu dobro mero mobilnosti, za povrh pa je tudi skromen pri porabi. Pri agilnosti in porabi je zaslužen tudi dvosklopčni samodejni menjalnik DSG, ki s svojimi sedmimi prestavami odlično asistira motorju in ostaja venomer v zoni udobja in ekonomične porabe. Skratka, dirkali s tem avtomobilom ne boste, saj 110 kW ne nudi športnega karakterja. Arteon je odličen rekreativec, ki pa z lahkoto preteče tudi maraton.

 

 

Tehnični podatki
Motor 4-valjni, 4-taktni, vrstni, turbodizel
Prostornina (ccm) 1968
Moč (kW/KM) 110/150
Navor (Nm/min) 340/1750
Pogon Na sprednja kolesa
Menjalnik 7-stopenjski DSG
Mere D x Š x V (mm) 4862 x 1871 x 1450
Medosna razdalja (mm) 2837
Masa praznega vozila (kg) 1504
Nosilnost (kg) 500
Posoda za gorivo (l) 66
Prtljažnik (l) 563
Pospešek 0–100 km/h (s) 9,1
Najvišja hitrost (km/h) 220
Povprečna poraba (l/100 km) 6,4
Emisija CO2 (g/km) 116