Avtomobilizem

Fiat 500 Hybrid in Fiat Panda Hybrid

Fiat 500 in Fiat Panda, nesporni vodji med mestnimi avtomobili, sta prva modela skupine FCA v svoji kategoriji, opremljena z novo hibridno tehnologijo. Nova 500 Hybrid in Panda Hybrid, ki bosta na voljo od februarja oziroma marca 2020 dalje, prinašata revolucijo v urbano mobilnost. S tem, da bosta dostopna vsem, postajata nov evropski standard za električne mestne avtomobile.

Nova 500 in Panda Hybrid zagotavljata vse prednosti učinkovite, kompaktne, lahkotne in dostopne hibridne vožnje. Skratka, sta najboljša rešitev za mestni avtomobil, v skladu z načeli Fiata, ki je bil v 120 letih vedno pionir v tehnologiji in inovator v mobilnosti, sedaj pa tudi v trajnostni mobilnosti.

Kako deluje tehnologija blagega hibridnega pogona FCA Mild Hybrid

Novi bencinski motor Mild Hybrid engine, narejen na osnovi odličnega Fire motorja, ki so ga proizvedli v več kot 30 milijonih primerkov, ima zasnovo 1,0-litrskega, 3-valjnega motorja z močjo 51 kW (70 KM) pri 6.000 vrt./min ter največji navor 92 Nm pri 3.500 vrt./min. Glava motorja ima dva ventila na valj in enojno odmično gred z neprekinjenim spremenljivim krmiljenjem ventilov (verižno). Zgradba motorja ima kompaktno zgorevalno komoro, »high-tumble« sesalne ventile in zunanji EGR ventil (Exhaust Gas Recirculation), ki omogočajo visoko kompresijsko razmerje (12:1), kar pomeni boljšo toplotno učinkovitost. Ohišje ročične gredi, ki so ga razvili v sodelovanju s Teksidom, je izdelano iz visokotlačnega litega aluminija z litoželezno oblogo valjev, da se skrajša čas zagona in teža motorja zmanjša na komaj 77 kg. Poleg tega se večja učinkovitost kaže v zmanjšanju trenja z ventilnim mehanizmom, ki doseže razmerje vrtina/hod 1,24 in s povezovalnim drogom z odmikom 10 mm za maksimalno učinkovitost.

Sistem BSG je nameščen neposredno na motor, poganja ga klinasti jermen, ki poganja tudi ostale pomožne naprave. Sistem zajema in shranjuje energijo, ki nastaja ob zaviranju in pojemkih, ter jo pri največji moči 3,6 kW uporablja za ponovni zagon motorja v načinu Stop & Start ter za pomoč pri pospeševanju.

Novo družino motorjev FireFly je skupina FCA razvila z namenom trgu ponuditi niz modularnih bencinskih motorjev manjše prostornine za nižjo porabo goriva, z referenčnimi zmogljivostmi široke uporabe. Osnovna zgradba novih motorjev zagotavlja učinkovitost, modularnost in visoko stopnjo standardizacije sestavnih delov in proizvodnega procesa, fleksibilnost ter potencial za nadaljnji razvoj.